• tessum

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Jag är i samma sits. Hade mens kring den 1:a November.

Fick ett svagt + i måndags men sedan har jag bara fått -

Jag har lite ömma bröst (men det har jag innan mens också), "mensvärk" och humörsvängningar men inget utöver det.

Vi har försökt sen 2007 så jag hoppas verkligen att det ska vara något på G nu

• tessum

Testade med RFSU då, efteråt har jag testat med flera olika.

Med 1:a barnet + ade jag redan två dagar innan bim (född 2003)

Med 2:an tog det lång tid innan jag + ade på bim +16

• tessum

Hej tjejer!

Hoppas ni haft en underbar jul.

Jag och sambon har kollat upp när jag sist hade mens eftersom jag var lite osäker på datum och det visade sig att det är ganska precis 4 veckor sedan.

Men testen visar fortfarande -

Så deprimerande!

• tessum

Jag har haft extrema humörsvängningar när jag väntade flickorna så jag förstår precis vad du menar =)

Det var faktiskt mitt första "tecken" den här gången, jag och sambon skulle iväg och handla julklappar och gå på bio men vi blev insnöade hos hans föräldrar så vi kom iväg 2 timmar senare än planerat och jag kände bara att jag var så arg på honom (som att det skulle vara hans fel att det snöat).

Sen frågade han i bilen om en av våra döttrar verkligen behövde en dator (vilket vi hade planerat att köpa) och då började jag att storgråta ( i mina öron lät det som att han frågade om våran dotter verkligen var värd en dator).

När vi shoppat klart och skulle på bion parkerade jag i ett p-hus och alla rutorna immade igen så sambon tipsade om att öppna de två sidorutorna fram så jag skulle se bättre. När jag skulle hissa upp dem hade ena fastnat och jag började gråta igen.

Det är INTE likt mig men jag var så när jag väntade barn nr 2 så sambon frågade lite försiktigt om jag var gravid.

Annars känner jag inte så mycket. Molvärk i "mensmagen" har jag ofta och jag blir illamående av vissa dofter (eller så känner jag efter för mycket för att jag verkligen vill vara gravid)

Jag är lite överviktig så det är svårt att se kroppsliga förändringar.

Min 5-åring pussade på min mage för ca 3 veckor sedan och undrade när min bebis skulle komma =) Så nu hoppas jag att hon är ett levande g-test ... eller i a f att hon är lite synsk... men det kan hända att hon bara tyckte att jag var lite lätt småfet också Tungan ute

• tessum

Skriver lite kort nu bara... har lovat sambon att jag ska hålla mig ifrån datorn idag då vi båda är lediga från jobbet och barnen är hos farmor och farfar för att ha jullov =)

Kollade just vad mitt bmi ligger på och det var på 32, har också misstänkt att vikten har något att göra med att jag inte blir gravid. När jag blev gravid med de andra barnen hade jag ett bmi på 22.

Så din sambo har barn? Flera? Ålder?

Jag har inga bonusbarn men min äldsta dotter har jag med en annan man så min sambo är bonuspappa. Det fungerar jättebra men då är vi boendeförälder så Nathalie är bara hos sin pappa ca 1 helg/månad.

• tessum

Jag tror också att föräldrar försöker vara "snäll" för att de tycker synd om barnen efter en separation, men det kan bli så fel. Barn behöver rutiner och regler.

Här äter man vid matbordet, förutom nu i december när de faktiskt fått äta frukost medan de sett på julkalendern. 5-åringen lägger sig 19:00 , 8-åringen kl 20:00, ibland får de vara vaken lite längre på helgerna.

När 8-åringen är hos sin pappa får hon vara vaken till 24-02 på nätterna. Hon får sova hur länge hon vill på morgonen. Nudlar är tydligen en perfekt middag.

Det är absolut inte kul för vi får hem en jättearg, sönderstressad liten tös varje gång hon vart till pappa.

Tänk om man kunde prata och samarbeta med den andra föräldern, så enkelt allt skulle bli.

Jag testade också negativt igår. Men ingen mens än så hoppet är kvar =) Men på ett sätt kan jag önska att mensen ska komma så jag får tänka på något annat än att "jag kanske är gravid" " om jag är gravid, undrar vad det blir för nå" " Oj var det där ett tecken" osv. Jag vet att om/när mensen kommer så kommer jag att bli så ledsen så jag vill bara göra bort det nu.

Har ni varit på mellandagsrea något? Vi var iväg igår men jag tyckte att rean var jättedålig. Men jag och sambon hade jätteroligt.
    Först åkte vi 16 mil till närmaste stad, sen kollade vi på möbler. Efter det åkte vi 5 mil extra till nästa stad och kollade på möbler där också men kom fram till att de var finare i stad 1 så då åkte vi tillbaka.

Lyckades shoppa lite grejer som vi egentligen inte har råd med, vi rånade husets buffertkonto. Men soffan som vi har nu är så trasig så vi behövde verkligen en ny och en ny buffert kan man ju spara ihop.

Den här blev de t (men utan allt det röda). Den är 340cm lång och dynorna har ett sittdjup på 105cm. När vi kom hem så insåg vi vilket monster vi har köpt. Nu måste vi bara vänta 8-10 veckor på den.

Det här bordet tog vi också

Men vi valde ett annat tyg på pallarna än det på bilden. De snygga med gröna blommor här nedanför blev det

Och så beställde vi en stor rund grön matta.

Totalt ointressant för er kanske men jag lovade sambon att vi inte skulle berätta vad vi köpt till någon innan sakerna har kommit så vi får visa själva... men jag måste ju få berätta till någon så nu blev ni utsatta =)

• tessum

Vad tråkigt =(  Jag håller tummarna för er tjejer (även om jag kommer att bli lite avundsjuk om ni får + på stickan)

• tessum

Hur går det för er?

Jag testade - igår igen.

Mensen är nu 33 dagar sen

• tessum
    Mumbi skrev 2011-12-30 09:28:38 följande:

Hej!

Hoppar in i den här tråden lite. Jag har en dotter som är född 2009, som vi fick kämpa i två år innan det tog sig. Mycket pga min övervikt tror jag. Kommer inte ihåg vad jag hade för BMI då, men låg på 40-42 skulle jag tro. Lyckades gå ned en del under graviditeten, men gick sedan upp 20 kg under första året som jag var hemma *suck*.

I november 2010 gjorde jag en gastric bypassoperation, hade då ett BMI på nästan 47. Har gått ned 48 kg sedan dess, har nu ett BMI på 28, vilket ju är en bit kvar till "grönt", men alla som ser mig säger att det inte skulle bli något kvar av mig om jag skulle gå ned så mycket. Vi får se hur det går.

Min mens har alltid varit oregelbunden, också när jag var 16 år och var normalviktig. Det kunde variera mellan 32 dagar och 75 dagar mellan mens tex. Det blev lite bättre efter dottern, men jag tror att jag förstörde det lite genom att gå upp så mycket i vikt igen. Nu efter operationen har mina cyklar blivit betydligt bättre och de flesta månader har jag haft 35 dagar mellan (utom en månad när vikten rasade som mest då jag hoppade över en gång helt och hållet, men det var säkert kroppens sätt att protestera mot den snabba viktnedgången)

Nu när det har gått ett år efter operationen har jag fått klartecken att skaffa barn igen. Jag hade mens senast 2/10. Sedan gick jag och väntade på min mens, som borde ha kommit den 6/11 för att jag skulle kunna räkna ut ÄL utifrån det. Men ingen mens kom. Testade ett test, negativt. Väntade en vecka och testade igen. Negativt. Sedan gick tiden bara och ingen mens kom. Tänkte inte så mycket på det och började skylla på att jag hade gått ned 7 kg på en vecka pga jag var inlagd på sjukhus en månad tidigare. I mitten av december hade jag telefontid till gynekologen angående ett annat ärende och passade då på att nämna min vid det här laget väldigt försenade mens. Hon skickade mig på blodprov dagen efter för att kolla hcg-värdena.

Nästa morgon var det blodprov och gynekologen ringde upp mig samma eftermiddag och sa att hcg-värdena visade att jag var gravid, men om man utgick från min senaste mens (2/10) var värdena alldeles för låga. Så antingen var något fel, eller så hade jag blivit gravid mycket senare. Hon bad mig komma på ett nytt blodprov en vecka senare för att se om/hur mycket hcg:et steg. Många tankar hinner man tänka under en vecka, jag lovar!!!

Höll på att gå sönder av nervositet innan hon ringde upp en vecka senare (hade då varit på blodprov samma morgon). Jo, hcg:et hade stigit fint. Bad om att få VUL för att kunna fastställa BF. Fick en tid några dagar senare. Sambon var med också. Hon grävde runt en hel massor, hittade en hinnsäck, men inget foster. Suck. Hann tänka, inte igen!! (Hade ett missfall innan dottern). Sedan bökade hon lite till och mitt i allt var det något som pulserade mitt i hinnsäcken!! Ett litet hjärta. Hon kunde fortfarande inte mäta fostret, men vi såg alla ett litet hjärta iaf. Hon mätte hinnsäcken och enligt den har jag BF 15/8. Glädje! Ska tillbaka 10/1 på nytt VUL... hoppas allt är bra!!

Vill egentligen bara säga till er att ring gyn, eller barnmorska och försök få blodprov så de mäter ert hcg. Då slipper ni fundera, också om det skulle vara så jobbigt att det skulle vara något fel. Hoppas allt löser sig för er!!

Tack för att du delade med dig av din historia!
  • tessum

Vågar man dricka ikväll?

Jag är jättesugen på att festa till det med vännerna, när man ändå är barnledig. Men tänk om man är gravid?

• tessum
    Dollan89 skrev 2011-12-31 16:24:59 följande:
    Jag ska absolut inte dricka ikväll.. Är jag gravid så har jag gått 7 fulla veckor. Ikväll blir det POMMAC! :))
    Gott nytt år på er! :))
    Jag tänkte så att jag ska absolut inte ställa in mig på att jag är gravid för då blir jag bara så otroligt besviken om mensen kommer. Sen tänkte jag att så länge jag inte får ett + så ska jag fortsätta leva som vanligt.

Det gick inte alls bra... Jag drack en liten fördrink och ett glas vin till maten och sedan hade jag sådan otrolig ångest så det blev vatten resten av kvällen.

Skönt att slippa vara bakis idag =)

Mensen är nu ca 35 dagar sen. Jag kanske måste kontakta mvc men jag hatar verkligen barnmorskan där så jag gruvar mig.
  • tessum

Sådär ja.

Mensen blev 36dagar sen (hade den sist den 28 oktober)

Fick + men svagt den 19:e december

Efter det fick jag bara -

Idag kom mensen.

Nu ska jag deppa! Efter snart 5-års försök så trodde jag verkligen att nu så skulle det bli Gråter

Men jag hoppas verkligen att det går bra för er andra Baby

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?