• Squeezy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2011-11-18 09:51:10 följande:
    Jag fattar verkligen inte hur det där med "spök" hänger ihop? Hur kan det bli något alls när testerna i vanliga fall är helt blanka för min del.. dvs bara det vågräta strecket?
    CB har flera gånger visat just det där smala strecket. Det är då ett spökstreck. Inte helt ovanligt att det uppkommer. Oftast har det visats så för mig precis när mensen väntar. Den brukar dyka upp senast en dag efter. För mig alltså.
  • Squeezy
    HelenFr skrev 2011-11-18 10:05:21 följande:

Testade negativt idag så jag gissar på att det är kört är ju på BIM idag... Så när jag väl får mensen lägger vi ner bebisverkstaden ett tag... Orkar inte mer just nu...

Nej, det tar ganska rejält att försöka o försöka. Hur länge har ni hållt på? Barn sedan tidigare?
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-23 08:46:02 följande:
    blomkruka och december...fina streck!!

december,vänta med digitalt 2 dagar till =)

Igår testade jag äl test =) 2 streck men det ena svagt,ska testa idag igen,dock passade vi på att sexa lite ändåå =) utan några måsten !!

bara jag inte redan missat äl!???misstänkte äl i måndags,fick testen igår ...vi får se om det är någon ökning idag 
    Läste att du sett att man inte ska ta äl-test innan kl 10 på fm. Vill dock säga att jag har alltid kunnat ta hela dygnet, när det varit äl så har det blivit starkt direkt, innan kontrollstrecket. Oavsett tid på dygnet.
    Och strax efter äl så har teststrecket varit suuupersvagt redan dagen efter. Lägg in en bild på ditt test så kan vi se hur det ser ut. Ta ett nu på morgonen med.
  • Squeezy
    Bellatrixx skrev 2011-11-23 09:02:21 följande:

Detta kom nästan direkt och sitter där ännu, nu när även testet har gått ut..
    Vad ska jag tro? Vågar jag hoppas???
    Ser ju mycket fint ut!!! :))
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-23 16:25:15 följande:

tjejer!! va säger ni om mina äl test?? jag är ju oskuld på detta =)
    Syns en stegring. Skulle inte tro att du missat din äl. Den är på g ser det ut som. Så mys på redan nu. :)
  • Squeezy
    Haggstrom skrev 2011-11-24 11:46:40 följande:
    Jag går efter min app som jag har tagit ner.. Den stämmer ganska så bra faktiskt.. Så jag märker när jag har äl eftersom jag brukar få slemigt sekret som man ska få för att kunna bli befruktad. 

DE finns riktigt bra appar till smartphones och iphone.. Womenlog tror jag min heter.. sök efter MENSTRUTIONS kalender..
    Har aldrig haft den typen av flytningar. Men har ju blivit gravid ändå. :)
  • Squeezy
    Haggstrom skrev 2011-11-24 12:14:17 följande:
    Vissa märker de nog inte lika tydligt som andra bara.
    Finns säkert något slemmigt sekret inne så att säga. :P Men just de där välkända äl-flytningarna har jag aldrig haft.
  • Squeezy
    alexander2011 skrev 2011-11-24 18:36:59 följande:
    jag har heller inte direkt haft det vad jag kan minnnas innan jag blev gravid men nuuu så märks det tydligt. hade ökade flytningar i 3-4 dagar runt äl
    Jo fast jag hade stenkoll på det när vi försökte. Försökte ju så länge med. Endast vattniga flytningar dagen efter starkaste utslaget på äl-testet. Inte haft några sådana flytningar nu heller när vi försöker denna gång. Dock hört om andra som inte heller haft det. Men vafan, ingen regel utan undantag ju. :P
  • Squeezy
    LöjligaFamiljen skrev 2011-11-29 06:33:35 följande:
    Måste fråga.. Är det någon här som testat neg på bim-5 men sen ändå plussat? Känns ganska hopplöst nu :(
    Alltså, det kan gå ifrån att vara tvärnegativt en dag, till att vara positivt dagen efter. 5 dagar innan bim är egentligen ganska lång tid.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester