• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

viochdu skrev 2012-09-21 10:10:39 följande:
    Dagen innan jag plussade förra gången fick jag utskrivit antibiotika för jag har BV. Plussade ju som sagt dagen efter och tog därför inte kuren då det står att man inte ska ta det vid grav.

Slutade ju dock i MF och sedan åkte jag till Barcelona och medicinen glömdes av och sen hade jag äl och vi hade sex och jag blev gravid igen och tog därför inte medicinen. Slutade ju även denna gång i MF

Igår kom mannen och bara hörru fisken , ska du inte använda dessa och hade då tagit fram antibiotikan.

Då slog det ju mig att jag läst MASSA att BV kan vara orsaken till upprepade MF. Men idiot?? hur kan jag bara glömt det mitt i allt.

Så igår började jag tre dagars kuren och hoppas på att "musen" bli bra fram till nästa ÄL. Jag verkar ju rätt fertil eftersom jag blivit gravid dom två första försöken. Så nu hoppas jag att antibiotikan gör sitt och att jag plussar STARKT nästa gång och att jag får behålla lilla grynet.

Verkar vara ett stort antal läkare som säger att man ska verkligen ta BV på största allvar medans andra inte ens verkar ta prov på det och blåser bort det som det inte vore ngt. Så flickor om ni går på en vanlig gyn undersökning be dom ta prov på BV. Öven att ni inte kännt ngn illa lukt så verkar det som att var femte och var tionde kvinna har det eller får det ...och inte ens vet om det.
    det där stör mig eftersom jag misstänkt BV och nyss fick missfall. Men min BM har kollat i microskåp, inte sagt just ordet BV, men sa att det inte fanns onormalt med bakterier. Och nu när jag varp å gyn med missfallt så kände hon ingen lukt och tog inget prov. Kommer vara livrädd om jag plussar igen. Jag hoppas det hjälper för dig och att nästa gryn stannar kvar.

kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-09-21 10:09:29 följande:
    4:a: ser nåt på det torkade. Håller tummarna för dig!

kul, hoppas du har rätt :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-21 10:52:45 följande:
    Kanske 4a - anar med på det första!! Hoppas hoppas :P

shit jag är så otålig så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!
  • kanske 4a
    lillnosie skrev 2012-09-21 10:27:41 följande:
    Visst tusan är detta TOKBLANKT?? Ska sluta testa med sånahär tester, efter kontrollstrecket kommit fram ser man ju röda streck överallt!! haha.. "bara" BIM-2 idag.. =/

Ser tyvärr inget :(
  • kanske 4a

tror jag ska åka och köpa ett doc morris för jag har ingen möjlighet att göra det under helgen. Sist plussade jag på det äl +10 och det är på söndag, kanske slänger med ett digitalt för framtiden med :)

• kanske 4a

Nu så har jag införskaffat två doc morris och jag hoppas jag får använda de snart. Ser jag minsta antydning till streck i morgon så blir det ett  :) Digitalt hade de inte så det kanske jag köper efter jobbet i morgon.

• kanske 4a
    Jane Doe skrev 2012-09-21 11:57:24 följande:
    Ni som har bra koll vilket är det känsligaste testet man kan köpa på apoteket? Bor nära ett Doc morris och Icas apotek.

Doc morris är känsliga, mäter från 10 miu och ger sällan spök. Någon här har fått streck när testet torkat och inte varit gravid. Jag fick dock streck efter testet torkat och var gravid, men det slutade sen i missfall. Har precis köpt två doc morris, jag gillar de!
  • kanske 4a

Här kommer mina tråkblanka test Gråter Översta suddigt inom tiden, undre torkat oh har ett vitt brett streck till vänster. Jag måste fixa lampan jag brukar ha så jag kan lägga ner testet, det blir så suddigt när jag ska hålla i det. Nu är jag på skitdåligt humör, orkar inte vänta längre :(

• kanske 4a
    MarieOlisan85 skrev 2012-09-22 16:32:08 följande:
    Testade tok neg imorse, känner mej riktigt nedslagen :(

Välkommen i klubben, jag vill bara dra täcket över mig och grina Gråter
  • kanske 4a
    MarieOlisan85 skrev 2012-09-22 16:34:15 följande:
    Kanske 4a: Känns piss :/ när har du BIM då?

26:e men har alltid plussat tidigt, bara när jag haft mina X har jag plussat sent. Så det känns rätt kört även om det är några dagar kvar. Du då?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester