• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

o0lenao0 skrev 2012-08-28 11:34:04 följande:

Åhh så tråkigt! Man behöver inte ställa in urinen i kylskåpet utan man kan ha den framme i 8 tim, det är bara då man ska undersöka bakterietillväxt som vid UVI som det måste in i kylen eftersom bakterierna annars ökar. Men vid ett gravtest som ska göras inom 8 tim behöver man inte in i kylen med det!

Tack! Skönt att jag inte tänker helt knasigt då :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    o0lenao0 skrev 2012-08-28 11:39:29 följande:
    Gjorde själv ett nytt test idag, cb visade svaagt som det första svaga igår, sen testade jag med billiga testers sticka och fick ett svagt streck precis på minuten när man inte ska kolla testet längre, började ana nåt när det gått lite över 3 min, sen vid ca 5 min såg man verkligen att det var nåt där. Vet inte vad jag ska tro, lite småblödningar(rosa flytningar har jag) ömma brösten har försvunnit och huvudvärk som jag brukar ha innan mens finns där. Det är väl bara att fortsätta vänta, nåt annat kan man ju inte göra Billiga testers sticka, ser ni nåt? www.familjeliv.se/hem/o0lenao0/gallery/php1mg...

Jag ser :) Viskar grattis
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Niicesara skrev 2012-08-28 12:06:31 följande:
    Jag har INTE havandeskapsförgiftning! :D
    Blodtrycket hade gått ner lite, lite och jag har ingen äggvita i urinen. Ska dit igen om 2 veckor och under tiden ska jag själv hålla koll på om jag blir sämre eller om jag får några tecken på havandeskapsförgiftning.
    Kommer nog ändå ta det lugnt framöver för att inte öka risken. :)
  • kanske 4a
    johannap85 skrev 2012-08-29 08:22:21 följande:
    testade imorse med det digitala som jag köpte igår.& vilket besked å inga svaga svar streck här inte.
    vilken känsla

Grattis!!
  • kanske 4a
    Ceszan skrev 2012-08-28 22:31:37 följande:
    Hej å hå. Vet att detta är en grupp för gravtester men,,,
    jag har en fundering. Jag har PCO, och åt inga pergo senaste mens. Skulle egentligen haft ÄL den 19, om sista kuren "höll i sig". Så jag har testat med ÄL tester sen den 17e.
    Men inget har visat något. Vissa dagar har jag testat flera gånger, andra dagar har jag hoppat över.
    Igår var en sån dag då jag struntade i det eftersom inget hänt. Men inatt så hade jag smått ont i magen och tidigare idag kom det där genomskinliga sekretet, så jag tog ett ÄL-test förut. Det ni ser längst ner på bilden. Är detta positivt ÄL-test? Har jag SEN ÄL, pga att jag inte åt pergo sista mens?

Jag tycker det nedersta ser positivt ut, teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket och på min dator ser det lika starkt ut. Så kör hårt! :)
  • kanske 4a
    Loppan8604 skrev 2012-08-28 19:20:00 följande:
    Hej tjejer!
    Va ett tag sedan ja va här inne! Hur går de för er?? Själv har ha idag fått beskedet missfall:( skulle varit i 7+3 idag men dör e bara en tum hinnsäck precus som förra veckan. Läkaren tror att blödningen kommer komma innom en vecka:((( vill få ut de nu så man kan försöka igen.

Nej inte du också! Vet hur det känns, stor kram Hjärta
  • kanske 4a
    popcornplaya skrev 2012-08-29 09:32:27 följande:
    Men va fan! Testade med ett cb digitalt nu på morgonen och skärmen var bara helt blank..... Nått fel på testet då antar jag, så typiskt.
    Mäh vad skumt, gå tillbaka till apoteket och be å få ett nytt.
  • kanske 4a
    jessiejones skrev 2012-08-29 14:34:27 följande:
    Om det nu är så.. kan jag ta ett digitalt idag som kommer visa +??? Tänkte överraska mannen, när han kommer hem från jobbet. kan jag slå in det i ett paket, visar det + hela tiden,när han öppnar det? Dumma frågor kanske men är helt,,, ja finner inga ord- detta blev lite av en chock. tack för alla snabba svar vad skulle men göra utan FL..

Med ett sånt tydligt streck måste det bli plus på digitalt :) Det visar plus så länge det finns batterier kvar, ca 24 h tror jag. Kör på och grattis!
  • kanske 4a
    swallow the big moon skrev 2012-08-29 16:15:27 följande:

fatta de och njut   de tar ju typ 2 veckor innan de sjunker in, och man glömmer bort å kommer på "shit jag e gravid" haha såå underbart är de. lyllo diiig

Hehe precis så är det, jag vill också!! :)
  • kanske 4a
    Bullen80 skrev 2012-08-29 17:13:37 följande:
    Ni hade rätt tjejer! Gravid 2-3 på digitala :) weeeee !!!

Wihoo grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester