• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    Den lilla M skrev 2011-10-18 11:02:56 följande:
    pumann häll så mycket som du behöver för ett test i nånting med en bredbotten (gammal gb-glass kartong eller nått) för så kommer det värmas upp fortare. Tänk på att du inte behöver massor av kiss till ett test utan det räcker med ganska lite
    tack tack . åååhhhhh jag läängtar tills jag slutar jobbet så jag kan köra iväg och köpa!! Är nervös och såå rädd att det inte tagit sig men har ju lite ömma bröst,kan dock vara mensen och somnat mitt på dagen 3 dagar men kan bero på min förkylning. tog ett test igår med eftermiddagsurin men tyckte mig se ett svaaaagt streck,kan vara skugga så jag hoppas hoppas !!!!!!
  • JennyOhlsson
    sweasmamma skrev 2011-10-18 11:42:30 följande:
    tack tack . åååhhhhh jag läängtar tills jag slutar jobbet så jag kan köra iväg och köpa!! Är nervös och såå rädd att det inte tagit sig men har ju lite ömma bröst,kan dock vara mensen och somnat mitt på dagen 3 dagar men kan bero på min förkylning. tog ett test igår med eftermiddagsurin men tyckte mig se ett svaaaagt streck,kan vara skugga så jag hoppas hoppas !!!!!!
    håller tummarna
  • whattha
    whattha skrev 2011-10-16 13:34:29 följande:

Här kommer mina test från igår.
    Det översta är från eftermiddagen och det understa från morgonurinen, Strecket från morgonen såg likadant ut inom tidsramen som efter att det torkat.

Och såklart en inverterad;)

Tog ett nytt test imorse och det var svagare, ska ta ett nytt om några dagar. 

Tog ett cb digital idag, ÄL+15 eller bim+1 och det visade inte gravid, så inte vet jag... Vet att jag har haft ÄL iaf för det har jag kollat på ultraljud(är under utredning).

Känner mig så sjukt ledsen, känslan av att se ett plus var underbar och att den tas ifrån en gör ont=( 
  • Kickioh

Gissar att ingen ser något på detta? Ser jättenegativt ut för mig men jag har tidigare alltid kunnat se det vita strecket och det gör jag inte nu så dubbelkollar här då så inte bara jag är blind :)

BIM bör vara någon gång i slutet av månaden, men står ju att testen KAN visa 2v efter befruktning så jag kunde inte låta bli att kolla redan nu.

• En o Sexti
    whattha skrev 2011-10-18 11:46:18 följande:

Tog ett cb digital idag, ÄL+15 eller bim+1 och det visade inte gravid, så inte vet jag... Vet att jag har haft ÄL iaf för det har jag kollat på ultraljud(är under utredning).

Känner mig så sjukt ledsen, känslan av att se ett plus var underbar och att den tas ifrån en gör ont=( 

CB är inte lika känsliga o kan därför inte visa de låga hormonerna.
    Fortsätt med rfsu som du börjat på o se stegringen där på. om de blir starkare så kommer CB visa Plus.

All lycka! {#emotions_dlg.flower}   
    ♥☆° Kan mirakel ske? www.uncompleted.blogg.se °☆♥
  • Envira

bim+2 idag, har jätteömma bröstvårtor..
    Lär väl visa sig om det är tecken på grav eller mens.. Men tänker inte testa förrän imorgon bitti.
    Har för övrigt blivit jätteeeförkyld och det är ganska bra, för då orkar man inte testa som en galning Flört 

• JennyOhlsson

Åååå kan inte dagarna gå lite fortare så man kan få testa sig någon gång.... :-/

börjar få mensvärk liknande smärtor kring livmodersområdet...

hmm skumt :-O

• RobzMarley

någon som skulle viljas mixtra lite med mitt test?? Min dator är helt kass här, och det gic inte så bra på luren, ville göra den "negativ" så att säga..

vilklar och har mig o tycker mig skåda ngt. men de senaste fyra måaderna har jag ju gjort det. men men haha

• JennyOhlsson
    RobzMarley skrev 2011-10-18 12:03:24 följande:
    någon som skulle viljas mixtra lite med mitt test?? Min dator är helt kass här, och det gic inte så bra på luren, ville göra den "negativ" så att säga..

vilklar och har mig o tycker mig skåda ngt. men de senaste fyra måaderna har jag ju gjort det. men men haha

mmm nja kanske kanske ser en skugga men vågar inte säga grattis tyvärr
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester