• Squeezy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

JennyOhlsson skrev 2011-12-03 07:06:51 följande:
    Sitter här och inväntar min mens...
    Tog ett test i morse och det visade svagt positivt fortfarande..

trodde det skulle ha ökat vid det här laget ?
    Lägg gärna upp en bild på ett test innan det torkat. Då kan man lättare bedömma det. Är som sagt osäker på om dina var pos... Iom att de var torkade när de var upplagda här.
  • Squeezy
    JennyOhlsson skrev 2011-12-03 07:09:18 följande:
    det senaste testet jag har lagt upp är taget efter 2 minuter...
    Okej, mina har varit gråare, ditt ser ju rosa ut dock. Ta ett annat test?
  • Squeezy
    JennyOhlsson skrev 2011-12-03 07:20:32 följande:
    inget av mina är gråa, inte ens efter dom har torkat...
    så rosa och fina...

ja jag funderar på och ta RFSU:s test senare idag eller apotekets...
    har båda hemma...
    be mannen köpa CB-digital med sig hem i eftermiddag och testa med det imorgon...
    det kan man ju inte missbedömma precis...

anledningen till att jag är orolig nu är för att jag har dom andra graviditeterna testat tidigt och
    jättestarka plus..
    idag är jag på BIM-1 eller +1...
    men nu är jag visserligen gravid med en annan kille, det kan väl med ha betydelse eller har jag fel? :-/
    kanske inte så starka hormoner så tidigt denna gången...?

eehh jag vet inte....
    Tror att det kan variera varje grav det där med hormonerna. Har själv plussat 3 ggr. 2ggr tidigt som satan och en gång på bim +3. Ta ett digitalt så får du ett korrekt svar. Jag hade inte klunnat hålla mig, hade tagit ett annat test nu direkt. Hoppas att allt går bra!
  • Squeezy

Bebisvagga: Det syns ett rosa streck, absolut!

• Squeezy

Marie-Anne: Ingen vill dig något illa här. Och vi kan väl säga då att du fick ett mf. Men då detta nu blivit lite infekterat så kanske vi alla kan ta det lite lugnt i våra uttalanden, både vad det gäller dig och ditt mf. (detta är en tråd för gravtest, inte mf). Och vad det gäller oss och att vi inte tror dig.

Alla vill vi här bli gravida, och det är frustrerande för alla. Fast på olika sätt. Har inte upplevt dig som elak på något sätt, och tror att du vill väl när du säger att testerna ser ut som dina gjorde.

Lite OT till nu, men angående ditt mf, så borde du be om att få en samtalskontakt och ta dig igenom detta. För du kommer inte att släppa det innan du fått bearbeta hela situationen. Önskar dig all lycka och hoppas på att du snart får ett plus. :)

• Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-04 11:17:14 följande:
    fast problemet är ju att jag har tagit en ägglossningsspruta och den innehåller HCG och den stannar kvar i kroppen upp till tio dagar så innan dess kan jag inte testa ändå eftersom att det BLIR positivt pga den och inte pga graviditet. Och ja de kan fästa så tidigt eftersom de är odlade i 2 dygn så kan de fästa i stort sett direkt, men då blir det utomkvedshavandeskap, de måste hinna vandra neråt lite så minst 3 dagar räknar man med

Så mitt hopp är att jag tar ett test om några dagar som BLIR negativt, för då vet jag att sprutan gått ur kroppen....men om jag får stort hormonpåslag i kroppen så är det ju inte säkert att det någonsin hinner bli så låg halt att det blir negativt....snurrigt det där
    Men du kan ju testa och se om det blir starkare. Även om det inte går ur helt så stiger det ju inte om du inte är preggo ju. :D
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-12-04 12:42:42 följande:
    När KAN ett äl test ge utslag på grav?? hur tidigt och isf blir det fullt utslag eller bara starkt ?? 
    Undrar jag oxå. Jag får starka äl-tester, ungefär som dagen innan äl. Dock inte fullt. Vi har ju bim ungefär samtidigt. Mina tester var idag neg. Hoppas dock fortfarande! :)
  • Squeezy
    BebisVagga skrev 2011-12-05 08:22:41 följande:

la upp detta igår... idag.. FETT INTE GRAVID..

så undrar vad felet var med detta... Morgonurin efter 4 minuter.. jaja.. fel på det e det iaf för jag e INTE gravid hur mycket än testet skulle säga att jag e det
    Men då. ;( Var det blankt idag? :O
  • Squeezy
    BebisVagga skrev 2011-12-05 08:30:06 följande:
    japp.. helt vitt...

o för mej var faktiskt det från igår +.. så fattar faktiskt ingenting...
    det VAR rosa.. varken vitt eller grått...

eller inbillar jag mej?!?!?!?!?!?!
    Ja, gårdagens var ett plus för mig med. Säker på att dagens inte var fel på då? Ta ett till!
  • Squeezy
    BebisVagga skrev 2011-12-05 08:39:55 följande:

HÄR har ni dagens test.. för mej NEGATIVT...
    Fast man ser ju ett streck där...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester