• Älskar livet

Min svärson och dotter har ett helvete

Vet snart inte vad man ska göra....
    Min dotter och svärson har varit tillsammans i fyra år. Hennes svärmor tål henne inte vad än hon än gör.
    Hon försöker med allt för att få slut mellan dom och min dotter orkar inte längre. Trots att hennes sambo är en fin kille och vi i våran familj tycker mycket om honom.

Svärmodern har ett sjukligt beteende till sin son, hon är svartsjuk. Har plockat bort honom från fb för hon orkar inte med att se att han skickar någon kärleksförklaring , eller något litet hjärta till min dotter. På sin fb skriver hon, sakna dig min son och så sätter hon in kärlekslåtar som tex Johnny Logans, Hold me now, hon får det att se ut som om dom har haft ett kärleksförhållande.

Hon har ringt på dotterns arbete när hon var sjuk och sa att hon var inte sjuk utan var ute och söp.
    Hon har gått till fysiska angrepp mot min dotter så hennes sambo har fått gå mellan.
    Svärmodern hotar att ta sitt liv.
    Svärmodern diktar ihop en massa historier om min dotter som det inte finns det minsta sanning i.
    Det har hänt så mycket mer och det här har nu pågått i flera år.

Det är naturligtvis inte bara min dotter som far illa, det gör även sambon. Han mår så fruktansvärt dåligt.
    Han är verkligen en fin kille, som aldrig pratar illa om andra. Han har konfronterat sin mamma och vill att hon lämnar dom ifred men hon gör aldrig det.....

Min dotter orkar inte längre, hon känner att hon vill lämna förhållandet. Men man tycker såååå fruktansvärt synd om hennes sambo..., Hans mamma har lyckats se till att hans släkt tycker att han är en riktig jävel som har lämnat sin mor. Men det vi har förstått är att det har aldrig funnits och kommer nog aldrig att finnas någon svärdotter som duger till henne.

Hjälp vad ska man göra ?

Förkrossad!!!!

• Svar på tråden Min svärson och dotter har ett helvete
  • hymafr

Tyvärr är det förmodligen så att det enda som kanske hjälper är att sonen pratar med sin mor och klargör att om hon inte slutar med sitt beteende så kommer han att säga upp bekantskapen med henne.
    Och JA - man kan anmäla sin förälder för ofredande och få besöksförbud. 

• Duckan

Har verkligen inga bra tips att komma med. Villken situation!
    Verkar ju inte som att det kommer bli nån ändring så jag känner att antingen får din dotter gå vidare utan honom eller så får han gå vidare utan sin mamma. Dvs ta avstånd från henne för att markera. 

• OrdinaryMe

att hon ringer din dotters jobb och ljuger kan väl din dotter polisanmäla henne för? förtal..? eller?

• YummyMami

Sonen kanske bör försöka bryta kontakten med mamma, för hon är inte frisk. Föräldrar kan man inte välja men man kan välja bryta kontakten med dem som vuxen. Vem vet, tänk om hon har utnyttjat honom sexuellt oxå? Uch...

Vad betyder Kitoss??? Du som VET svara här!! www.familjeliv.se/Forum-26-176/m63400025.html
  • Ozzygirl3

Polisanmäl och ansöka om besöksförbud
    Ps har någon pratar med svärmors släkt
    tror dom verkligen på henne eller kan dom hålla med för lugnets skull ..finns det någon där som ni kan berätta för hur det ligger till och vad ni är tvungna att göra för att få vara i fred ..

Svar på tråden Min svärson och dotter har ett helvete