• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Odetta skrev 2012-03-16 09:03:40 följande:

Jag tolkar dem som positiva, ÄL testen. Teststrecken är lika starka som kontrollstrecket och det är ingen skillnad om jag testar förmiddag eller kväll
    Hm det låter ju konstigt. Prova med ett gravtest av annat märke. Men det är ju ändå konstigt om du haft positiva äl-test i 12 dagar pga graviditet så borde det ju synas nu på gravtesten. Ring BM och fråga? 

Jag fick ju nästan positivt äl-test i morse och kanske en skugga på gravtest. Funderar på att åka och köpa annan sort, fast jag har en hög billiga tester hemma :) Men problemet är att jag måste ta min 6-åring med och han får ju inte veta. Visst är det så att många har dåliga erfarenheter av RFSU testa tidigt? För om det inte syns på mina tester som ska mäta 20 MIU lär det ju inte visa på RFSU:s vanliga. Och CB känns ju onödigt. Fler förslag?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Odetta skrev 2012-03-16 09:16:54 följande:

Jag pratade med en bm för någon dag sedan och hon visste inte och hade aldrig hört det innan. Så där vart jag inte klokare alls

Ok. Jag vet att man kan få falska positiva äl-test om man har PCO också. Tycker absolut du ska kolla upp det, inte bra att gå och oroa sig heller.

kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Odetta skrev 2012-03-16 09:26:31 följande:

Ok, tack! Men har man inte svårt att bli gravid om man har pco? Tyckte jag läste det någon stans.

Vi har snuskigt lätt för att bli gravida, däremot stannar dem små liven inte. Vi har lyckats få 2 barn av 9 graviditeter och jag har 3 barn sedan innan (inga mf där)

Ska fråga gyn om det dock...

Nu är jag ju ingen expert på det, finns några här i tråden som kan svara bättre. Men jag tror man kan ha olika grader och därmed olika svårt att bli gravid. Sen har jag nyss lärt mig att pco och pcos inte är samma sak. Att pco är att man har många äggblåsor medan pcos är ett syndrom som innebär fler saker, som minskad fertilitet, ökad behåring mm. Ni som har pco/pcos kan väl rätta mig och fylla i.
  • kanske 4a
    Cerrgweni skrev 2012-03-16 09:53:22 följande:

Inga tvivel längre...
    Alldeles underbart och ofattbart!
    Hejja ni andra som har BIM i morgon den 17.e!   
    Åhh grattis!! Tänk om mina dumma skuggor ville bli streck också.
  • kanske 4a

Min tur att bombardera er med mina test. Hittade en bättre bild.

Swea, du som är bra på att trixa, har du lust??

understa från igår, översta från i morse.

• kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-03-16 10:18:16 följande:
    jag ser inget =(

Ok, tack. Jag ser inte heller på korten men i verkligheten. Men det borde ju som sagt blivit starkare tycker man. Men det är väl bara att försöka vänta in tanten.
  • kanske 4a
    angie91 skrev 2012-03-16 10:23:07 följande:
    ser nått på understa??

Tack angie, det är det jag ser i verkligheten på också. Men det är bara en skugga än. Det var ju det testet jag kisade på två gånger igår haha. Men sen har jag ju ett annat från i morse som det är lite färgrestet på, det kan man också ana ett streck på. Plus att äl-testet nästan är positivt. Så jag hoppas en liten stund till :)
  • kanske 4a
    Hallonbilar skrev 2012-03-16 10:54:15 följande:
    har du?? vad kul!!!! ja, jag plussade i dag :P men SKA TESTA DIGITALT SENARE BARA FÖR ATT, ÄR PÅ BIM -1 I DAG, HUR LÅNGT GÅNGEN ÄR DU? gRATTIS IGEN, VAD GLAD JAG BLEV NU <3  oj, ja du ser, blev så glad att jag skrek :P

Men vad galet! Men det blir nog bra ändå ska du se. Grattis!!
  • kanske 4a
    HelenFr skrev 2012-03-16 10:35:26 följande:

Kanske 4a:

Tycker man kan se lite svagt om man trixar, hoppas du får starkare imorgon :)

Tack! det hoppas jag också :) Har köpt apoteket hjärtats egna, bara för att prova en annan sort. Kanske testar iväll.
  • kanske 4a
    alexander2011 skrev 2012-03-16 15:11:29 följande:
    uppdatering, negativt test på vårdcentralen. tog iaf ett test hemma. ser ett svagt sträck på den ifrån imorses så jag fattar inte. ingen uvi eller annat.
    sköterskan trodde att jag kan vara gravid fast tidigt än eftersom det inte visade nått nu o jag plusade sent sist eftersom jag känner som jag gör.
    skönt o veta att jag inte har uvi iaf men jag blir ju inte klokare för det. efter dagens test väntar jag till måndag. slänger in bild sen. tycker det e konstigt o få så många spök annars.

har jag fortfarande ont senare i slutet av nästa vecka o jag inte får positivt så skulle jag kontakta gyn på fredag    

Men vad konstigt. Men eftersom du plussade sent sist så lever ju hoppet. Jag tror på dig!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester