Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Har någon provat Femar (Letrozole)?

På vilken grund tyckte din läkare att du skulle ha denna medicin???

Läser man i fass står det detta om detta läkemedel:

Vad Femar används för

Femar används för att förebygga återkomst av bröstcancer. Det kan användas som första behandling efter bröstoperation eller ges efter fem års behandling med tamoxifen. Femar används också för att förhindra spridning av bröstcancer till andra ställen i kroppen hos patienter som har framskriden sjukdom.

Femar skall endast användas för att behandla:

- östrogenreceptorpositiv bröstcancer och

- endast hos kvinnor som har passerat övergångsåldern, d v s som inte längre har menstruationer.

• Night sky

Jag är också nyfiken på hur det går och väntar på rapport om hur det går/gått.

• Night sky
    Bollas skrev 2011-10-26 11:25:17 följande:
    Jag ska rapportera. Har tagit tabletter i fem dagar (precis som Pergotime). Ska till gyn 31/10 och göra vul, är då dag 15. Men som sagt så kommer ofta ägglossningen sent (om det blir någon då hoppas hoppas :))
    Åh jag håller tummarna för dig att det här är ditt mirakelmedel! :)
  • Night sky
    Bollas skrev 2011-10-31 14:30:20 följande:
    Vill bara uppdatera lite för ev. intresserade :)
    Har tagit vul idag, dag 15. Det visar på 2 fina ägg 14 mm, slemhinnan 9 mm. Ägglossning antagligen torsdag eller fredag enligt gyn. Så här bra har det aldrig sett ut med Pergotime som jag har prövat så många gånger. Gyn sa idag att det har varit otroligt bra resultater med Femar/Letrozole och jag är böjd att tro honom :)   
    Härligt! Heja och lycka till! Glad
Svar på tråden Har någon provat Femar (Letrozole)?