• snöboll1

IVF? äggdonation?

Efter förmodligen snart fem ma/mf (fyra tidiga och ett sent)börjar hoppet tryta... Inga fel har hittats vid utredning men något är det ju som inte stämmer...
    Tänkte höra om någon blivit rek ivf p g a upprepade mf? Kan det göra någon skillnad? Börjar också fundera på om det är så att det är ägg eller spermie det är fel på som gör att det inte utvecklas som det ska, kan detta undersökas på något sätt? Vet någon om man kan få göra äggdonation p g a upprefade mf?

• Svar på tråden IVF? äggdonation?
  • Ninninn

Jag har ställt den frågan till mina läkare många gånger ifall vi kan få göra IVF men svaret jag får är att nej då får man gå privat å betala för det! Men också att om du har dåliga ägg och spermier så skulle du inte blivit gravid! 

Det är för jävligt de vi får gå igenom men vad ska man göra, kan inte göra annat än å följa med i ekkorehjulet! du har inte funderat nått på immunologiska orsaker till missfallen?? ja är helt inne på de spåret nu men tyvärr kostar det mycket pengar! man får ju åka till England eller Athen å göra en utredning. 

Lycka till! kram 

• snöboll1

Det här med immunologiska orsaker vet jag inte mycket om, får googla på det. Låter ju dock inte så hoppfullt om det inte går att undersöka i Sverige...
    Nä har nog också hört det där med att ägg och spermier måste vara bra när vi ändå blir gravid (även om det tar tid...) men för mig har det ju vid de tidiga ma/mf trol ej alls bildats ngt foster, har bara sett moderkaka på vul. Så då känns det ju som att ngt är fel på ägg eller spermier när det slutar utvecklas...
    Lycka till ni med! Kram!

Svar på tråden IVF? äggdonation?