• roro02

Behöver hjälp, bryter ihop!

Hej, jag ska försöka berätta lite kortfattat, även om det nog kommer bli långt.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år och 3 månader och jag gjorde slut med honom för 3 dagar sedan. Han är kristen och jag är muslim och min familj accepterar inte att man är eller gifter sig med någon som inte är muslim.  Jag visste detta innan jag blev tillsammans med honom men jag trodde helt ärligt inte att det skulle bli seriöst mellan oss men tiden gick och jag började älska honom och han mig. Jag älskar honom så mycket och kan inte se mitt liv utan honom. Utöver att han är kristen och jag muslim så har jag även börjat känna att jag ibland vill vara singel och leva mitt liv, och känt mig stressad över hela detta förhållandet.

Han är min första pojkvän, han tog min oskuld han är den ända jag någonsin varit med. Vi har det jätte bra med varrandra och jag älskar verkligen honom och han älskar mig. Alla mina vänner har sedan dag 1 sen jag träffat honom frågat mig hur jag har tänk att det ska hålla i och med att han är kristen. och typ tjatat på mig och tagit upp det hela tiden och mitt svar har alltid varit: det som händer händer, jag tar en dag i taget, vill inte tänka på det, är det meningen så är det, bla bla bla.

Men det senaste halvåret har jag tänkt mycket på det, i min familj finns det ingen chans att jag skulle kunna vara med honom, ( säger det för jag vet att många av er inte kommer att förstå) och nu har jag gjort slut med honom och känner mig mer förvirrad än vad jag någonsin har varit.

Det känns som att bara för att han är kristen så har jag börjat tänka föööööör långt föööör snabbt. Kännt mig stressad som om att jag måste bestämma mig för om han är mannen i mitt liv, den jag kommer gifta mig med snabbt för att veta om jag ska lämna honom eller om jag på något sätt ska skita i min mamma och min familj för honom. och att det kanske är därför jag börjat känna också att jag vill vara singel och leva mitt liv och träffa andra, för jag känner mig pressad från alla håll.... nu blev detta jätte rörigt, vet nästan inte vad det är jag vill komma fram till förutom att jag behöver råd och hjälp. Har ingen att prata med, mina vänner förstår inte för de kan inte relatera till min situation, deras familj lägger sig inte i vem dem är med eller vilken religion han har osv, så de förstår inte. känner mig sååå ensam och vet inte om jag tagit rätt beslut och vet inte om jag någonsin kan ta rätt beslut. snälla hjälp

• Svar på tråden Behöver hjälp, bryter ihop!
  • E466

Kolla om du kan få hjälp här, ser att det står några telefon- och mobilnummer utsatta på sidan, även e-post om du vill e-posta anonymt från någon webbmail för att slippa få numret i din mobil bland "uppringda" (du kan ju även köpa ett kontantkort över disk och byta ditt SIM-kort en liten stund eller låna en telefon någonstans): www.pelafadime.se/kontakt.htm

Hoppas nu att du inte är svärsonens flickvän, hm-hm, det här kanske är vanligare än man tror.

• trz

tänk inte pá hans eller din familj, tänk pá dig. Vad már DU bäst av?
    Prata med honom, var öppen med hur allt är och vad som rör sig i ditt huvud. Vad tycker han? Är han villig att du offrar din familj för honom?
    Följ Ditt hjärta, i slutändan är det det ända som blir bra.

• roro02

Jag skickade ett mail till min mamma, tänkte att det var lättare att skriva ner vad jag känner än att prata med henne. Jag förklarade hur jag känner att jag älskar honom och inte kan se mitt liv utan honom och hon var väldigt förstående och stöttande till min känslor men också att det inte spelade någon roll så länga han var kristen och att det är oacceptabelt. Det är svårt för de människor som inte kommer från min kultur att förstå att jag inte bara kan skita i min familj och ge upp den för honom. även om jag förstår att jag borde följa mig egen väg och det som gör mig lycklig. men att min familj skulle hata mig skulle inte heller göra mig lycklig. jag har inte pratat nu med min kille på 4 dagar och han har inte hört av sig heller

• E466

Så hemskt. Så är det inte för oss (kristna) vanligtvis.

• E466

Vad jag menar är att vi behöver oftast inte välja sådär hårt....

• E466

Du kan ju ändå skriva upp det där telefonnumret utifall att du någon gång behöver ha det till hands, man vet aldrig.

Svar på tråden Behöver hjälp, bryter ihop!