Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helene,,, det låter ju lovande om man får lov att säga så... fast inget plus på test än??? finns ju dem som får det först en bit senare så jag hoppas på det..

Själv har jag minst 2 veckor tills jag kan testa och får ett någorlunda tillförlitligt test... har sk äggplock i morgon... insättning av embryo på onsdag och 15 dagar efter insättning ska man testa... jag tog ju en sk ägglossningsspruta i går och den kan ge positivt utslag tydligen så man måste vara säker på att den har gått ur blodet och NEJ jag vill inte testa och se om det blir svagare för att sen bli starkare... jag vill inte ha så höga förhoppningar utan jag tänker försöka vänta in i det längsta... så får vi se hur länge det blir.

• slemtorsk i din bralla

jag ser också och vet hur pregs tetser ser ut.. så det ser ju rätt ut.. men det där med styrkan på strecket spelar inte så stor roll.. det bör nog vara tillräckligt starkt att man kan se det utan att tvivla ... men om det är starkare eller svagare tror jag ärligt talat är skitsamma....

• slemtorsk i din bralla

Plockat ägg i dag då...gör ont kan jag meddela. Insattning på onsdag om allt går bra.... TimRasmus...fy vad trist...dags att begära utredning tycker jag. Kram på dig iaf.

• slemtorsk i din bralla

hej töser... nu vill jag ha fler tester att analysera i väntan på min testdag...DET ÄR EN ORDER!!!!!!!

"minstörstalycka"... det ser ju verkligen lovande ut, kom strecket inom tiden och du sett till att testerna inte nuddat varandra så borde det ju faktiskt vara bebis på gång ju

I morgon blir jag (såvida inget tråkit inträffat i värmeskåpet) alltså "kemiskt gravid"........ känns helmysko.....men med en 12 mm slemhinna så borde det lilla livet borra in sig i mig och fastna tycker jag...det bestämmer jag 

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-29 11:15:16 följande:
    alltså..är du säker att du inte är gravid?? jag trixade och det ser verkligen verkligen pos ut 
    jag får nog hålla med.. det ser iaf ut som att något kan finnas där... du får testa igen i morgon!
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-11-29 11:17:08 följande:
    Så spännande:)
    Hur många ägg fick dem ut i går?
    Vilken tid ska du vara där i morgon?
    Fick ut 7 st.. är inte jättenöjd faktiskt för det fanns 11 äggblåsor och ultimat är ju 8-10 men å andra sidan är jag ju så pass gammal, snart 39 så jag kanske får förlika mig med att det inte blir några toppresultat-

Kl 14 i morgon är det insättning så efter det är det bara att hålla tummarna och knipa
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-29 11:24:41 följande:
    hela testet e rött?!?!?! ser 3 röda streck o en massa rött runtomlring?!?! snacka om fel på detta
    Men där finns ju ett streck iaf.. sen har färgen flutit ut... det ser ju positivt ut tycker jag.. men det är ju mina ögons analys
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-11-29 11:38:51 följande:
    Slemtorsk. Jo var nöjd med 7 ägg. Jag vet många som bara fått två tre stycken. Med 7 ägg är chansen stor att några blir befruktade.
    Vi fick ut 9. 8 blev befruktade. 3 är använda
    5 kvar i frysen.
    OJ vilka bra siffor...8 av 9 är ju jättebra!!!!!!!!!!!!!

Gjorde ni vanlig IVF eller ICSI?

Vi gör ju ICSI pga mannens spermier är många och funktionella men väldigt trötta.. han sitter ju i rullstol och då blir det för varmt i skrevet...Är nervös inför morgondagen, de ringer ju innan 12 ifall något gått snett eller om vi måste vänta en dag till med insättning så fram tills dess kommer jag ha ont i magen av nervositet..
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2011-11-29 12:52:41 följande:
    Hej tjejer!
    Idag är min födelsedag och Bim+5- Vankar otåligt fram och tillbaka med min saltgurkaburk och väntar på brevbäraren så jag kanske kan få den bästa presenten någonsin, ett plus! Eller den sämsta.. Dont know yet. Kan han inte skynda på?!
    men Helene.. självklart är det positivt .. och GRATTIS på födelsedagen.

.saltgurka åt min mamma när hon var gravid minns jag. Hon blev oplanerat gravid när jag var 14 och hon var helt manisk..när saltgurkan var slut en dag så skrek hon på mig (och hon var ingen gapig person) att slänga mig på cykeln, hon skakade fram sina sista slantar (hon var sjukpensionär och vi hade aldrig pengar..förutom jag som började jobba när jag var 13) och då var klocka 17.57 elller nåt sånt o affären i byn vi bodde stängde ju sex.. jag har aldrig trampat så fort....

Sen grät hon av lycka när hon fick sin jävla gurka och att jag hade köpt lite extra för mina egna pengar gjorde henne nästan hysterisk av lycka..... det var då jag anade att hon kanske var gravid så jag frågade rakt ut, men hon åt p-piller och var säker på att hon INTE var gravid...dagen efter gick hon till barnmorskan som dock var ganska solklar med att hon var gravid....så saltgurka är ett gott tecken i min värld
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-11-29 12:52:30 följande:
    Vanlig IVF, Jag har dåliga äggledare. En är borta pga utomkved men mina ägg är fina er min mans spermier av toppkvalitet.
    Usch ja.. nervös det är man ständigt som IVF.: are. Så mycket vänte tider..
    jag har ju fått barn tidigare.. med en man som hade 0.05% chans att bli pappa på naturlig väg.. vi stod i kö för IVF i tre år (det var inte inom vårdgarantin på den tiden)... men ÄNDÅ blev vi gravida på naturlig väg så jag tror lite på att jag har ganska schyssta ägg *S* och en fallenhet för att bli gravid.... så det hänger lite på hans simmare och på att labbet får till det... OCH att det vill fästa sen...

Jag känner mig gravid nu faktiskt.. har inte druckit kaffe på 3 dagar (och jag är en kaffekärring så det skriker om det) men känner mig inte sugen, te däremot längtar jag efter hela tiden, jag lever som om jag vore gravid för jag tror någonstans att det ökar chanserna för att man lyckas...

Räknar redan ned till när jag får testa igen *S*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester