• mormor 1965

Julklapp till dotter (och hennes sambo) 23?

Jag vill nu ha tips på vad jag ska ge i julklapp till min dotter, 23 år, alternativt en gemensam julklapp till både henne och hennes sambo.
    Hon är 23, utbildad näringsterapeut, han är 34 och proffsishockeyspelare. De har egen lägenhet, full köksutrustning och inredning och gott om pengar. Med andra ord, de har råd att köpa allt de vill ha själva.
    Tips? 

• Svar på tråden Julklapp till dotter (och hennes sambo) 23?
  • nthe

Kaffemaskin. En sån där med kapslar ;)

• mormor 1965
    nthe skrev 2011-11-22 16:29:48 följande:
    Kaffemaskin. En sån där med kapslar ;)
    De har just köpt en svindyr kaffecentral!!! Som jag är avundsjuk på
  • ModestyB

Köp ett riktigt fint fotoalbum och fyll med bilder och text... Brodera en fin duk. Vad du än väljer, ta något personligt, som dom inte kan få av någon annan. Jag uppskattar upplevelser framför presenter. Även till barnen, jag önskar mig alltid sånt som en dag på grönan med barnen, mormor+morfar, en god middag ute med min syster osv osv... Tid är för mig det viktigaste. Prylar har jag inte plats för.

• mormor 1965
    Sensitive skrev 2011-11-22 16:27:11 följande:
    Kanske ngn upplevelse eller teaterbiljetter eller ngt sånt?
    Ja, har tänkt på presentkort till någon musikal eller liknande. En bra idé.
  • korfu08

Ge dem en upplevelse en teaterupplevelse, konsertupplevelse, en hotellnatt eller ett bidrag till nån spahelg eller så, tror det är roligare att få en en massa saker.

• ModestyB

Problemet med upplevelser, som man måste boka in, som teater, musikaler osv.är ju att har dom pengar så går dom ändå på det dom vill se och har tid med. Blir lätt så att man aldrig nyttjar biljetter man får...

• mormor 1965
    ModestyB skrev 2011-11-22 16:36:40 följande:
    Problemet med upplevelser, som man måste boka in, som teater, musikaler osv.är ju att har dom pengar så går dom ändå på det dom vill se och har tid med. Blir lätt så att man aldrig nyttjar biljetter man får...
    Yep, du har så rätt..... Borde jag köpa en sushi-matlagningskurs åt dem?
  • ModestyB

Har dom tid, intresse och om man inte måste boka tid (låter som att dom lever ganska hektiska liv, eller?) så visst! =)

• mormor 1965
    ModestyB skrev 2011-11-22 16:47:21 följande:
    Har dom tid, intresse och om man inte måste boka tid (låter som att dom lever ganska hektiska liv, eller?) så visst! =)
    Han är inte ett dugg matlagningsintresserad. Men tänkte att hon får väl tvinga med honom då Men ja, de är alltid fast i hans matcher och resor.
  • Nyfiken gul

Fotokalender?

Delikatesskorg?

Prenumeration på något?

Är dom i farten och har mycket inbokat så skulle jag nog satsa på att ge dom en korg med hemgjord sylt och saft och lite bakade bullar och kakor... typ..

En kokbok? 

Även om man sen har pengar och kunna göra/köpa saker så är det faktiskt inte säkert att man GÖR det - alterntavit så lägger man pengar på sånt man alltid gör och glömmer bort att det finns så mycket annat att göra och köpa .
    Så visst kan du ge bort upplevelser och saker - men ge bort något dom förmodligen inte tänker på själva.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Cornellia

Min mormor brukar baka våra favoritbröd och göra massor av hemmagjord sylt och saft.
    Helt outstanding!
    Sånt som man verkligen vill ha, har inte tid att fixa själv och det finns inte att köpa. Saker både kan och vill vi köpa själva för att det ska bli rätt.

• Cornellia
    mormor 1965 skrev 2011-11-29 20:18:11 följande:
    God tanke, men hon äter inte nåt sockrat och med kolhydrater...
    Då är det ju ännu bättre!
    Gör sylt/mylta utan socker (det brukar min mamma göra åt mig).
Svar på tråden Julklapp till dotter (och hennes sambo) 23?