Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2011-11-19 19:04:33 följande:
    vanligtvis har jag en cyckel på ca 30-32 dagar o har äl dag 14 så då borde jag ha bim tidigast på fredag eller? skit svårt det där tycker jag. imorgon är det 14 dagar sen jag hade älutslag på stickan
    om det är 14 dagar sen du hade utslag i morgon.. så skulle jag säga att du har tidigast BIM i övermorgon eller måndag... men då utgår jag från att du har 14 dagars lutealfas...vilket skulle bli 28 dagars cykel......

om du då brukar ha 16-18 dagars lutealfas så blir det ju ett påslag på 2-4 dagar på det... så ons-fre någon gång
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-11-19 19:09:37 följande:
    slemtorsk. så jag ska härdanefter när jag använder äl stickor ungefär räkna att jag ahr bim 3 veckor efteråt
    njae... 14 dagar efter ägglossning är ju det normala.. men det varierar ju något.. och ägglossningstesten ger utslag 24-48 timmar FÖRE ägglossning...så 16 dagar efter bim kan ju ses som riktlinje.. men om du nu säger att du har 30-32 dagars cykel så får du nog fasa in dig först under några månader så du ser en trend, för "mensdagbok"
  • slemtorsk i din bralla

man kanske ska göra som jag...skaffa sig en blodsockermätare (kostar under hundringen på apoteket) och hålla koll på sina sockernivåer.

Det är också så att har man väldigt ojämnt blodsockernivå så är det svårare att bli gravid, och eftersom jag är överviktig och har lite ...svårt....med socker så köpte jag mig en.. jag har ju även diabetes i nära familj så det är ärftligt så jag testar med jämna mellanrum för att se så att sockernivån ligger bra.

• slemtorsk i din bralla
    Nikki GBG skrev 2011-11-20 10:36:48 följande:
    fast en person som inte har diabetes får aldrig så ojämna blodsockervärden att det påverkar fertiliteten. har man däremot blodsocker över 9 ofta så kan det påverka. men har man det ska man nog kolla upp så man inte fått diabetes. har man problem med högt blodsocker så testa rosenrot, det är jättebra! sänker blodsockret, jag vet eftersom jag har diabetes typ 1 som jag fick som barn.
    men jag menar just om man tror att man har så mycket socker i sig så att det ger utslag på gravtest.. är man INTE diabetiker så torde ju kroppen ta hand om den saken...

Jag har ibland svååååååra perioder då jag fullkomligt vräääker i mig socker...och hypokondrisk som jag är mäter jag alltid mitt blodsocker både direkt efter min binging och så några gånger en stund efter... och jag har aldrig kommit upp högre än 5.8 i blodsocker....vilket iofs förvånat mig ibland med tanke på hur mycket socker jag vräkt i mig...

OM nu vissa sockerarter ger utslag på gravtest via urinet är det nog inte sockerintaget det är problem med utan snarare att kroppen inte kan ta hand om det.

Ang sockernivå så pratade jag med en kompis som jobbar som diabetessjuksköterska och hon menade att nivåer över 7 ska man akta sig för om man vill bli gravid eftersom det har visat sig påverka fertiliteten och äggkvaliteten, samt att det gör det svårt för ägget att fästa.
  • slemtorsk i din bralla

KUL NIKAS!!! Man får grattulera.. det är ju inte utrymme att analysera ens utan där syns det ju faktiskt.. vad roligt med ett plus till i tråden....mera mera mera

• slemtorsk i din bralla
    Nikas skrev 2011-11-23 12:44:03 följande:
    Asså hörrni jag har liksom bara ont i tuttarna, typ hungrigare. No more :/ borde man inte känna mer? Borde inte dagens test vara jättestarkt? Det var rätt svagt... tröstar mig med att ägget kanske fäste jättesent och hcghalten är låg...? :/ aja, digitala testet sa ju GRAVID 1-2 förrigår.
    när jag var gravid kände jag INGET inte förrän vecka 25 då min galla pajjade men det var ju en helt annat femma, den hade troligt pajjat även om jag inte varit gravid just då-... var lite trött bara men det är jag ganska ofta...har du fått ett positivt test så är du gravid, njut av det...
  • slemtorsk i din bralla

nu vill jag ha fler test här !!!!!!!!!!!!!

Har tråkigt nu när jag inte kan testa själv liksom... ha ha... inte ens ägglossningstester eftersom jag styr min ägglossning nu.....

räknar med att ha MIN testdag runt lucia typ... så nu får ni andra underhålla mig under tiden.

• slemtorsk i din bralla

Mari-anne...jag går ju igenom ivf så det har inte hänt mycket. Ska göra ultraljud i dag för att kolla hur det gått med äggproduktionen, hoppas på en bra siffra och ett datum för äggplock.

• slemtorsk i din bralla

Tack för alla lyckönskningar. Allt gick bra 11 ägg fanns det och de var i perfekta storlekar, så i morgon kväll tar jag ägglossningssprutan och på mandag ska det plockas ägg....på onsdag får jag tillbaka ett embryo som förhoppningsvis stannar

• slemtorsk i din bralla

Emma...såg det oxå utan redigerat...men på mobilen..ändrade storleken så det blev mindre o då syntes det..frågan är väl om det har rätt färg.....har det det....så kan det ju bli spännande

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester