• Golddigga

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Jo det kan försvinna, hyperpigmenteringen kan lugna ner sig och återgå till det normala. Har en vän som fick på överläppen men nästa sommar kom den inte och hon har varit utomlands och solat normalt efter det

Haha jag har oxå tänkt köra tejp på överläppen om jag åker utomlands tips på nån bra?

• Golddigga

Jag tycker Id mineral puder är jättebra och är jag på stranden använder jag sun ceutic spf 50 från dermaceutic den har zink och titan skydd. Till vardags använder jag Peter Thomas Roth spf 50 men nu till och från jobbet har jag inget spf men är jag ute tar jag bara på fläckarna eller bara på överläppen. Jag skyddad alltid med keps ute när solen skiner och även om det är mulet om jag bara är ute med barnen.

• Golddigga

Ja! Det färgade solskyddet ska jag köpa:) såg den på Apoteket förra veckan med spf 50. Hur bra som helst. Den kan man ju blanda med ett vitt solskydd med samma spf så den passar hudtonen. Väldigt bra!

• Golddigga

Vad kul Amandai!! Vad glad jag blir! fortsätt behandla och skydda med keps, den hjälper nog mer än man tror. Och jag upplevde yellowcream som riktigt bra! Jag tar dock en paus från den nu men man kan använda den på sommaren och man skyddar sig mot uv. Stor glad kram från mig!! Uppdatera gärna framöver hur det går

• Golddigga

Alla hormoner kan ge melasma i kombination med sol, graviditet, amning, p-piller, spiral, eller som min kollega som har strul med Sköldkörteln(stavning), vissa mediciner..

• Golddigga

Det är väl en form av ipl/laser? Jag har bara hört negativt om ipl/laser jag jag skulle inte rekomendera det eller själv vilja göra det.. Vänner har blivit värre av den behandlingen och jag har läst på många utländska sidor som oxå fått fler och värre fläckar..

• Golddigga

FinaLina1979:
    Gud så trist:( men hoppas det blir ordning på sköldkörteln så kanske fläckarna och hormonerna lugnar ner sig..

• Golddigga

Jag skulle inte våga...försök istället med att effektivt skydda dig mot solen med hatt/keps och solskydd. Man får ju en ny chans varje vår Och sen köra syrabehandling på salong alt yellowcream från dermaceutic. Det är mitt tips.

• Golddigga

Jag mår så bra! Jag varit på stranden mitt på dagen och ett par timmar på eftermiddagen, solat(ej ansiktet), varit ute hela dagarna i solen fast det varit riktigt sommar hett och fläckarna blir inte sämre/fler. Gått till och från jobbet utan spf och keps, nu har jag bara spf på fläckarna när jag är ledig och ute mycket.. Underbar känsla.. Jag passar på å njuter nu för man vet aldrig vad som händer resten av sommaren. Men jag är så glad❤

• Golddigga

30 grader varmt och strålande sol igår och ute hela dagen från tidig morgon till kväll. Solskydd 50 och keps på dagen och från 18 ingen keps. Var även ute en mulen dag från morgon till kväll med endast solskydd och ingen märkbar försämring på fläckarna! Kan säga att jag är hittills överlycklig.. Vad tror ni jag kan dra för slutsats av detta?

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!