-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
Jag och svärmor har jättebra kontakt och en fin relation så jag tror inte hon stör sig på något speciellt. Mer sin son som är en slarver och lite lat ibland Mamma fixar allt tror han, men det är hennes eget fel för hon har curlat sina barn i alla år
-
Hahaha snälla nån ts.
Glor du på könshåren också?
Är du avis på din svärdotter?
Rädd för att din amn ska kika på henne också?
Haha jag äääääälskar bellamortes svar
-
Översätter vi det där till svärmorsspråk så blir det nog:Anonym (Loloo) skrev 2011-09-18 09:39:25 följande:Min svärmor stör sig nog på att....
*jag inte uppfostrar mina barn som HON vill.
*Jag har tagit hennes lilla gullepojkeplutt ifrån henne
*jag vill inte inreda mitt hem med hennes gamla möbler hon vill bli av med.
*Jag säger ifrån när hon beter sig illa.
*jag har skinn på näsan.
*Jag förväntar mig att min sambo(hennes gullepluttemoj) Ska ta samma ansvar för hem och barn.
*Att jag stör mig på att dom bara kommer förbi utan att ringa först.
*Att jag inte fattar att min hem alltid ska vara öppet för svärmor när hon behagar komma.
* du uppfostrar barnen fel och på ett dåligt sätt som gör dem till dåliga vuxna
* du tror att du äger din man och hindrar honom från att träffa mig
* du är otacksam över saker du får
* du har kort stubin och irriterar dig över mycket
* du är elak
* du går hemma hela dagarna och ändå ska min son sköta hem och barn ensam
* du uppskattar inte vårt sällskap
* jag är upptagen större delen av veckan och vill träffa min son och mina barnbarn när jag väl kan
Som sagt, skrivet ur svärmoderns perspektiv ;) Ingen pik eller så till dig, jag tycker bara det är intressant hur man kan vända och vrida på saker :) -
Är det OK att sitta i pyjamas´,nattlinne eller morgontock då?
Det gör vi hemma hos oss.
Men flickvännerna är alltid påklädda,då kanske de stör sig på oss istället? -
Men lite kan man väl klä på sig? Enbart trosor och linne kan ju vara ganska avslöjande, mer avslöjande än vad andra vill se.
-
Gör du det också när du har gäster eller är gäst hos någon?Anonym (...........) skrev 2011-09-18 09:41:33 följande:Brist på uppfostran? Idag har jag ett par byxor på mig men det är för det är kallt.. Annars sitter alltid jag och min man i t-shirt och trosor/kalsonger, vid matbordet..
-
att min ex svärdotter skapat en tråd på FL med massa lögner om allt....sen kan jag inte gå in på vad hon har ljugit om för hon vet inte om att jag vet.
-
Hehe, låter som om du tagit över min mammas ex-svärson När vi hade släktmiddag brukade jag låta bli att äta för det var så äckligt att sitta nära min "svåger". tack och lov är han utbytt numera till ett välartat praktexemplar.Anonym (svärmor) skrev 2011-09-18 13:51:54 följande:Jag har ännu ingen svärdotter eftersom sonen är för ung men dock "svärson" som är lite speciell (men jag vill inte hänga ut honom och väljer att vara anonym). Han kan peta i maten med fingrarna innan någon annan ens har satt sig, snyta sig i servetten och lägga den på tallriken och saknar allmänt hyfs.
Sedan luktar han svett också för av någon outgrundlig anledning (nej, det är av miljöskäl) duschar han och byter kläder inte så ofta som han borde och använder helst inte deodorant.
Men dottern har valt honom och då har vi inget annat val än att acceptera det. Men satt han i kallingar vid frukostbordet hemma hos oss då jäklar skulle jag säga till!
Jag har förstått i tråden att många inte är vidare smidiga av sig när det gäller att anpassa sig till olika situationer. Kanske är det samma personer som är helt omöjliga att jobba med också eftersom de inte kan ta in fler personer än sig själva? Det är ungefär samma sak att komma ny till en arbetsgrupp som att komma ny till en familjegrupp. Antingen är man lite smidig eller så klampar man på som en elefant och förstår itne att det finns andra människor runt omkring. -
Jag tror visst att både du och Bellamorte har dåliga relationer med era svärmödrar?Rainbow brite skrev 2011-09-18 14:06:19 följande:Hahaha snälla nån ts.
Glor du på könshåren också?
Är du avis på din svärdotter?
Rädd för att din amn ska kika på henne också?
Haha jag äääääälskar bellamortes svar
Personligen avskyr jag energitjuvar i min omgivning, de flesta kan jag undivka men inte sådana som andra tar in i familjen. Och jag är innerligt glad att varken du eller Bellamorte ingår i min familj eller arbetar på min arbetsplats, med en sådan attityd skulle ni stjäla all energi i rummet.
Min egen svärmor har sina fel och brister som alla andra men jag har aldrig förväntat mig att hon ska bli min bästis, bara en person som det är trevligt att umgås med - och det är det, i lagom doser. -
Det beror på vem det är.. Skulle jag sova hos mina föräldraqr eller de här, så skulle jag absolut kunna sitta i linne och trosor.. Är det hos svärföräldrarna tror jag inte jag skulle göra det.Virriga Vera skrev 2011-09-18 14:28:31 följande:Gör du det också när du har gäster eller är gäst hos någon?