• Miss Nanet

polaren o: pytet

Köpte och fick en massa kläder från POLAREN O: PYRET of Sweden.. Ekologiska jätte fina saker. Gediget och svenskt har jag fått för mig och betalade gladeligen en massa pengar och åkte hem. Skulle kolla tvättråden och ser  att i mössorna står där - Made in Latvia. I tröjorna och vindfleecen står där -Made in China. I byxorna står där -Made in Turkey. Resten av sakerna var från Thiland....  vet inte varför jag fått för mig att det skulle vara svensk tillverkat men plötsligt kändes det inte lika självklart att betala så mycket pengar för en tröja som är tillverkas på samma sätt som HMs kläder.. ? 

• Svar på tråden polaren o: pytet
  • sarahmedh

Jag frågade när jag var inne och handlade och hon i kassan sa att de designas i sverige men tillverkas tyvärr inte här. Men man betalar för kvalite tycker jag men synd att det inte tillverkas här... det ekologiska väger upp tycker jag

• Miss Nanet

ja vist är det bra kvalité och jätte fina kläder men tyckte bara att det var märkligt att inget av kläderna var tillverkat i samma land? Inte ens den serien som jag köpte var från samma land? allt handlar så klart om pengar, produktionen utomlands är mycket billigare. Lite irriterande är ju också att man köpte kläderna till fullpris några dagar före jul och att de sen slänger ut alla kläderna för halva priset den 25 :P  

• sarahmedh

Företagets sätt att spara pengar tyvärr haha ja ibland har man riktig otur med kläder som kommer ut på rean.

Svar på tråden polaren o: pytet