• ymmmi

Började BLÖDA! :/

Jag hade det nu med dottern på 7 månader. Jag hade blödningar till och från under hela gravidteten.hade tid för kejsarsnitt i vecka 39+0 Fick en blödning i vecka 35+ 2 och fick order om att jag skulle ta det lugnt. I vecka 36+2 så var jag i köket och känner att jag börjar blöda. Går på toaletten och då rinner det som man kissar blod. Blir rädd, skriker på mannen. Ringer 112 som säger åt mig att ligga ner på vänstersida. Min man ringer min mamma som fick komma och hämta äldsta dottern. Ambulansen kom, jag hörde dom frågade om någon ek gt förlossningen. Jag ringde dit medans dom hämtade båren. Snabbt in på akuten. Igenom och upp på förlossningen. Snabbt bara kolla om bebis levde och sen in på operation. För att ta ut hon. Vi ringde kl 20.15 och hon var ute kl 21.11 sp det gick snabbt. Om vi inte hade bott så nära så hade hon kunnat dö i magen och även jag. Förlorade mycket blod. Men allt gick bra. Pratade med en bekant som sa att det var konstigt då i deras län sp blev man inlagd just pga risken med det hela. Som tur va så bor vi bara 5 minuter från sjukhuset. Så det är bra om du är inlagd

Svar på tråden Började BLÖDA! :/