• Puck

47 år?

Inte så mycket roligare än att ha en pappa som är 67- men det säger vi sällan något om....

• Puck

Hur gammal man ska vara när man skaffar, eller som jag tycker bättre om, får barn, är väl jätteindividuellt.
    Jag har ganska unga föräldrar, själv var jag 20 vid första barnet, är nu 45 och hade bergis fixat en bäbis , OCH en tonåring om 15 år...

Det handlar säkert snarare om förhållandet förälder - barn. Det finns 40-åringar som blir sjuka, och det finns kärnfriska 80-åringar.

Min farmor var en bra bit över 40 när hon fick min pappa, som var enda barnet. Han säger att det ALDRIG var problem att ha en äldre mamma, han hade den roligaste och piggaste mamman av alla. Dessutom levde hon till 94 och fick uppleva både barnbarn och barnbarnsbarn.

Men om något inte stämmer, försöker man väl säkert att hitta orsaker, tex att ens föräldrar var gamla, skilda etc.

Mina föräldar var alltså runt 45 när de blev morföräldar och jobbade som mest. Inte var deras prioritet nummer ett att vara barnvakter....

Svar på tråden 47 år?