• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tuvalina skrev 2012-06-04 00:02:19 följande:
    BV (Bakteriell Vaginos) tror jag kan ställa till mycket!!  VAd bra du fått behandling för det. Äggledarspolning tror jag också är bra. Ska själv göra hsg snart! Så fort jag får en tid. Remiss finns.... Tror att det kommer gå bra snart för dig!!

En fråga till er som har/har haft BV, vad hade ni för symtom? Jag misstänker ibland att jag har det och att det är därför vi aldrig lyckas. När jag tog cellprov för, tja kan det vara 7 månader till ett år sedan, bad jag BM kolla och hon tog prov med en tops och kollade i mikroskåp. Sa att det inte var svamp och att det fanns lite bakterier men inget konstigt. Hon tyckte jag skulle prova med laktal eller liknande men det har inte hjälpt. Det kliar inte men svider i perioder väldigt mycket, luktar fränt och jag har brungråa flytningar. Kanske borde ställa krav och be de kolla upp det särskilt, ibland måste man ju ställa sin egen diagnos.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 19:26:27 följande:
    färgen på dina flytningar tyder på att ngt är tokigt. Jag tycker du ska kolla upp det så du får hjälp

Ja men eller hur, men det var ju därför jag frågade BM när jag gjorde cellprov, ggr. Får kolla med henne igen då.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 19:56:46 följande:
    Tror du får söka hos en gynekolog istället. Ring kvinnokliniken och hör med dem.

ok tack, blir alltid så förvirrad vart jag ska ringa.
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 20:12:46 följande:
    Jag brukar ringa kvinnokliniken direkt om sådana saker. All ära till barnmorskor, men färgade flytningar är kanske inte deras specialitet

haha, nej tydligen inte.
  • kanske 4a
    Jennnyn skrev 2012-06-04 18:48:40 följande:

Idag vågar jag äntligen tro på att det faktiskt är sant

Spännande och läskigt på samma gång!

stort grattis!
  • kanske 4a
    Mickaann skrev 2012-06-06 15:05:06 följande:
    Tack så mycket!!! :) Hoppas verkligen att det är en tredje liten bebis på gång!

Tog ett test med testlagrets tidiga tester. har aldrig testat med dessa tidigare och fått positivt så vet inte riktigt hur dessa ska se ut. Ska båda strecken vara lika tydliga?

Stort grattis, vilket underbart solklart plus!!!
  • kanske 4a

Ok tjejer nu behöver jag eran hjälp. Samma test översta inom tiden, understa efter att testet torkat, taget i morse äl +9 försök 11:a. 

• kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 16:52:28 följande:
    Blir så besviken att man inte får till någon bra bild... man ser ju knappt någonting :/ aja vi köpte iaf digital som vi ska testa imorrn =) 

Jag ser något väldigt svagt men det är ju inte så bra att du blöder. Blöder du mycket?
  • kanske 4a
    Elena87 skrev 2012-06-06 16:55:26 följande:
    Kanske 4a, så där såg mitt test ut i början, plussade på äl +11

Jag ser en skugga på ditt test, håller tummarna för dig!!

Åhh nu blev jag ännu mer pirrig Glad
  • kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 17:03:47 följande:
    Ja, det gör vi med. Vi har läst mycket om blödning i samband med graviditet/kanske gravid. Det började lite i morse men har nu en måttlig blödning men det ser ändå inte ut som min menstration brukar göra (färg, mäng) men det känns som vanlig mensvärk där emot fick "plusen" i morse i samband med att blödningen kom och efter att ha läst en del om det så har jag inte mf symtom. Jag har gått med gravidsymtom ganska länge och vet inte var det annars skulle komma ifrån. (svullen mage, stora ömma bröst, finnar, förstoppning, gaser, TRÖTTHET, osv).
    Har du/ni några erfarenheter här? :)
    Oj vad konstigt texten blev, men iaf :)

Jag har tyvärr bara dåliga erfarengheter av att blöda när man är gravid. Båda gångerna jag har gjort det så har det varit utomkveds. Men det finns ju många som blöder och det går bra. Men det är ju väldigt svårt att veta. Hur länge har du känt dig gravid? Jag hoppas dina test blir starkare och att blödningen slutar.    
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester