Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
FrökenIda skrev 2012-06-06 17:42:47 följande:
Ja ok.. Vad tråkigt att höra för dej att det var utomkvedhavandeskap.. :/ Har inte så jätte koll på tråden här (är dessutom ny på familjeliv) och därmed inte uppfattat hur du har det själv? barn? försöker få barn? gravid? Jag har haft graviditetssymtom sedan några veckor tillbaka, men har inte känt mig riktigt gravid fören idag och ca tre dagar tillbaka sedan. Jag känner mig själv och min kropp väldigt bra (förutom mensen som är oregelbunden och därmed svår att lita på) . Finnar började komma rätt så rejält för ett tag sedan, jag kände mig lite hängig och "åksjuk", men den sista tiden har jag varit extremt (ovanligt) trött och känner mig mycket svullen. Ibland är magen där nere stor som en ballong utan att jag ätit någonting knappt. Jag har blivit hård i magen och fått hemska gaser vilket jag sällan har annars och mina bröst är svullna, ömma på bröstvårtorna, och halsen bränner till och från...
Så har ett tag nu försökt tro att jag inbillat mig och trott jag varit sjuk och fått "mjölk-mage" men eftersom min (oregelbundna) mens dröjt över 50 dagar denna gång (vilket den aldrig gjort tidigare) och gravid känslan inte försvann/försvinner så köpte vi några tester igår och idag. Vissa har visat neg andra svaga pos. Jätte jobbig dag idag.. vi vet inte vad vi ska tro... men cb-test sägs ju vara pålitliga och överallt vi läser samt på förpackningen så står det att minsta lilla antydan till streck (plus) så är man gravid.... hum..? Vi vill ha det till ett plus... nu är bilderna så dåligt tagna, syns bättre i verkligheten, men där är helt klart ett lodrät streck över kontroll strecket, och det är lika tjockt som det vågräta, bara det att det är så svagt...
Men nu är det främst blödningen vi oroar oss för. Som du skrev så blöder många kvinnor ändå i början av graviditeten, och en del hela grav. Så vi får se vad testet säger imorrn. Det är digitalt och kan bara visa rätt ju =) Men skönt att prata av sig i all oro.. denna dagen känns bara så extremt lååång... (som mitt inlägg nyss blev =)