Inlägg från: Anonym (enlitengrönsak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (enlitengrönsak)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ja, nu kan ju ingen säga att jag inte försökt iaf.
    Åh vad jag ville fråga varför, men det ska jag inte.
    Jag får helt enkelt försöka leva med att det finns en person, som jag tycker om,
    som inte vill ha med mig att göra längre. Och som aldrig kommer att berätta varför..

honhetteanna.blogg.se/

Anonym skrev 2012-04-24 21:31:44 följande:
    Hur ska jag bära mig åt för att glömma dig? Vi är ett oavslutat kapitel därför hänger detta över mig hela tiden. Ses och prata ut en gång för alla?
    Precis så känner jag.
    Anonym skrev 2012-04-24 18:42:33 följande:
    det ordnar sig säkert...(-:Gladkanske bara har en taskig tid eller ngt.
    Ja det kommer att ordna sig till sommaren, då slipper vi se varandra igen.
    Då kan även jag låtsas att det aldrig hänt.
    Anonym skrev 2012-04-24 22:24:10 följande:
    tråkit o höra sådant , ni skulle va glada att se varandra ......det skulle jag bli om jag såg h...n
    Det är ju tudelat för mig. Jag blir glad att se att hon finns och lever för jag bryr mig om henne.
    Men det där ignorerandet som hon kör med gör ont.
    Och då är det inte så att jag försöker skapa kontakt, det la jag ner för länge sen.
    Jag är luft, och jag vet inte varför.

Jag har försökt förklara men du verkar inte vilja förstå.

Jag vill inte att du ska vara min, men jag saknar dig.
    Jag saknar din röst, ditt leende, din lukt och din personlighet.
    Jag saknar hur det glittrade i dina ögon, och hur du lite förläget tittade ner när vår blickar möttes.

Och jag såg den där starka viljan du har inom dig,
    potentialen som gör att en människa kan klara vad som helst.
    Du är en fascinerande person, med intressanta fel och brister.

Jag vet inte vad som hände, men jag verkar inte kunna ändra på det.
    Minnet av dig kommer sakta att förtvina, och jag kommer att kunna låtsas att vi aldrig mötts.

Så, jag hoppas du någon dag förstår att jag önskar dig ett lyckligt liv av hela mitt hjärta.
    Att du ska finna det du söker och dina ögon får glittra igen.

Anonym skrev 2012-05-23 18:06:24 följande:
    tänk om hon vill va din då,satsa  ,tough love ......ursäkta att jaglade mig i ok.
    Då säger man nog inte "jag längtar tills jag slipper se dig"..
    Nej, jag måste ge upp och acceptera att vi helt enkelt inte kan vara nåt annat än ovänner,
    av någon anledning som jag inte förstår och aldrig kommer att få veta.
    Anonym (A plus A) skrev 2012-06-21 07:05:00 följande:
    Mitt hjärta blöder när jag tänker på att du aldrig mer tänker prata med mig... Jag saknar dig så att det känns som om jag ska kvävas! Varför valde jag honom framför dig?!?
    Det där speglar så väl mina känslor det senaste året.
    Sakteligen lär man sig att leva igen, inte för att man vill glömma men för att man måste för att överleva.

Jo jag såg dig idag, men jag låtsades som ingenting så gott jag kunde. Det var inte så svårt
    med tanke på vad du sa sist vi pratade.
    Men i och för sig hade det varit roligt att se din reaktion om jag sagt till din mamma att hon faktiskt
    träffat mig där på samma plats för 33 år sen. För din mamma och min mamma var nära vänner då
    fick jag veta för någon månad sen.

I vilket fall, kul att se att du verkar må bra, ta hand om dig.

Det finns fortfarande dagar då jag känner att det saknas något . Förut trodde jag att du var pusselbiten som fattades. Om det var så får jag aldrig veta, men mitt pussel är fortfarande trasigt och jag vet inte ens hur biten som fattas ska se ut.

Anonym skrev 2012-09-03 14:39:16 följande:
    Vännen min, önskar att jag kunde ställa allt till rätta. Önskar att du finner lyckan igen, vill inte vara en trasig pusselbit, jag ville ge dig glädje. Något att minnas. Jag vill att du är lycklig. Inget går att göra ogjort, inte på riktigt, mycket går att reparera om du vill. Litar inte på dig längre, det är något du måste jobba på.
    Du, det där värmde verkligen. Det är precis det svar jag skulle vilja ha från henne, skulle hon någonsin säga något sådant till mig skulle min själ bli så mycket lättare. :)

Jag ska bjuda på bakgrunden till min olycka:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m58524985.html

Än en gång tack!

Tack för att du hälsade idag, det var längesen och det gjorde hjärtat lättare.
    Och jag fick anstränga mig för att inte säga någonting sen.
    Jag är fan dum i huvet... jag förstår inte varför du känns så familjär för mig,
    som någon som alltid funnits där och som jag litar på.
    Du är min kryptonit, när ska det gå in?!

Anonym skrev 2012-10-24 23:01:30 följande:
    Borde sluta tänka på dig. Borde inse att allt är över mellan oss. Men något gör så att du fortfarande existerar i mina tankar. Kan inte släppa dig, du är i mina tankar dag som natt. Min högsta önskan är att jag en dag vaknar upp på morgonen och inte saknar dig längre...
    Precis så. Om jag bara kunde blunda och sluta sakna. Jag vet att det inte var meningen att vara, och förnuftet säger att det var bäst så här. Men varför släpper det inte? Varför är du det första jag tänker på när jag vaknar och det sista innan jag somnar. Jag vill ju inte ha dig, jag bara... saknar dig.
    Anonym skrev 2012-11-01 11:40:12 följande:
    Jag avskyr att se dig hela tiden. Se hur du går som om du ägde världen, som om inget rör dig i ryggen. Jag tycker inte ens om den jag trodde att du var längre, men den du verkligen visade sig vara fick mina känslor att försvinna nästan genast som fallande löv, ett efter ett faller de tills bara kala grenar finns kvar.

Och ändå gör du mig ännu så ont, hur kunde du? Jag känner mig fortfarande så arg och så besviken. Jag trodde du var ärlig och rakryggad men ack så fel jag hade. Jag öppnade mig för dig blev sårbar för dig. Nog såg du det, nog märkte du? Och du körde på ändå, inte helt oskyldigt skulle jag tro. Utan baktankar, visst kanske det. Men så beter man väl sig ändå inte, det måste du väl förstå? 

Jag svalde min stolthet och berättade för dig för jag tänkte dumt nog att vi kanske kunde skiljas åt som vänner. Såpass mycket hade du ändå betytt för mig att jag inte bara ville bryta utan att ge dig en förklaring, inte bara bryta utan ett avslut. Jag hoppades på att få någon förklaring ifrån dig med, men istället fick jag bara tvetydigheter och sedan ingenting. Inte ett ord. Jag valde att bryta med dig för att det jag kände var fel men jag hade trott att vi kanske skulle kunna säga något till varandra som att det inte var rätt med tanke på omständigheterna, att i ett annat liv kanske. Att vi skulle ta något slags farväl av varandra och inte behöva gå runt och bära på ilska och obesvarade frågor. Och när jag sa att vi kanske borde prata så menade jag faktiskt precis det, prata, inte rulla runt i buskarna.

De känslor man har de har man, eller så har man det inte det är ju som det är. Men du borde varit man nog att säga det i så fall det var allt jag ville. Istället valde du att plötsligt ignorera mig, inte ett ord, inte tillstymmelsen av en förklaring, inte någonting. Inte ens det var jag värd, att du kunde sett mig i ögonen, stå för vad du gjort och sagt som det var. Istället valde du att tiga och sedan ljuga folk rätt upp i ansiktet med den där iskalla tomma blicken jag aldrig kunde anat att du hade. Och vilka bortförklaringar sedan, minnesförlust? När jag såg den där blicken första gången började jag förstå vem du egentligen är. En feg, iskall, ynklig människa som skiter i allt när det gäller att rädda ditt eget skinn.

Och under allt det där den lille spinkige pojken med dåligt självförtroende. Han som svor att ingen skulle se ned på honom igen, som bestämde sig för att bli en man, för att ta för sig. Han som skulle vara stark. Det gick för långt och istället blev du tom. Att behöva se dig nästan varje dag är en pina men också en påminnelse om vad som faktiskt är viktigt här i livet. Den verkliga, vackra, varma, uppriktiga och ärliga kärleken. Den har inte du och den kommer du nog aldrig att få uppleva. Mitt i all ilska är jag så innerligt tacksam över att inget mer än det som var blev, så tacksam över att jag inte behöver ha någon som dig i mitt liv. För det är jag ändå skyldig dig något sorts tack.                                                                                                                                                                                                   
    Sorgligt vacker text!
    Anonym skrev 2012-12-06 13:30:09 följande:
    Vad vill du efter 7 månader??
    Det händer att jag vaknar och du är redan där, i mina tankar.
    Det händer att jag minns det som faktiskt fanns, och jag gråter innan jag somnar.
    Och jag biter ihop för att inte sträcka ut efter dig. Men jag saknar dig, varje dag.
    Ibland läcker det igenom min fasad, när ingen ser.
    Ingen skulle ändå se det, jag är deras klippa, stabil och orubblig.

Samtidigt vet jag mycket väl att du hade rätt, du och jag var aldrig vänner
    och kommer troligen aldrig kunna vara det heller. Jag har aldrig träffat nån
    som rubbat mig som du, jag fattar fortfarande inte vad som hände.

Och det finns så mycket jag ångrar att jag sagt och gjort, som bara gjorde det svårare
    att inse att vi redan sagt hejdå.

Jag vill egentligen säga allt det där, men jag ångrar mig, det river bara upp det sår som behöver läka ut.
    Ibland räcker det inte med att förlåta, man måste glömma också.
    Anonym skrev 2013-01-09 17:08:55 följande:
    Om du någonsin ser detta tror jag inte men om så ska du veta att jag bryr mig om dig........Mycket
    Anonym skrev 2013-01-09 17:27:01 följande:

Men personen vet att det är till hnm.

Tycker också du borde skicka det.
    Senast jag fick höra de orden, i en tid av känslomässigt kaos, betydde det mycket.
    Anonym skrev 2013-01-11 23:09:34 följande:
    Du sårade mig mer än vad jag någonsin kommer att erkänna.
    Var min kärlek ingenting för dej?
    Varför valde du bort mej?
    Jag har lovat att aldrig kontakta dej mer och det kommer jag att hålla.
    Men jag står ändå kvar här med så många frågor.
    Jag kan inte se mej själv utan dej vid min sida.
    Jag saknar dej! 
    Anonym skrev 2013-01-11 23:16:17 följande:
    huir kan man ha frågor men inte sänka sin stolthet  utan det kommer jag hålla ,  då kan man nog sitta där med sina frågor med ....
    Om man lovat någon att inte höra av sig handlar det väl inte om stolthet?

Anonym skrev 2013-01-12 13:06:01 följande:
    Det handlar inte om stolthet utan vad som är bäst för alla inblandade parter.
    Jag sitter hellre kvar med mina frågor än sårar andra i min omgivning.

Anonym skrev 2013-01-12 13:11:22 följande:
    Vad gnäller du då för..???????????????
    Du verkar missat vad den här tråden är till för..

Till Anna:

Jag ville inte skriva en lång förklaring till min ursäkt så jag gör det här.
    Det handlar inte om det jag gjorde eller det du tror jag gjort,
    utan om det förtroende jag förstörde.
    När vi började prata med varandra kände jag mig lite som en storebror
    till dig, någon du kunde berätta allt för utan att skämmas.
    Så när jag upptäckte att jag saknade dig varje dag vi inte sågs
    så fick jag panik, för det var inte vad vi kommit överens om.
    Jag borde inte sagt något, men jag skämdes så mycket för att jag blivit förälskad
    att jag ville bryta kontakten och förklarade varför.
    Jag borde hållt tyst istället.
    Effekten blev att du inte helt undvek mig i flera månader.
    Det gjorde så jävla ont att varje dag se hur du ville komma därifrån när jag
    var i närheten.
    När du en dag tog kontakt igen hade jag frågor du inte ville svara på.
    Att du sen hittade på en historia gjorde mig bara ledsen.
    Allt därifrån är en nedåtgående spiral, varje gång jag börjat känna mig
    som människa igen har du tagit kontakt igen.
    Jag är ledsen att jag var så bitter varje gång det hände,
    jag förstod alrig vad du ville.
    Så här i efterhand är det lätt att se att det bara kunde bli fel,
    jag ville ha en förklaring och nån sorts erkännande,
    du saknade den som gav dig det där stödet,
    och ingen av oss kunde längre ge den andre vad den ville ha.

Det hindrar mig inte från att säga, jag saknar dig, jag saknar att
    prata med dig, och även om jag vet att det inte är möjligt hoppas jag
    att vi nån gång i framtiden kan bli vänner igen,

Du tog mig med storm och nu finns det bara du i mina tankar.
    Har haft ångest när jag blivit kär i andra men inte nu,
    finns ingen oro alls fastän det finns massor av skäl egentligen.
    Så jag vågar nog säga att så här har det aldrig känts förut.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!