• Anonym (längtar)

gurkörtolja (Borago/Glandin) eller annat

Gurkörtolja ska innehålla en form av omega 6 fettsyra som kan lindra PMS eller klimakteriebesvär. Det påverkar alltså hormonbalansen i kroppen.

Det finns många trådar på FL om detta. Jag läste just om någon som hade regelbunden mens, men fick en förlängd menscykel när hon började knapra dessa tabletter (25 dagar till 28). Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden gurkörtolja (Borago/Glandin) eller annat
  • maaammaaa

Läste att rå och kokt gurkört (blad)kan vara skadligt för tarmen, cancer, vet inte hur det är med piller men jag skulle undvika det invärtes. Vi har odlat det och använt blommorna till sallader. De är så goda att jag ätit mängder av dem. Vill man bli gravid och behöver avgifta kroppen innan så är det en god ide att gå i infrabastu i 2-4 månader innan.

• Selaine
    maaammaaa skrev 2012-06-10 12:00:43 följande:
    Läste att rå och kokt gurkört (blad)kan vara skadligt för tarmen, cancer, vet inte hur det är med piller men jag skulle undvika det invärtes. Vi har odlat det och använt blommorna till sallader. De är så goda att jag ätit mängder av dem. Vill man bli gravid och behöver avgifta kroppen innan så är det en god ide att gå i infrabastu i 2-4 månader innan.
    Infrabastu? Det har jag inte hört förut.
Svar på tråden gurkörtolja (Borago/Glandin) eller annat