• Dollan89

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Som rubriken lyder är mensen 18 dagar försenad. Hade mens den 6 november sist.
    Har fått mycket flytningar som är vattniga och luktar sött. Även urinet luktar sötare.
    Har INGA ömma bröst, men har molvärk till och från. Samt att jag mår illa lite då och då.

Är mullig så det är svårt att se om magen är svullen.
    Tog flera graviditetstest i förra veckan och de visade negativt.

Kanske tog det sig denna gången? Vi var mindre fokuserade förra månaden på babyverkstaden.

Finns det NÅGON som visat negativt länge innan Ni plusat?
    Och HUR mådde ni då?

• Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?
  • Bumblan

Jag är gravid, i vecka 5, och jag har också känt mig lite tung i huvudet och haft lite huvudvärk de senaste dagarna.

Är också överviktig och hoppas att man slipper pekpinnar hos BM. Klart man förstår att man ska äta hälsosamt och att man skärper till sig så gott man kan när man väl är gravid. Just nu känner jag inget godissug alls för en gångs skull, jag hoppas att det håller i sig under resten av graviditeten. Glad Men börjar man må riktigt illa så får man helt enkelt äta det man klarar att äta. Försöker gå promenader dagligen och funderar på om man ska ta sig till simhallen så småningom. Borde vara skön träning när kroppen blir ännu större.

• Dollan89

Åh ja simhallen vore en bra idé. Får ta mig dit någon dag i veckan.

Har du högt bmi? Mitt bmi är 40 och jag väger 117. Känns inte som om min kropp kommer klara av en bäbis i magen?! Vet att det kommer bli jobbigt.

• Bumblan

Vågar inte ställa mig på en våg överhuvudtaget, men nu är det ju iofs snart oundvikligt. Men jag kan tänka mig att jag ligger runt 100 eller strax över. Är 170 cm lång och har pendlat upp och ner i vikt hela livet.

Såg en dokumentär för någon vecka sedan om tre riktigt stora kvinnor som var gravida. Det var tufft för dem, men alla tre fick bra hjälp och stöd och födda friska barn. Så det kan gå bra ändå. Men jag tror att det är viktigt att man har en BM som inte dömer utan istället stöttar och tipsar om kost, motion etc.

När jag ringde och bokade en tid för inskrivning hos BM berättade jag att jag egentligen skulle behövt gå ner lite innan en graviditet, då svarade hon att vi tittar på det när vi ses i början av februari. Det känns som att hon kommer att vara bra, så jag hoppas på det. Längtar till man får komma dit och prata lite. Skulle vilja göra ett VUL redan då för att se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår i min mage. Det är ju nästan lite svårt att tro att det är sant.

• Dollan89

Ja bara man får en bra och förstående barnmorska.

Men detta tryck som finns i mitt huvud är så jobbigt. Jag hoppas det försvinner. Man blir lite rädd. Har högt blodtryck sedan tidigare. Väldigt högt. Och det är icke behandlad.
    Usch vad nervös jag blir. Måste ringa doktorn snarast.

När plussade du? var det ett starkt plus?

• Bumblan

Plussade den 28 dec. Gjorde två test för säkerhetsskull. Blev två starka plus.

Får du fortfarande negativa test eller har du fått något plus?

• MiaIa 90

Hej jag är också överviktig men vet inte ur med mycket har inte väkt mig på ett tag nu,men jag vet vad jag har för bmi.
    Men jag har hela mitt liv bantat och sedan skitit i de hela tiden nu skitaer ajg i de äter nyttigt mindre,skulle röra mig mer nu på vintern men är livrädd för att ramla och ahr inte köpt broddar en fy mig hihi.

Mne ajg ska leva mitt liv så lykligt jag kan med min sambo och våra framtids planer om vi inte blir gravida så ska jag göra en gastrik by pass operation.

• JuliaochLinusmamma

Jag har erfarenhet av negativa graviditetstest, tro jag, läkarna, barnmorskor gjorde runt 18!!!! graviditetstest på mig ALLA visade negativt. Anledningen till att de gjorde alla test var att jag mådde så jäkla dåligt, fick inte behålla något jag åt kom ut båda hållen, mensen försvann mm. Alla som jag kom till trodde att jag var gravid när det visade negativt så skickade de mig vidare till nästa ställe!!!!

En läkare klämde på magen och sa att han kände något där, vi gör ett gravtest.... visade såkalrt negativt, då säger läkaren, jag kände nog fel det är inget att oroa sig för.... hmmmmm, då blir man ju verkligen orolig, helst eftersom vi har cancer i släkten!!

Detta höll på i över 4 månader, tillslut tröttnade jag och sket i allt vad läkare hette, de var ju inte till någon hjälp ändå......

Sommaren 2000 några veckor efter alla läkarbesök, tyckte jag att magen var bubbligare än vanligt så jag gjorde ett gravtest och tro det eller ej det visade ett svagt plus. Jag ringde mödravården och fick en tid, det gjordes ett ultraljud och konstaterades att jag var gravid och som hon sa inte så lite gravid, jag var i v 19!!!!

Frågade hur alla test hade kunnat visa negativt, hon kunde inte svara på det, än idag är det ingen som har kunnat svara på det. Så jag tycker nog att ni ska gå till mvc och göra ett ultraljud så ni vet säkert.

På juldagen fyllde mitt lilla underverk 10 år!!!

Håller tummarna för er, jag är ett bevis på att gravtest kan visa fel.....

// Camilla

• MiaIa 90

Gud vilken historia camelen77,men hur kan dom ta så många test och skicka vidare någon utan att göra ett ultra ljud.

De är otroligt att man akn gå så länge utan att de visar något på testen ju. Kan man ha så lågt hormon i kroppen så länge?!

Mitt hopp lever nu igen efter ett annat inlägg ajg hörde här i dag där om man ahr gått 4dagar över BIM så är man inte gravid utana tt de måste vara något annat.

• JuliaochLinusmamma

Jag förstår inte heller varför de inte gjorde ett ultraljud, dum som jag var så krävde jag inte ett heller hade sparat mycket möda och besvär. Det är ingen som förstår hur jag kunde gå så långt utan att hormonerna ändrades tillräkligt för att ge utslag.....

jag hade rasat väldigt mycket i vikt under den perioden med, från att han vägt nästan 80 kiloa vägde jag bara 61 när jag skrevs in på mvc, man tycker ju att det skulle synas något på magen när man har gått halva tiden men inte gjorde det det, magen var insjunken... När jag hade fått det bekräftat att jag var gravid så växte magen lite, men inte tillräkligt enligt barnmorskan så jag fick ju göra massa extraultraljud för att barnent inte växte. Då var det dags att bli orolig igen......De mätte hennes armar och ben och konstaterade att hon kommer att väga under 2 kilo när hon skulle födas. Var sjukskriven hela graviditeten för att jag svimmade hela tiden blodtrycket var alldeles för lågt för att inte tala mitt hb, plus svåra foglossningar.

Hon föddes på juldagsmorgon en vecka för tidigt, när vattnet gick blev jag skitorolig om hon skulle väga under 2 kg tiden ut hur lite skulle hon då väga nu en vecka tidigare. Åkte in en timme på förlossningen sen föddes en flicka på 3360g och 50 lång. Oroat mig för vikten på henne helt i onödan, hela graviditeten har varit väldigt mysko.

Jag har en son som föddes 19 måndader efter dottern, testet visade positivt i v 3 inga problem med graviditeten eller storleken på honom, tänk så olika det kan vara. Hade de sagt att han skulle bli jätteliten så hade jag nog inte brytt mig, de har ju haft fel för!!!!

• Emennie

Min svärmor fick reda på att hon var gravid med sitt första barn när hon var i vecka 20. Hade gjort ett flertal grav.test hos läkare som visade neg. Det var inte förrän hon kände att det rörde sig i magen som de kollade ordentligt och då såg att hon var gravid.

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?