• metalgearsolid

Är sjukt splittrad! hjälp mig!

Ok.

Jag bor ihop med min tjej-jag är tjugosex-hon är tjugofem.

Vi har bott ihop i cirka ett år snart.  Vi flyttade ihop rätt så tidigt pga av det helt enkelt kändes rätt.

Vårt förhållande går upp och ner som vilket förhållande som helst, ingen dans på rosor. Jag har inte något jätte stort umgänge, hon har dock ett "gäng" som hon hittar på saker med då och då. De festar mest och de festas hårt.

Jag har lärt känna de flesta ur gänget och de gånger tjejen hittat på något med de så har de alltid velat att jag hängt med, vi räknas som två nu.

Men..de kommer ju komma tillfällen där hon gör saker själva med dem..exempelvis festar eller dylikt. Hennes bäste vän som är en i gänget bor i skåne och där kommer hon ju åka och hälsa på och då kommer de gå ut och festa.

Jag mår helt enkelt svindåligt då hon festar själv. Hon är en partytjej och blir rätt så klängig och jävligt packad..vilket jag hatar.

Nu om två månader så ska de festa själva, bara tjejer ur gänget. Men jag mår svindåligt redan.

Även om jag hittar på något själv så mår jag dåligt.

Jag har ju festat med henne ett par gånger och vi har kul, dansar osv. 

Men jag är ingen partykille. Hon älskar att dansa på klubbar osv, och jag tycker också det är kul men inte lika mycket som henne.

Jag vet dessutom vad folk försöker på dansgolvet, och jag vet också att det är upp till min tjej att säga ifrån.

Men är man full så kanske man inte vet? De gånger jag dansat med henne så har de dock aldrig hänt något sådant-problemet är mer att hon blir så jävla klängig på folk och ska höras.

Hon blir så jävla packad..och det känner jag inte är så kul.

Jag har pratat med henne om detta och hon blir bara förbannad.

Man kan också säga att förhållandet startade helt fel, hon var borta i mitten av sommaren till öland med sitt gäng och festade skallen av sig i fyra dagar typ.

När hon kom från den resan så fick jag se massa bilder där de återkommande bilder var där en kille höll om henne, där hon höll om honom runt midjan.

Jag ifrågasatte detta och hon sa att bilderna var under samma kamera tillfälle-vilket stämde delvis.

Men i alla fall så fick jag där en helt fel bild av henne och min åsikt är att man ger fan i och klänga på folk om man har en kille. 

De värsta av allt var att detta var typ en random snubbe, som en i gänget kände som höll om henne bakifrån..

Så från början så fick jag helt fel bild av henne..

Hon säger bara att hon vill ha roligt-men för mig finns det en gräns.

Jag mår fortfarande lika dåligt idag och de har snart gått ett år. Så fort hon ska ut och festa mår jag skit och jag vet inte om jag orkar detta längre?

Jag älskar henne, jätte mycket men detta äter upp mig inifrån.

Har aldrig förut varit svartsjuk, så tror inte de beror på de heller. Hon är bara så annorlunda jämfört med mina andra flickvänner som inte var några partytjejer..

Vad bör jag göra??

Vill helst inte göra slut..älskar henne riktigt mycket som sagt..men finns den någon annan lösning?
  • Svar på tråden Är sjukt splittrad! hjälp mig!
  • Trashie

Be att hon smsar med dig under kvällen och berättar vad som händer och vad hon gör så kan du ha lite koll och slipper vara orolig i onödan. Bestäm att ni ringer varandra och säger godnatt på kvällen så vet du att hon inte är med nån annan. Litar du på nån i hennes gäng så kan du ju även prata med henne och fråga lite om hur de haft det och få en second opinion.

• Miss P71

jag tror inte att hon e redo för förhållande ännu om jag ska vara ärlig mot dig... sedan tror jag att du valt fel typ av tjej. hon e en centrum person som du beskriver dt. du verkar mer en lugn kille som står med båda fötterna på jorden o vet vad du vill här i livet. så tycker att du ska ta dig en funderare om du verkligen vill leva med denna tjejen. vet att dt kan vara tufft att ta ett beslut. men du e ung fortfarande.

• metalgearsolid

Jo men de är just att hon festar-att hon är packad som är jobbigt. Hon hör inte av sig när hon är full heller..:(

• metalgearsolid
    Miss P71 skrev 2012-02-08 11:56:28 följande:
    jag tror inte att hon e redo för förhållande ännu om jag ska vara ärlig mot dig... sedan tror jag att du valt fel typ av tjej. hon e en centrum person som du beskriver dt. du verkar mer en lugn kille som står med båda fötterna på jorden o vet vad du vill här i livet. så tycker att du ska ta dig en funderare om du verkligen vill leva med denna tjejen. vet att dt kan vara tufft att ta ett beslut. men du e ung fortfarande.
    Precis tänker jag så också. Hon är omogen i mina ögon..men mogen i mycket annat.

Men älskar henne så fruktansvärt. Hon var singel så länge innan vi blev tillsammans också. 
  • Miss P71
    metalgearsolid skrev 2012-02-08 11:58:17 följande:
    Precis tänker jag så också. Hon är omogen i mina ögon..men mogen i mycket annat.

Men älskar henne så fruktansvärt. Hon var singel så länge innan vi blev tillsammans också. 

som sagt bara du som kan ett beslut.. jag hoppas att dt löser sig för dig... förstår din oro...
  • stw89

Sätt er ner i lugn och ro och säg att du har en viktig sak att prata om. Be henne att du ska få säga allt du har att säga innan hon säger något tillbaka. Tala om hur du känner när det blir såhär att hon är ute och blir full och festar. Hur det känns för dig när hon gör si och så och att du blir ledsen. Ni får nog mötas någon stans på mitten.

Förstår hon inte hur du känner eller struntar i det och bara vill köra sitt race: lämna henne. Då älskar hon inte dig på riktigt. Älskar man någon och vet att man sårar den genom att göra en viss sak men ändå fortsätter, så är det inte att älska på riktigt.

Om hon säger att hon förstår hur du känner och ni kan komma fram till någonstans att mötas (typ att hon kan gå ut och festa, men inte hålla på med andra/dricka på ett sätt som inte är okej), så ge henne en chans. Lita på att hon är dig trogen och inte gör något som man inte bör om man lever i en relation. Låt henne känna att du litar på henne, när hon ska ut.

Gör hon sedan något opassande, t.ex. är otrogen på ett eller annat sätt - lämna henne. Då har hon ju visat att hon inte är värd dig.

Lycka till!

• metalgearsolid
    stw89 skrev 2012-02-08 12:08:32 följande:
    Sätt er ner i lugn och ro och säg att du har en viktig sak att prata om. Be henne att du ska få säga allt du har att säga innan hon säger något tillbaka. Tala om hur du känner när det blir såhär att hon är ute och blir full och festar. Hur det känns för dig när hon gör si och så och att du blir ledsen. Ni får nog mötas någon stans på mitten.

Förstår hon inte hur du känner eller struntar i det och bara vill köra sitt race: lämna henne. Då älskar hon inte dig på riktigt. Älskar man någon och vet att man sårar den genom att göra en viss sak men ändå fortsätter, så är det inte att älska på riktigt.

Om hon säger att hon förstår hur du känner och ni kan komma fram till någonstans att mötas (typ att hon kan gå ut och festa, men inte hålla på med andra/dricka på ett sätt som inte är okej), så ge henne en chans. Lita på att hon är dig trogen och inte gör något som man inte bör om man lever i en relation. Låt henne känna att du litar på henne, när hon ska ut.

Gör hon sedan något opassande, t.ex. är otrogen på ett eller annat sätt - lämna henne. Då har hon ju visat att hon inte är värd dig.

Lycka till!
    Tack för ett bra svar!

Jag har försökt prata med henne flera gånger..men hon blir bara förbannad. Så hon kanske vill köra sitt eget race?

Vet bara inte hur jag ska ta steget till att göra slut..

Fan vad svårt de här.. 
  • stw89
    metalgearsolid skrev 2012-02-08 12:10:44 följande:
    Tack för ett bra svar!

Jag har försökt prata med henne flera gånger..men hon blir bara förbannad. Så hon kanske vill köra sitt eget race?

Vet bara inte hur jag ska ta steget till att göra slut..

Fan vad svårt de här.. 
    Ingen orsak! :)

Om du redan försökt prata med henne och verkligen i lugn och ro förklarat hur du känner och hon bara blir förbannad. Då är hon ju inte intresserad av hur du känner dig och mår. Som du säger så verkar det då som att hon vill köra sitt eget race.

Om du trots detta verkligen älskar henne, så kan du ju ge ert förhållande en sista chans genom att försöka förklara hur du känner igen. Förklara att om hon inte kan förstå att det här får dig att må så dåligt och att hon inte kan respektera det och ta hänsyn till det - så orkar du inte satsa på er längre.

Förstår att det är svårt.
Svar på tråden Är sjukt splittrad! hjälp mig!