Jag tror också att föräldrar försöker vara "snäll" för att de tycker synd om barnen efter en separation, men det kan bli så fel. Barn behöver rutiner och regler.
Här äter man vid matbordet, förutom nu i december när de faktiskt fått äta frukost medan de sett på julkalendern. 5-åringen lägger sig 19:00 , 8-åringen kl 20:00, ibland får de vara vaken lite längre på helgerna.
När 8-åringen är hos sin pappa får hon vara vaken till 24-02 på nätterna. Hon får sova hur länge hon vill på morgonen. Nudlar är tydligen en perfekt middag.
Det är absolut inte kul för vi får hem en jättearg, sönderstressad liten tös varje gång hon vart till pappa.
Tänk om man kunde prata och samarbeta med den andra föräldern, så enkelt allt skulle bli.
Jag testade också negativt igår. Men ingen mens än så hoppet är kvar =) Men på ett sätt kan jag önska att mensen ska komma så jag får tänka på något annat än att "jag kanske är gravid" " om jag är gravid, undrar vad det blir för nå" " Oj var det där ett tecken" osv. Jag vet att om/när mensen kommer så kommer jag att bli så ledsen så jag vill bara göra bort det nu.
Har ni varit på mellandagsrea något? Vi var iväg igår men jag tyckte att rean var jättedålig. Men jag och sambon hade jätteroligt.
Först åkte vi 16 mil till närmaste stad, sen kollade vi på möbler. Efter det åkte vi 5 mil extra till nästa stad och kollade på möbler där också men kom fram till att de var finare i stad 1 så då åkte vi tillbaka.
Lyckades shoppa lite grejer som vi egentligen inte har råd med, vi rånade husets buffertkonto. Men soffan som vi har nu är så trasig så vi behövde verkligen en ny och en ny buffert kan man ju spara ihop.
Den här blev de t (men utan allt det röda). Den är 340cm lång och dynorna har ett sittdjup på 105cm. När vi kom hem så insåg vi vilket monster vi har köpt. Nu måste vi bara vänta 8-10 veckor på den.
Det här bordet tog vi också
Men vi valde ett annat tyg på pallarna än det på bilden. De snygga med gröna blommor här nedanför blev det
Och så beställde vi en stor rund grön matta.
Totalt ointressant för er kanske men jag lovade sambon att vi inte skulle berätta vad vi köpt till någon innan sakerna har kommit så vi får visa själva... men jag måste ju få berätta till någon så nu blev ni utsatta =)