• Anonym (=O))

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

• Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
  • Koji
    zygoma girl skrev 2011-09-18 14:34:04 följande:
    Jag tror visst att både du och Bellamorte har dåliga relationer med era svärmödrar?

Personligen avskyr jag energitjuvar i min omgivning, de flesta kan jag undivka men inte sådana som andra tar in i familjen. Och jag är innerligt glad att varken du eller Bellamorte ingår i min familj eller arbetar på min arbetsplats, med en sådan attityd skulle ni stjäla all energi i rummet.
  • Vemdär
    Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 12:53:38 följande:
    Nej, hon bor inte hos oss, men sover över ganska ofta.
    Hela övriga familjen, min man , två tonårssöner och en tonårsdotter stör
    sig på att hon sitter halvnaken vi dfrukostbordet.
    Jag har bett henne klä på sig men hon bryr sig inte
    Respektlöst.
    men snälla nån...varför säger ni inte till henne istället?
  • LaFontaine
    Jag tror visst att både du och Bellamorte har dåliga relationer med era svärmödrar?

Personligen avskyr jag energitjuvar i min omgivning, de flesta kan jag undivka men inte sådana som andra tar in i familjen. Och jag är innerligt glad att varken du eller Bellamorte ingår i min familj eller arbetar på min arbetsplats, med en sådan attityd skulle ni stjäla all energi i rummet.

Min egen svärmor har sina fel och brister som alla andra men jag har aldrig förväntat mig att hon ska bli min bästis, bara en person som det är trevligt att umgås med - och det är det, i lagom doser.
    Klokt!

• Tonårsmamman1
    Bambi07 skrev 2011-09-18 14:18:41 följande:
    Översätter vi det där till svärmorsspråk så blir det nog:
    * du uppfostrar barnen fel och på ett dåligt sätt som gör dem till dåliga vuxna
    * du tror att du äger din man och hindrar honom från att träffa mig
    * du är otacksam över saker du får
    * du har kort stubin och irriterar dig över mycket
    * du är elak
    * du går hemma hela dagarna och ändå ska min son sköta hem och barn ensam
    * du uppskattar inte vårt sällskap
    * jag är upptagen större delen av veckan och vill träffa min son och mina barnbarn när jag väl kan

Som sagt, skrivet ur svärmoderns perspektiv ;) Ingen pik eller så till dig, jag tycker bara det är intressant hur man kan vända och vrida på saker :)
    Mycket bra!
  • Mellamella

Jag tycker det är tråkigt med alla aggressioner som verkar finnas mellan svärmödrar och svärdöttrar. Jag fullkommligt älskar mina svärföräldrar och skulle inte klara mig utan dem.
    Och även om man kanske inte klickar med sin svärmor/svärdotter kan man ändå ha en vettig relation om båda anstränger sig lite.

Thats my story and I'm sticking to it
  • lurv

Att hon bor så långt bort att jag inte kan träffa henne så ofta som jag skulle vilja.

• Betty Boop
    Vemdär skrev 2011-09-18 15:09:37 följande:
    men snälla nån...varför säger ni inte till henne istället?
    Läser du inte? Hon HAR ju sagt till. TS skriver ju "Jag har bett henne klä på sig men hon bryr sig inte" i det inlägget du citerar!
  • Smultronbarnen

Tänkte samma sak. Men med den där attityden är det förmodligen inte bara svärmödrarna de har dålig relation till...
  • mrs Elliott
    Bambi07 skrev 2011-09-18 14:18:41 följande:
    Översätter vi det där till svärmorsspråk så blir det nog:
    * du uppfostrar barnen fel och på ett dåligt sätt som gör dem till dåliga vuxna
    * du tror att du äger din man och hindrar honom från att träffa mig
    * du är otacksam över saker du får
    * du har kort stubin och irriterar dig över mycket
    * du är elak
    * du går hemma hela dagarna och ändå ska min son sköta hem och barn ensam
    * du uppskattar inte vårt sällskap
    * jag är upptagen större delen av veckan och vill träffa min son och mina barnbarn när jag väl kan

Som sagt, skrivet ur svärmoderns perspektiv ;) Ingen pik eller så till dig, jag tycker bara det är intressant hur man kan vända och vrida på saker :)
    KLOCKRENT.
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?