• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Marie-anne

okej idag läs senare gäller det=) men som sagt vilket ska jag köpa på apoteket, CB digital veckoindikator verkar bra för dom är väl känsliga? har testa aco preg och rfsu förut.

• lilaemma
    Marie-anne skrev 2011-10-18 03:49:06 följande:
    okej idag läs senare gäller det=) men som sagt vilket ska jag köpa på apoteket, CB digital veckoindikator verkar bra för dom är väl känsliga? har testa aco preg och rfsu förut.
    CB digitalt är inte särskilt känsligt. Tror alla på apoteket är ungefär lika känsliga. Har du BIM idag?
  • sweasmamma

hej tjejer!!! hade inte tid att sätta mig vid datan igår då en förkyld liten prinsessa tog all mammas tid.. med all rätt =)

Har inte hunnit köpa test,men sparat morgonurinet idag =) så jag kan testa sen,kan man göra så?? =)  

• sweasmamma
    pernillamcd skrev 2011-10-18 06:42:34 följande:
    Ja om du förvarar i kylen.
    ja då blir det så då =) ska ju iväg och jobba så hinner inte nu på morgonen =) har du tagit mer test =) ???
  • Stella 78

Marie-anne ska du testa på ny cykel nu? Annars så borde det ju gå med vilket test som helst om du räknar med att din blödning inte var mens. För då skulle du ju vara typ i v 8 eller något nu. Förstår dock inte varför du tror att du fortfarande är gravid med tanke på att du haft lite konstiga blödningar sen i somras.

Men test kan du ju alltid! Blir det inte plus nu så är det ju bara att sikta vidare på nästa månad. Har du haft äl efter blödningen?

• pernillamcd

Japp. Tog ett på morgonurinen och tycker det är lika svagt. Borde det inte vara starkare? Gaaaah!!!

• TheFamily

Pernillamcd: hcg ökar varannan till var tredje dag....kolla imorgon eller övermorgon (om du kan vänta?) lycka till!

• slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-10-18 03:49:06 följande:
    känsligast är dem inte snarare tvärtom.. men de är SÄKRA och eftersom du tror att du är i vecka 11 eller 13 så spelar det egentligen ingen roll vilket test du tar, för alla ska ge utslag...tydliga utslag.. inga svaga eller otydliga utslag för så långt som du tror att du är så finns inga tveksamheter...Fördelen med digitalt är att där får du ett tydligt svar.. gravid eller icke gravid- finns inget att analysera liksom

Jag börjar fundera lite... du säger att ett plus syntes och sen försvann.. det gör det väldigt ofta medan det håller på att arbeta.. alltså att ett plus "passerar"...

Jag vill inte göra dig ledsen men jag förstår heller inte varför du fortfarande tror att du är gravid, alla mensblödningar är inte likadana och i vår ålder (har sett att vi är jämngamla) så kan det absolut börja krångla utan någon riktig orsak. Du är dessutom överviktig (precis som jag) och även om det aldrig inverkat förr, så ju äldre man blir dessto känsligare blir kroppen för upp- och nedgångar i vikt.

Testa dig nu i dag och om det visar negativt- vilket jag nästan är säker på- så är det bara att släppa och gå vidare...
  • lilaemma

Hade tänkt göra en bildserie idag, men dottern vaknade precis när testet var som "finast" så den blev inte lika bra som jag tänkt... men i alla fall: Dagens test

1. Inom tiden

2. När det är som roligast (efter tiden)

3.när det torkat helt.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester