• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Helenmedh
    viochdu skrev 2011-10-31 17:39:36 följande:
    Hur länge har ni försökt? Ja vill man verkligen bli gravid så är ju ÄL-test verkligen ngt bra.. Då är man ju säkert på iaf ca när det sker.. Annars kanske man missar just de där dagarna varje månad annars.. .

Då har du haft BIM typ nyligen eller=! Tråkigt. Men bra att man inte hänger läpp för det. Det kommer ju när det kommer. Även om man önskar att man hade lite mer att påverka...
    Sen juli.. Inte helhjärtat dock men nu jäklar ska det bli nåt! Rädd dock att det påverkat sen jag gjorde en abort i december. Ångrar det så fruktansvärt men läget var verkligen inte rätt då bara.. Det liksom bara hände. När jag åt ppiller och allt,. Men nu, nu när man verkligen vill, ja då funkar det inte :/ 
    Ja jag fick mensen i torsdags och har den fortfarande konstigt nog. Brukar bara ha ca 3 dagar..  
    Ja det är ju så. Man får försöka igen bara, det kommer väl så småningom :) 
  • Helenmedh
    lillabambi skrev 2011-10-31 17:45:14 följande:
    kan ni hjälpa mej med en grej? har testat med äl test denna månaden (apotekets egna)  i fredags kände jag precis som mensvärk till och från hela dagen så hoppades att det var äl men inte fått positivt på stickan bara svaga eller starka men väldigt smala streck.... hade sex natten till onsdag är oddsen lika med 0 om jag nu hade äl i fredags?
    Hade du sex onsdagen före fredagen eller onsdagen efter? Hade du det före så är det inte kört. Spermier kan ju leva upp till en vecka i extremfall. Hade du däremot sex onsdagen efter fredagen är det nog ganska kört tyvärr :/ Ägget lever ju bara ett dygn.. 
  • viochdu
    lillabambi skrev 2011-10-31 17:45:14 följande:
    kan ni hjälpa mej med en grej? har testat med äl test denna månaden (apotekets egna)  i fredags kände jag precis som mensvärk till och från hela dagen så hoppades att det var äl men inte fått positivt på stickan bara svaga eller starka men väldigt smala streck.... hade sex natten till onsdag är oddsen lika med 0 om jag nu hade äl i fredags?
    Svaga eller starka strecK? men det är ju starka streck du ska ha. Eller fattar jag fel nu?!
  • viochdu
    Helenmedh skrev 2011-10-31 17:46:51 följande:
    Sen juli.. Inte helhjärtat dock men nu jäklar ska det bli nåt! Rädd dock att det påverkat sen jag gjorde en abort i december. Ångrar det så fruktansvärt men läget var verkligen inte rätt då bara.. Det liksom bara hände. När jag åt ppiller och allt,. Men nu, nu när man verkligen vill, ja då funkar det inte :/ 
    Ja jag fick mensen i torsdags och har den fortfarande konstigt nog. Brukar bara ha ca 3 dagar..  
    Ja det är ju så. Man får försöka igen bara, det kommer väl så småningom :) 
    Jag har oxå gjort en abort i mitt liv. Men det är jag glad för ?!?! konstigt nog.  (snälla inga moralpredikningar från ngn nu) men den killen vill jag absolut INTE ha barn med.  Är oxå rädd att ngn ska ha påverkats. Men äl kommer ju iaf och då är ju inte hoppet borta.....

Klart det kommer! Det kan du ge dig på ... :)
  • Lövet22

Haha. Det är det som frustrerande. Jag ser ibland o ibland inte. Inventerat då syns det

• lillabambi
    viochdu skrev 2011-10-31 17:55:37 följande:
    Svaga eller starka strecK? men det är ju starka streck du ska ha. Eller fattar jag fel nu?!
    när det väl var starkt så var strecket så himla smalt inte alls samma tjocklek som kontrollstrecket :S
    Helenmedh skrev 2011-10-31 17:49:50 följande:
    Hade du sex onsdagen före fredagen eller onsdagen efter? Hade du det före så är det inte kört. Spermier kan ju leva upp till en vecka i extremfall. Hade du däremot sex onsdagen efter fredagen är det nog ganska kört tyvärr :/ Ägget lever ju bara ett dygn.. 
    menade onsdagen innan, onsdag efter har inte varit än ;)
  • Helenmedh
    lillabambi skrev 2011-10-31 18:08:35 följande:
    menade onsdagen innan, onsdag efter har inte varit än ;)
    Hahaha.. Det har du ju rätt i! Fasen vad dum man kan vara :p Jamen då är det ju absolut inte kört! vanligast är väl att spermier lever i 3 dygn men kan leva upp till sju! Så det kan ju ha tagit sig :)
  • Helenmedh
    viochdu skrev 2011-10-31 17:57:35 följande:
    Jag har oxå gjort en abort i mitt liv. Men det är jag glad för ?!?! konstigt nog.  (snälla inga moralpredikningar från ngn nu) men den killen vill jag absolut INTE ha barn med.  Är oxå rädd att ngn ska ha påverkats. Men äl kommer ju iaf och då är ju inte hoppet borta.....

Klart det kommer! Det kan du ge dig på ... :)
    NEj absolut inga moralpredikningar. Det är ju liksom rätt val om man inte vill ha barnet med den killen. Jag blev iofs gravid med min sambo som jag försöker med nu men då var vi bägge arbetslösa och levde med vårdnadstvister så det var inte rätt läge då på något plan. Alla har ju en anledning liksom. Tror inte det finns en kvinna som gjort abort för att det är kul. 

Men nu skiter vi i det och håller tummar och tår istället  
  • lillabambi
    Helenmedh skrev 2011-10-31 18:20:17 följande:
    Hahaha.. Det har du ju rätt i! Fasen vad dum man kan vara :p Jamen då är det ju absolut inte kört! vanligast är väl att spermier lever i 3 dygn men kan leva upp till sju! Så det kan ju ha tagit sig :)
    haha inte lätt att ha koll på allt ;) 
    för antar att jag hade ägglossning eftersom jag hade sån "mensvärk" på fredagen, sen vet jag ju inte med testen eftersom dom var så knasiga, ska nog testa med nå andra nästa gång, tycker bara jag fick smala streck när det var starkt och tjocka när det var svagt... :S knas 
  • Helenmedh
    lillabambi skrev 2011-10-31 18:27:08 följande:
    haha inte lätt att ha koll på allt ;) 
    för antar att jag hade ägglossning eftersom jag hade sån "mensvärk" på fredagen, sen vet jag ju inte med testen eftersom dom var så knasiga, ska nog testa med nå andra nästa gång, tycker bara jag fick smala streck när det var starkt och tjocka när det var svagt... :S knas 
    Ja det låter väldigt mysko faktiskt. Själv hade jag negativa ältest i 3 dagar. Sön, mån, tis. På onsdagskvällen var det väääldigt positivt. Och på torsdagen hade jag så ont så jag kunde inte sitta upp i princip, hade molvärk, var spänd, uppsvullen, ont i huvudet m.m. PÅ torsdagskvällen var det negativt igen så antar att dom känningarna var ägglossningen. 

Så ja, jag tror du ska lyssna och lite på kroppen :) (Och då kan det ju som sagt ha tagit sig)  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester