Har någon provat Femar (Letrozole)?
Bollas, hur har det gått? Vet du ifall du fick ÄL?!
Bollas, hur har det gått? Vet du ifall du fick ÄL?!
Vi kommer ställa oss i kön till IVF, och samtidigt kommer jag få testa sprutor förutsatt att min kille har bra spermier.
Ska ta upp dessa mediciner med min gyn när jag pratar med henne igen om ca 2-3 veckor, tack för tipsen!
Håller tummarna för att allt funkar för dig på denna kur!
Ja, jag följs gärna åt! Bor du i Stockholm? Jag undrar om man ska ställa sig i kö till IVF eller om man ska gå till en privat klinik så det går fortare.
Jag hoppas verkligen att killens spermier är bra och att vi får testa sprutor och att det funkar!!!
Jag bor i Oslo :)
Vi gick till privat klinik och skulle göra IVF där tänkte vi. Vi kunde i princip börja samma dag. De hjälpte oss dock att ställa oss i landstingets kö eftersom det är gratis 3 gånger. Vi fick tid redan efter några månader.
Under tiden vi väntade provade vi sprutor på den privata kliniken (kostade detsamma som i landstinget och var smidigare, ingen väntetid och bra gyn.) Vi fick också gör spermieprov på den privata kliniken. Sedan skickade de allting till landstinget när de sokte IVF där åt oss.
Hoppas du får börja snart, otroligt tråkigt att vänta
Jag är inte gravid nu (om det var det du menade med din fråga?). Jag har dock varit gravid förr och fått barn . Vi vill nu gärna få ett barn till och eftersom jag inte har haft världens bästa effekt av pergo så provar jag preparatet Femar som jag fick av gyn. Vi kan ju bli gravida naturligt (har vi bevisat tidigare) och därför vill gyn inte göra IVF på oss nu.
Jag har BIM på om 3-4 dagar, då får vi se om det blev något. Känns inte så direkt...
Så bra att utredningen är i full gång! Vill du pröva sprutor eller gå rätt på IVF? Jag är otålig, hade egentligen velat göra en IVF.
Hur har det gått för er?!
Jag ska ringa min gyn imorgon och fråga när vi ska köra igång med sprutorna.. Ska fråga henne om Femar då också.
Igår pratade jag med min gyn och hon berättade att nu står vi i kön till IVF. Hon sa att vårdgarantin innebär att man får komma på ett besök inom 3 mån men sen kan det dröja innan man får sätta igång med själva behandlingen. Jag kommer från Uppsala och en kompis mamma jobbar med IVF där, hon sa att köerna är kortare så nu har jag och min sambo skrivit oss där istället och hoppas att det går lite snabbare.
Jag får inte börja med sprutorna förrän efter jul, precis som sorg80, det finns ingen gyn på plats som kan kolla att jag inte blir överstimulerad... Segt att bara vänta. :(
Jag frågade om jag inte kunde få prova Femar under dec månad och min gyn sökte lite på det och lyssnade när jag berättade. Hon vågade dock inte skriva ut det för hon kände inte till vilka doser som är lämpliga. Jag tror att om jag ger henne info idag på mail så kanske hon gör det...
Det jag skulle behöva veta är, Bollas och ni andra som fått det utskrivet:
- läkemedlets hela namn
- Rekommenderad dos och vilka mensdagar
- vad heter din klinik samt gyn, gärna tel
- har du fått ÄL av den?
Tusen tack ifall ni svarar idag!!!!
Kram från en som är trött på att vänta...! :)
Hej tjejer,
fick tyvärr inte prova Letrozol... Min gyn svarade såhär:
"tack för ditt mail. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med Letrozol eftersom det inte har indikation ägglossningsstimulering. Du kanske kan ta kontakt med nån annan fertilitetsgynekolog som använder sig av det preparatet och är van vid det."