• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LitenEmma91
    SpankyCake skrev 2011-10-18 13:34:33 följande:
    Började må tilla på kvällarna ca 6 dagar efter, samma sak med tröttheten och suget efter saltlakrits som jag inte annars äter alls
    Haha, vars kom det t:et ifrån:S?
  • sweasmamma
    Lollilock skrev 2011-10-18 13:30:37 följande:
    Och även hur tidigt från ovanstående dag började ni med tester
    jag hade nog ÄL den 9e,förra söndagen och är öm i brösten sen 3 dagar tillbaka men vet ju inte om jag är gravid!!testade igår em och ja,du ser kanske bilden,vet ju inte vad jag ska tro men en del plussar ju äl+7 och framåt...jag testade äl+8
  • ranten
    lilaemma skrev 2011-10-17 20:25:14 följande:
    Hur länge har du fått så? (tror jag är inne på 3 månader nu...)
    ursch 3 månader?!
    Detta är mitt första försök, fått så på bim, bim+1, bim+2, bim+3.
    riktigt irriterande.. :)
  • slemtorsk i din bralla

what the fuck..!!

Eftersom jag mådde så konstigt i går ringde jag min bm.. hon föreslog att jag trots allt skulle ta ett test för att iaf utesluta att jag är gravid..
    Sagt o gjort, köpte två st från testlagret (finns en butik i göteborg som säljer dem) och går på en offentlig toalett... så white trash det bara kan bli *S*

Och får se nåt konstigt... när tiden är inne att läsa av ser det ut som ett utsmetat rosa streck där teststrecket ska vara...liksom utkladdat.... vid kontrollstrecket är det ett jämnt och fint streck...skitmysko.....

10 min senare har testet torkat och det rosa är borta... bara kontrollstrecket som syns... men det fanns där under tiden man SKULLE läsa av...

Nu stod det ju i instruktionerna att det kan "vandra" rosa färg tvärs över... men det såg så jädrans konstigt ut för det vandrade inte utan stannade kvar där i flera minuter innan det tonades bort..

Försökte ta kort på det men batteriet i mobilen är nästan slut så det blev inte med blixt.. ska se när jag kommer fram till gubbens jobb om jag kan ladda upp det...

Tror ju INTE att jag är gravid... men ett konstigt test kan jag ju bjuda på

• Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-18 14:41:23 följande:
    varsågoda

men tusan vilket konstigt test..
    har du  tagit ett nytt?
    Känns ju som att det är defekt eller något:o 
  • Lillebror12

Väldigt underligt Slemtorsk! Röstar för ett par nya test . När färgen vandrar på Testlagret ser man ju vandringen tydligt men aldrig har jag sett något streck först då (jag har iofs plussat direkt så inte hunnit avverka så många falska test men ändå!) som sedan försvunnit.

• slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-18 14:51:37 följande:
    men tusan vilket konstigt test..
    har du  tagit ett nytt?
    Känns ju som att det är defekt eller något:o 
    nä har inte tagit nåt nytt... har ju inget kiss kvar *S*

Det har ju ett tydligt kontrollstreck och nu när det torkat finns inget spår kvar av det rosa vid teststrecket...har ett test till som jag ev ska ta om några dagar isf.

Enligt barnmorskan så är en normal halt av hcg runt 100 på BIM, och eftersom jag testade dagen före BIM med ett test känsligt för 10 så är det ganska troligt att jag INTE är gravid... samtidigt... vem har någonsin påstått att jag är normal

Vi får se... jag utgår iaf från att jag inte är gravid, kommer att ta ett test till ev lite närmare ägglossning för att vara säker på att jag inte är gravid när jag börjar med supracuren sen.
  • Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-18 14:58:14 följande:
    nä har inte tagit nåt nytt... har ju inget kiss kvar *S*

Det har ju ett tydligt kontrollstreck och nu när det torkat finns inget spår kvar av det rosa vid teststrecket...har ett test till som jag ev ska ta om några dagar isf.

Enligt barnmorskan så är en normal halt av hcg runt 100 på BIM, och eftersom jag testade dagen före BIM med ett test känsligt för 10 så är det ganska troligt att jag INTE är gravid... samtidigt... vem har någonsin påstått att jag är normal

Vi får se... jag utgår iaf från att jag inte är gravid, kommer att ta ett test till ev lite närmare ägglossning för att vara säker på att jag inte är gravid när jag börjar med supracuren sen.
    ja men det verkar ju konstigt..

Undrar vad som är fel på mig också då?;)
    För jag är på bim+2 och här har ingenting hänt på stickorna , ingen mens heller! Det sticker i magen och jag har ömma bröstvårtor, det är allt..
    men känns ju som att man inbillar sig! 
  • LitenEmma91

Fick ett svagt pos till:D
    Testade med knappt 2 timmars mellanrum så i morrnbitti blir det nog synligare!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester