Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
viochdu skrev 2012-09-21 10:10:39 följande:
Dagen innan jag plussade förra gången fick jag utskrivit antibiotika för jag har BV. Plussade ju som sagt dagen efter och tog därför inte kuren då det står att man inte ska ta det vid grav.Slutade ju dock i MF och sedan åkte jag till Barcelona och medicinen glömdes av och sen hade jag äl och vi hade sex och jag blev gravid igen och tog därför inte medicinen. Slutade ju även denna gång i MF
Igår kom mannen och bara hörru fisken , ska du inte använda dessa och hade då tagit fram antibiotikan.
Då slog det ju mig att jag läst MASSA att BV kan vara orsaken till upprepade MF. Men idiot?? hur kan jag bara glömt det mitt i allt.
Så igår började jag tre dagars kuren och hoppas på att "musen" bli bra fram till nästa ÄL. Jag verkar ju rätt fertil eftersom jag blivit gravid dom två första försöken. Så nu hoppas jag att antibiotikan gör sitt och att jag plussar STARKT nästa gång och att jag får behålla lilla grynet.
Verkar vara ett stort antal läkare som säger att man ska verkligen ta BV på största allvar medans andra inte ens verkar ta prov på det och blåser bort det som det inte vore ngt. Så flickor om ni går på en vanlig gyn undersökning be dom ta prov på BV. Öven att ni inte kännt ngn illa lukt så verkar det som att var femte och var tionde kvinna har det eller får det ...och inte ens vet om det.
kram