• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-01-31 19:01:23 följande:
    Tänkte bara berätta att dom inte hittade nån grav på VUL:et. Tack ni som fanns här i natt o imorse och stöttade!!! Ni är bäst!!!

Men gumman då, vad tråkigt! Vilken vecka är du i? Du har väl inte haft några blödningar eller? Det låter ju misstänkt likt ett X i mina öron, jag hoppas de tog hcg-prover på dig.

kram!  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Eveliina11 skrev 2012-01-31 17:53:26 följande:
    Nu har jag varit och inhandlat efamol, jättenattljusolja och bisolvon. Dock fanns bara vätskan inte tabletterna på apoteket jag var.

Är det någon här som provat den där jättenattljusoljan? Hur mycket åt ni av den och hur länge?

Och hur mycket tog ni av bisolvonen, mannen ska också ta det. Men vi vet inte när, och hur mycket?

De jag har hört som äter bisolvon tar maxdos, tror det är en tablett tre gånger om dagen. Vet inte vad det motsvarar flytande men det står väl på flaskan?

Välkommen in i nya tråden där vi pratar om just sådana här frågor.

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-01-31 19:24:41 följande:
    Jag borde va i v 5+2-4. Dom såg en slemmhinna och en liten svart prick som skulle kunna vara en tidig graviditet, men det stämmer liksom inte..så jag vet inte vad jag ska tro. Fick lämna blodprov och ska lämna mer på torsdag för att se hur det står till med hcg:n.

Ok, men då har de iaf koll på dig. Man kan visst se något i v 6 men det är för tidigt för att se hjärtat slå. Det är det de menar när de säger att det inte är någon ide att komma in. Jag har ju haft två X och man ska kunna se en uppklarning, en liten fostersäck eller liknande även om det är väldigt tidigt. Men sen är det ju olika för alla hur fostret ligger om det syns eller inte. Det jag försöker säga är att det kan finnas något där även om de inte såg det idag. Lite rörigt blev det kanske. 

En stor kram till dig iaf!     
  • kanske 4a
    Mini Léonie skrev 2012-01-31 19:24:55 följande:
    Jag smäller av!!!

Nog för att mensen bara va 3,5 dag och kom för sent men när jag idag fick jättehugg i magen så åkte jag och köpte ett test. Hade kissat precis innan men fick ändå detta.

Jag tror jag håller på att bli knäpp??

Det är nästan så jag skulle råda dig att kontakta gyn också.Du har fått svagt positivt på flera test nu, en kort blödning för sent och nu pratar du om smärta också. Jag är ledsen om jag tjatar om utomkveds hela tiden, självklart har inte alla med blödnignar, svaga test och smärtor det. Men jag har som sagt haft två och vet hur nonchalant vården kan vara. Ett X är igenting att leka med och bättre att kolla en gång för mycket än för lite. Visst har du testat med samma sorts test alla gånger? Prova ett annat märke och se om det blir samma där.
  • kanske 4a
    Together90 skrev 2012-02-01 06:09:42 följande:
    Hej tjejer,
    Tog ett nytt test idag

Ser bra ut! Grattis Hjärta 
  • kanske 4a
    avokado88 skrev 2012-02-01 10:58:15 följande:
    Hej! Testade imorse BIM -4. Hur ska jag tolka dom här? Det syns lite mer i verkligheten..

Blir testlagrets tester felaktiga efter 30 min? Färgen har ju flutit ut lite.

Efter 10 min:

fixad:

Efter 30 min:

fixad:

Man ser ju någonting där, men efter att själv ha fått svaga streck efter tiden, och det inte var något, vågar jag inte säga grattis än. Fortsätt testa så håller vi tummarna!
  • kanske 4a
    Krambjörn skrev 2012-02-01 15:31:06 följande:
    Får jag fråga ni som försöker och ni som är gravida. Tog ni nått tillskott eller något som hjälp för att bli gravida? Och hur länge ska man ta det där? när börjar och slutar man?
    Jag har startat en tråd för oss som äter kosttillskott eller kör någon annan metod för att öka chansen. Välkommen in dit!

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-02-02 12:57:41 följande:
    Har ni fått blod/rosa vid äl? Efter eller samtidigt som pos ältest isf?

Hur var det nu visst äter du något, typ apriforce, borago? Jag äter ju Borago för första gången och fick igår en slemmig flytning med färskt blod och idag äl-flytning med rödrosa i. har aldrig hänt mig förut. Jag brukar få en slemmig flytning med brunt i några dagar före positivt äl-test. Tycker det är lite obehagligt men funderar på om det är Boragon som spökar.
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-02-03 19:12:40 följande:
    Hej tjejer. Tänkte bara berätta att efter att jag va på vul i tisdags där man inte såg nåt så har jag lämnat blod två gånger (tisdag och torsdag) för att se hur hcg:n såg ut. Nu ringde dom nyss från gyn och sa att det fördubblats!!! så graviditeten fortgår. Ska få komma in på vul på onsdag igen nu kan jag slappna av!

Men vilka goda nyheter! Skönt när de har koll på en och tar ens oro på allvar.

kram
  • kanske 4a
    eiramis skrev 2012-02-04 21:41:40 följande:
    Resten vet inte alls alltid. Jag kan med 100% ärlighet säga att jag inte hade en aning om hur jag skulle tolka det test som jag la upp här och att de svar jag fick fick bekräftades två dagar senare av cb digital.

Visst läggs det upp en hel del synbart negativa test, men det har också blivit en grej i denna tråd (som jag uppfattat det) att se om man kan plocka upp färgnyanser som ögat inte kan se med hjälp av foteredigeringsprogram, det är dock inte någon som direkt säger "Grattis! Du är gravid!" el liknande om man kan se ett streck på redigerade bilder, de flesta konstaterar helt enkel att de ser något och att det ska bli spännande att se om kameran lyckades fånga upp något som ögat inte kunde se. I vissa fall är det även lättare att se bredden på streck om man mixtrar med att förstärka vissa färger i bilden. Jag tror att många gör det som en del av den lååånga väntan mellan äl och bim som ju är ganska så mycket dödläge annars när man kämpar för att bli gravid. Jag tror dessutom att om man försöker månad efter månad efter månad så kan det vara skönt att få lite hopp ibland, även om det inte tog sig. Att jobba med att hålla hoppet uppe kan nog till och med vara viktigt för en del för att inte bli allt för nedstämda under jakten på plusset.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester