Missfall - när är det över? (lite småäckliga detaljer)
Har haft två missfall det senaste halvåret och det senaste kändes som att den "drog ut lite på tiden".
Efter ett antal besök på gynmottagningen så konstaterades det äntligen att missfallet var "klart", det var för ca 8 veckor sedan (hade då blött från och till under 6 veckor, utan att allt kommit ut. hade tagit flera tablett-behandlingar under tiden). Trodde då att jag kunde återgå till det normala. Skönt.
Ca 4 veckor efter "klartecknet" fick jag en blödning som varade i en vecka. Trodde först att det var mensen som kommit igång men det var så mycket blodigare än vad jag tidigare upplevt... Det var mer färskt ljust blod än vad jag normalt har under mens...Och mycket rikligare.
Och nu, ytterligare ca 4 veckor senare fick jag nya blödningar - återigen trodde jag att det var mens... men denna gång var det småskvättar av mörkt blod under ett par dagar och tillsist fick jag en klump av "något" som jag inte varit med om förut... En ljus ganska stor klump som absolut inte var mens, inte så mycket blod i klumpen utan den var verkligen ljus, typ hudfärgad. Vad i hela friden det kan ha varit har jag ingen aning om men jag hade ju fått klartecken av gyn så det borde ju inte ha varit rester av missfallet, eller? Usch.
Någon som vet vad det kan ha varit? Svårt att sia om, jag vet men det finns kanske någon som känner igen? Det är ju själva fasen att jag inte ska kunna lägga eländet bakom mig.