Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ruvardag 3....och sambon informerade mig om att han minsann vill tjuvtesta ha ha...så fre eller lördag testas det här hemma.....om jag inte smyger nån gång emellan. Vågar knappt lägga upp tester nu för då får man väl ännu ett "grattis, så såg mina tester ut".

• slemtorsk i din bralla

Bonsaii det är färgrester, blir ofta så om det är lite mycket urin på stickan. Det är som du skriver på fel ställe och. Inte ett positivt test, tyvärr.

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-03 16:52:10 följande:
    WOW... ett extra streck !!!! hoppas
    jo... men det SKA ju bli ett extra pga ägglossningssprutan, det tar ca 10 dagar innan den är ute ur blodet och det var bara 6 dagar sen i går......

Väntar nu mer eller mindre på att få ett negativt test först typ onsdag och sen kan jag börja hoppas på ett positivt efter det.
  • slemtorsk i din bralla
    FruJJ skrev 2011-12-03 16:57:35 följande:
    Hej tjejer,
    Efter att jag i onsdags fått ett suuuupersvagt plus och sedan ett minus hos BM testade jag idag igen eftersom min mens inte kommit. Visst är det väl ett plus nu??

japp.. positivt så det skriker om det.. Grattis
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-03 17:01:33 följande:
    ja jag läste det sen... håller på att gå igenom tråden då man åkte till gbg igår och man missar sjukt mkt då ju =)
    ja vi är aktiva här
  • slemtorsk i din bralla

Ruvardag 4 eller 5... vet inte om man räknar med dagen man sätter in embryona eller inte...

Kan fortfarande inte testa utan att sprutan ger utslag och det driver mig till vaaaaansinne...gaaaaah!!!

Funderar ändå, trots det på att köpa några tester när vi ska ut o åka en sväng sen, bra att ha liksomOskyldig

Om inte annat för att säkerställa att det blir negativt emellan.... men så sa min vän som är farmaceut att det inte är säkert att det hinner bli helt negativt emellan eftersom hormonerna förstärks av sprutan, så det kanske inte ens blir en sänkning i HCG utan en jämn nivå fram till Testdag och sen börjar en ev stegring (inte alla som får kännbara stegringar på tester har jag fått lära mig också i veckan...man lär sig mycket ibland)

Mari-Anne.. vi kan väl bara säga så här att jag vill inte att du jämför dina tester med mina..av alla de hundratals jag har tagit har ju du utropat att "så såg mitt ut exakt" på en ganska stor variation så om du bara låter bli att engagera dig i mig så slipper jag bry mig.

• slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-04 11:14:36 följande:
    Bebisvagga: ser väldigt positivt ut när jag kollar i mobilen! Håller tummarna!

Slemmtorsk: har en kompis som genomgått IVF och som jag har förstått det då brukar insatta embryon fästa mkt tidigare än när man försöker hemma eftersom de redan är på plats i livmodern. Beror väl lite på hur länge de är odlade men har för mig att de kan fästa så tidigt som 1-2 dygn efter insättning. Så det är ju absolut inte säkert att testet blir neg, men om du testar och det är starkare så vet du ju att det är hcg som bildats! Håller tummarna!

Pumann: håller tummarna för dig!

Här dök mensen upp som beräknat den 30/11 så nu är det på't igen! Har faktiskt beställt en CB Fertilitetsmonitor till detta försök, som både visar hög och Max fertilitet. Tror iofs inte att det är att vi missar Äl som är vårt problem att det inte tar sig men känns skönt att få pröva nå nytt! Äter även Borago så nu jäklar hoppas vi på plus i julklapp!! 8 försöket nu, 4 efter mf. Nu jäklar kan det väl få gå vägen?!
    fast problemet är ju att jag har tagit en ägglossningsspruta och den innehåller HCG och den stannar kvar i kroppen upp till tio dagar så innan dess kan jag inte testa ändå eftersom att det BLIR positivt pga den och inte pga graviditet. Och ja de kan fästa så tidigt eftersom de är odlade i 2 dygn så kan de fästa i stort sett direkt, men då blir det utomkvedshavandeskap, de måste hinna vandra neråt lite så minst 3 dagar räknar man med

Så mitt hopp är att jag tar ett test om några dagar som BLIR negativt, för då vet jag att sprutan gått ur kroppen....men om jag får stort hormonpåslag i kroppen så är det ju inte säkert att det någonsin hinner bli så låg halt att det blir negativt....snurrigt det där
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-12-04 11:27:29 följande:
    Slemtorsk: min spruta gick ut efter 5 dagar. Plussade sedan på dag 12.Starkt plus!
    RD1 är dagen efter insättning.
    Vid mitt andra FET plussade jag oxå väldigt starkt på RD12.
    Använde CB, Har aldrig fått spökstreck på detta. Antigen helt blanka eller tydligt positiva:)
    Stort lycka till.
    usch på dig ha ha ha... jag testade ju i fredags... då var det sex dagar sen jag tog sprutan... och fick ett solklart plus, så nu sitter jag ju på nålar här

Sen fick jag ett psykbryt på mannen nyss...vi håller på att städa här hemma som vi alltid gör på söndagar, eftersom vi är slarviga så är det mycket plock och sånt...jag städade upp på dass, där reklamen och tidningar tenderar att hamna i bidén (som vi inte använder pga den läcker),plockade ut allt, tömde papperskorgen och tog upp lite smutstvätt som låg på golvet och var stolt  nöjd men mannen menade att " det finns ju massor kvar på golvet" jag blev skogstokig... röjde in där och där låg en disktrasa på golvet (den som jag använder till badkaret och handfatet) en mopp (som jag använder till toa enbart, vill inte använda samma mopp i resten av huset eftersom jag har två killar som tenderar att skvätta lite utanför stolen) och nån skrubvante som åkt ner på golvet från badkaret.......

Jag blev SKITSUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Förlåt, säger mannen skamset....får jag ge dig en kram??

-NÄÄÄÄ inte nu, gormar jag.. låt mig va.....

Han rullade sorgset ut i garaget och jag smällde i dörrar och svor högt (fick veta efteråt att sonens kompis tyckte det var bäst att åka hem för när hans mamma lät så, så gällde det att hålla sig undan ) jag kissade och då brast det för mig.. började gråta i stället....
    Ut i garaget och kramade mannen och bad om ursäkt....

-Jag tar det här som ett gott tecken, sa han... måste vara hormonsvägningar, bara för mig att vänja mig och lära mig att bita mig i tungan, sa han...

ha ha haha....

Och så tänkte jag efter.. när jag väntade sonen för 8 år sedan så vet jag exakt vilken dag han blev till eftersom vi var på semester och bara "hann" ha sex en enda gång. På flyget hem...4 dagar senare var jag ett hormonellt VRAK, jag hade ju inte en aning om att jag var gravid.... hade inte en tanke på det eftersom vi hade försökt i tre år och mer eller mindre lagt det på hyllan för att vila inför IVF som vi skulle gå igenom i mars det året (detta var i början av januari) Vi flög hem 8 januari... den 21:e testade jag mig för då hade jag gått över tiden någon dag och det var positivt och då sa jag något om att "vad underligt, jag har ju inte haft några symptom" varpå min dåvarande lite syrligt svarade:
    -Och humörsvägnignarna på flyget hem räknas inte ???

Jag bröt nämligen TOTALT ihop för att han skojade med mig om att jag snott hans kudde (som jag råkade få med mig när jag gick på dass.- den fastnade i min tröja och hängde med en bit i korridoren) Jag grät oavbrutet på planet från Wien till Göteborg ha haha...

sååå kanske ska jag ta mina humörsvägnignar positivt

Min kära sambo sa också nyss att om jag fortsätter så här så behöver vi inte testa...då kan HAN vara mitt test, mitt humör har tydligen blivit betydligt känsligare bara sen i går..............
  • slemtorsk i din bralla

Selene.. på ditt ser jag ett svagt..

Frukost: jag ser tyvärr inget där.....

Skrutt... problemet är att jag tog ju testet i fredags på så tokig tid.. mitt på dagen, hade hållt mig max 2 timmar och hade precis hävt i mig 2 glas mjölk... som för övrigt är min nya drog... röd mjölk.. Jag som inte druckit mjölk sen jag var i tidiga tonåren (förutom i kaffe o te) och absolut inte röd mjölk....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester