• bebistre

Ruvardag 4, flera i närheten?

Fick tillbaka ett 6 celligt på dag 2. Flera som ruvar ungefär samtidigt??

• Svar på tråden Ruvardag 4, flera i närheten?
  • bebistre

Hej Vad roligt!!

Jag känner ingenting! Är idag på ruvardag 7, hur har ni det?? Jag tar progrestoron 3 ggr /dag. Hur många försök har ni gjort?

• bebistre

Vad kul att flera hittar hit!!!

Jo jag känner ju iofs brösten och svullen i magen. Jag har använt gonal f, högsta dosen. Jag har två barn sen tidigare (4 år och en på 10 månader.) Han som är 10 månader gjorde vi oxå med ivf och han kom till på andra försöket. Känner lite värk i ljumskarna?  Tycker det verkar lite konstigt. Jag har test dag efter 8/12.

• bebistre

Idag känner jag molande värk i magen, precis som mensvärk. När jag ska ha mens i vanliga fall så brukar det kännas som det börjar rinna, men ibland kommer det inte förren timmar efter, så känns det nu.  Så det känns inte så kul! Första gången jag gjorde ivf så kom mensen först etfer jag kollat grav test och slutade med progresteronet.  Usch det är inte kul att vänta!!

• bebistre

Jag kommer tyvärr inte ihåg hur det kändes sist när jag blev gravid (och han är ju bara 10 månader) men jag minns att jag hade ganska så ont i brösten  dagen innan jag testade och dagen efter sen försvann det. Den graviditeten hade jag nästan inga symptom alls.. jämfört med första då hade jag allt!  Trodde det skulle va olika kön då eftersom det va så olika, men det är ju pojkar båda.

Varför har ni gjort ivf?? Jag har högt fsh värde.

• bebistre

Jag har ju tagit ovitrelle så måste ju vänta tills 10 dagar efter sista sprutan och det blir samma när jag har min testdag så det är ju ingen ide för mig att testa innan, det kan ju ge falskt pos resultat.

• bebistre

ja jag har tagit sprutan samma dag som et och två dagar efter det och två dagar efter det , alltså 3 st efter et, fast bara halva doser då. Nåt du tänkte på??

• bebistre

Men jag tar ju progresteron oxå, jag har tagit sprutaona alla 3 ggr jag har gjort ivf. Men vad konstigt om ingen annan har gjort det...

• bebistre

Nej, jag har ju inte ifrågasatt eftersom jag har gjort det alla gångerna.

• bebistre

Jag har molvärk i magen till och från. Förra gången skulle jag ta progresteronet en vecka efter jag hade tetstat positivt på grav testet eller om det är neg så slutar du ju med dom.
    Jag jobbar med inom vården, vet att det kan va tuft! Nu är jag ju föräldraledig så det är ju inte lika slitit.

• bebistre

Jag tjuv testade idag och det va minus! Blev så besviken samtidigt tror jag att jag kände det på mig. Ingen mer som har testat??

• bebistre

Jag har testdag i morgon egentligen men eftersom det va neg i går ska jag inte testa mera!

• bebistre

Nej vi har aldrig fått till frysen.

• bebistre

Jag undrar med hur mkt man ska orka med och varför det är just jag, finns ju många som har det svårt på olika vis men varför just jag? Är man 28år (som jag va då problemen började) SKA man ju kunna få få barn. så jävla trött på problem!

Svar på tråden Ruvardag 4, flera i närheten?