• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

FrökenIda skrev 2012-06-06 17:42:47 följande:
    Ja ok.. Vad tråkigt att höra för dej att det var utomkvedhavandeskap.. :/ Har inte så jätte koll på tråden här (är dessutom ny på familjeliv) och därmed inte uppfattat  hur du har det själv? barn? försöker få barn? gravid? 

Jag har haft graviditetssymtom sedan några veckor tillbaka, men har inte känt mig riktigt gravid fören idag och ca tre dagar tillbaka sedan. Jag känner mig själv och min kropp väldigt bra (förutom mensen som är oregelbunden och därmed svår att lita på) . Finnar började komma rätt så rejält för ett tag sedan, jag kände mig lite hängig och "åksjuk", men den sista tiden har jag varit extremt (ovanligt) trött och känner mig mycket svullen. Ibland är magen där nere stor som en ballong utan att jag ätit någonting knappt. Jag har blivit hård i magen och fått hemska gaser vilket jag sällan har annars och mina bröst är svullna, ömma på bröstvårtorna, och halsen bränner till och från...

Så har ett tag nu försökt tro att jag inbillat mig och trott jag varit sjuk och fått "mjölk-mage" men eftersom min (oregelbundna) mens dröjt över 50 dagar denna gång (vilket den aldrig gjort tidigare) och gravid känslan inte försvann/försvinner så köpte vi några tester igår och idag. Vissa har visat neg andra svaga pos. Jätte jobbig dag idag.. vi vet inte vad vi ska tro... men cb-test sägs ju vara pålitliga och överallt vi läser samt på förpackningen så står det att minsta lilla antydan till streck (plus) så är man gravid.... hum..? Vi vill ha det till ett plus... nu är bilderna så dåligt tagna, syns bättre i verkligheten, men där är helt klart ett lodrät streck över kontroll strecket, och det är lika tjockt som det vågräta, bara det att det är så svagt... 

Men nu är det främst blödningen vi oroar oss för. Som du skrev så blöder många kvinnor ändå i början av graviditeten, och en del hela grav. Så vi får se vad testet säger imorrn. Det är digitalt och kan bara visa rätt ju =) Men skönt att prata av sig i all oro.. denna dagen känns bara så extremt lååång... (som mitt inlägg nyss blev =) 
    Ja, väntan är jobbig! Jag har tre barn sedan förut, fick mitt första X mellan första och andra barnet. Mitt andra X kom i mars förra året (på samma sida som första gången och då togs äggledaren bort) och nu är vi på försök 11:a efter det. Jag börjar tro att jag kanske är gravid igen, testade i morse och fick också ett jättesvagt streck. Men jag är bara på äl +9 än .
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 17:47:25 följande:
    jag blödde i nästan 2,5 veckor.. visserligen inga mängder men konstant blodblandade flytningar varvat med bruna flytningar och blodiga.... är i vecka 9+0 i dag och såg en liten glad och vinkande bebbe i går på VUL. men som du säger så är det svårt att veta, i mitt fall var det troligtvis ett myom som orsakade blödningen

Ja just det ja, det hade jag redan glömt :) Tråkigt att höra att du mår dåligt. På dina symtom låter det som maginfluensa plus gravsymtom tycker jag.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    drömmaromsmått skrev 2012-06-06 18:16:19 följande:
    Min syster och jag har båda blödit under graviditet, jag blödde bara lite och syrran störtblödde, förmodligen råkade syrran ut för vanishing twin syndrome de såg nämligen två hinnsäckar på första vulet och sen bara ett foster några veckor senare och mellan det blödde hon.

Jag var in på vul igår i 4+4 och då såg läkaren två hinnsäckar så eftersom syrran har råkat ur för det och min bästa kompis har även hon blivit av med en tvilling under första trimestern så är jag lagomt orolig och nojjig för att mina små ska klara sig hela vägen.. 

Åh men oj, hjälp vad spännande. Hoppas båda dina två får stanna!
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-06 17:54:14 följande:
    det är ett plus enligt mig, så såg mitt ut med. ta ett digitalt!!!
    Har gjort den deal med dig i andra tråden Flört
  • kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 18:03:06 följande:
    Jag har heller ingen jätte riklig blödning men ska heller inte ljuga för mig själv och påstå att det ser helt olikt ut mina vanliga menstruationer.  Jag brukar dock blöda något mer och ha en mer mörkare brun färg. Denna gången är det mer rosa rött. 
    Jag vill inte göra dig orolig nu, men vid mina två X har jag dels plussat sent och sedan blött ljusrött/rosa och vattnigt. Jag tycker nog du ska kolla upp det där, specielt om du får starkare plus i morgon. kram!  
  • kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 18:35:24 följande:
    Ja, ok! Tack för du ändå delar med dig ! Ja, men om vi plussar imorgon så ringer jag barnmorska och förklarar som det är ... :)

Bör jag ringa henne även om vi får neg tycker du? Har misstänkt missfall i julas faktiskt men när jag ringde runt för rådfrågning så vatt alla så otrevliga mot mig och menade i princip att "det kan väl kvitta, har du fått missfall så har du, inget att göra något åt"... men jag vill ju klart veta om jag fått missfall oavsett.

Vet att det är jätte vanligt att kvinnor får tidiga missfall och utomkveds. utan att man kanske vet om det, och tror att det bara var mensen som kom som vanligt.... men vill inte alla veta det isf kan man tycka... 

Om du får negativt så är det ju antingen för tidigt än, eller ett tidigt missfall och kanske om du har väldig otur ett X (utomkveds) som inte har "satt fart" än, eller vad jag ska säga. Men om du plussar så är det ju ett tecken på att hcg ökar vilket gör det mer farligt om det nu mot all förmodan är ett X. Det är inte vanligt med X men däremot väldigt vanligt med tidiga missfall. Och det är ju tyvärr sant att de inte kan göra något åt det, men man vill ju som du säger ändå gärna veta.

Hör av dig i morgon så vi får höra hur det går.

kram!     
  • kanske 4a
    Yvone skrev 2012-06-06 18:48:06 följande:

Vad ser ni här då?

Jag ser två plus och säger grattis!!
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-06-06 20:55:44 följande:
    Kanske4a: jag tror helt klart att du är gravid!
    Åh vad jag hoppas att du har rätt!
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-06-06 20:54:28 följande:
    dag 11 första kuren pergotime.. ägglossning, HALLÅÅÅÅÅ??? När kommer du??????

Äl-testar du eller letar du symtom? Jag håller på dig, det är din tur nu och vi ska ju plussa tillsammans juh!
  • kanske 4a
    Odella skrev 2012-06-07 00:23:48 följande:
    Gick all in och inverterade i photoshop.....

Det är ju något där, frågan är bara spök eller inte. Jag håller tummarna!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester