• beijer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

2villbli3 grattis till pluset :) okej men visste du exakt att du hade ägglossning just då?
    Vi har sexat på runt ägglossning. Men inte lyckats ändå. Därför som jag undrar hur mycket man behöver? Hur många dagar efter själv äggtestet positiva bör man sexa på för störst chans? 2-3 dagar ?

• beijer

Gosis. Tack för du tagit tid och Svara mig. Nä egentligen behöver man inte sexa på så mycket efter själva ägglossningen. Men så svårt och veta när den sker. Men om jag fattar d hela rätt så när man får ett positivt ägglossnings test så sker ägglossningen om 24-48 timmar från d första positiva äggtestet så som jag fick ett positivt i morses så bör mon ägglossning ske imorgon bitti och fram till måndag morgon ? Och då för att vara på säkra sidan så bör vi sexa på egentligen måndagen och tisdagen ? Eller har jag förstått d helt fel?

Ska testa så som du skrev. Hoppas d kan funka.
    Men vi har nästan gjort så. Vi sexade i måndags fredag och idag (fick positivt äggtest idag) ska sexa imorgon och på måndag och tisdag. Och sen onsdag ev. Hoppas d ska räcka. Vill såå gärna ha pluset

Men vi får se.

Men har små ont i nedre mage nu så den kanske sker snart då? T

Tack för du tar tid och svara

• beijer

Gosis. Jag vet inte om vi kommer få till d idag överhuvudtaget. Tror du att d är helt kört för oss då? Fan oxå. Inte lätt när man har små barn och sen har en del att stå i styr. Vill juh sååå gärna ha ett plus. Har ont i nedre mage fortfarande men inte lika kraftig som igår. Synd att d inte finns tester som visar att ägglossningen har skett. Vet inte alls riktigt när jag har bim. Mensen så konstig när den startar så vet inte alla hur jag ska räkna. Men runt den 12 blir nog bim.

• beijer

Gosis får hoppas d :) men lyckas få till d för en liten stund sen så hoppas d ska hjälpas. Vill juh så gärna ha ett plus :)) men imorgon hoppas jag att vi får till d. Men är nog inte lättast:(( då jag jobbar på dagen sen em kommer d massa folk som ska fira in d nya året. Så under dagen em kvällen kommer vi Inte kunna få till d. Men efter tolv slaget i så fall. Men då har d juh gått många timmar. Men ska försöka att tänka positivt. Kanske kan få pappa kolla dem små och jag och gubben kan få duscha ihop när vi ska göra oss lite fina för kvällen :) vi får se. Vill gärna få till d imorgon oxå. Helst hade jag velat fått till d i morses och ikväll och så imorgon och sen tisdag med. Men blev inte som planerat.
    Äggtesterna är fortfarande positiva. Men igår var d ena sträcket mycket starkare än kontrollsträckrt och så såg d inte ut idag utan d var lite svagare så d är på väg neråt nu säkert då.

När är er lilla knodd beräknad att komma? För du hade fått plus va?

Gott nytt år på er alla. Lika bra att skriva d nu :))

Och slemmis grattis till tösen.

• beijer

Gosis d är sant. Så har jag inte tänkte d. Försöka få till d en gång idag med. Och imorgon om man lyckas. I fall d kanske sker senare. Men idag var äggteste svagt igen. Fanns två sträck men det ena var svagare.
    Aha då har jag fattat fel.
    Vad var d med dina äggtester? Var d att du fick starkt igen?
    Aa är lång väntan till bim.

Jag hoppas att du oxå plusar.
    Jag vill ha ett plus sååååå gärna.

Gott nytt år.

• beijer

Gosis åh jag håller på att d blir ett plus. Jag vet att äggtest reagerar både på mens och graviditet. Jag fick lika starka när jag var gravid med min 3 dotter. Fattade inte d. I två veckors tid i flera om gånger visade d. Så skrev till dem jag köpte tester av och dem sa te mig att köpa gravtest och mycket riktigt så var jag gravid. Och att d visar lika starka på mens vet jag oxå för jag testade positivt dagen innan jag fick mens och även så testade jag när jag hade mens och d var likadant där. Så ägg test visar inte bara på ägglossning. Men d är juh konstigt att d går upp och ner ???
    Jag hoppas d visar på plus jag ska testa med äggtester ända fram till mens för att se hur d visar för skoja skull och se vad d reagerar och så.

Håller tummarna för att du får plus eller vi :)

Är d första barn? Eller andra? Tredje? I så fall?

• beijer

Gosis.
    Aa d är konstigt att d kan visa så mycket på ett äl test.
    På mig gjorde d. Som när jag var gravid och jag hade fått pluset så gjorde jag ett äggtest typ efter två tre veckor. Sträcket blev svart såå starkt visade d.

Jag hoppas d tar sig för dej. När gör du första gravtest?
    Jag har två stycket. Vet inte när jag kab testa?
    Och jag tänker inte beställa några nya får räcka med två. Annars testar jah hela tiden haha

Jag har tre små tjejer. En på 4 år en som blir 2 år nu o april och så minsta tjejen som blir 1 år i feb. Tiden går sååå fort.

• beijer

Gosis åh sååå spännande :) jag vet inte när jag kan börja testa? Jag är oxå te. Men har bara tre tester hemma hihi. Ska inte beställa mera. Trodde jag hade två Men har tre. Vet inte hur lång min cykel är för som sagt mensen börjar såå konstigt. Fick lite blödning den 14 och då var d på 25 dagen i mens cykel men blödde mera rejält den 17 så vet inte alls när jag förväntar min mens direkt?

• beijer

Miss kaos. Men man ska väl inte äta pergo utan att ha kontroller? Jag har ätit d med mina två första barn ich jag fick en gång i månaden gå på kontroll såå man inte blev överstimulerad

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester