• Patricia1984

Hcg värde ökar långsamt!

Hej tjejer! Hoppas att ni mår bra. Jag behöver skriva av mig nu. Jag var hos gynakuten i söndags för att jag har varit lite orolig över min graviditet. Har inte blött och inte haft några större smärtor.  Fick göra blodprov och VUL. Läkaren sa att jag kan inte vara i vecka 6 utan är i vecka 5. Men hon var orolig för att jag skulle råka ut för en utomhavanseskap. På VUL såg man inte så mycket mer än en uppklarning. Fick göra ett till blodprov igår (Tisdag) för att hCG värdet ska fördubblas på 2 dagar. Sedan ringde läkaren mig igår och sa att min hCG värde inte har fördubblats ( jag hade 3400 i söndags och igår 4500. Så dom bad mig komma in igen. Dom gjorde en VUL och sa att den är i livmodern och att jag inte behövde oroa mig att den satt i äggledaren. Däremot tyckte dom att min graviditet inte verkar vara normal. På VUL kunde dom bara se en svart hinna. Nu ska jag tillbaka på måndag för ytterligare blodprov och VUL.  Vill veta så snart som möjligt om allting är OK. Hoppas att dagarna går fort. Kram på er! 

• Svar på tråden Hcg värde ökar långsamt!
  • Anonym (pia)

Hej!
    Jag vill dela med mig av min gravid historia då den påminner om din.
    i vecka 6 fick jag en känsla av att någonting var fel så vi åkte till gyn akuten och väl där vid vul såg dom bara en skugga på livmodern men inget foster med hjärta så läkaren sa att ja måste räknat fel och att ja bara var i vecka 5. jag blev så klart jätte nervös men fick göra ett blodprov precis som du och sen skulle ja vänta en hel vecka.
    den veckan va den värsta i mitt liv för många tankar hann och snurra innan dess. men när vi väl kom tillbaka och läkaren hade kolla på mina blodprover som ja hade tagit några dagar innan sa han att de stegrat dock inte så mycket som det borde!

när jag väl fick lägga min i stolen och dom började undersökningen vågade jag inte titta men min man var med och ja känner hur han kramar om min hand och sen säger han.. men gud vad är det??!
    jag får panik och stirrar på skärmen och läkaren ler och säger.. det är ett hjärta som pickar!!! jag fick världens gråt attack och kunde inte tro på det för innan hade de ju låtit som att jag skulle fått missfall eller att det var på gång,,,

jag frågade varför inte hormonet steg och sen hur jag kunde ha räkna fel på en hel vecka?
    läkaren hade inget bra svar men han sa att alla foster fäster ju inte direkt vid ägglossningen och att ibland växer dom så olika i början så det finns lixom inget som är helt normalt eller inte normalt.

nu är jag i vecka 22 och bebisen var vid vecka 19 precis lika stor som en "normal" 19 veckors ska vara så jag antar den lilla hade lite strul i början och växa till sig..

jag hoppas att det är lika för dig när du kommer på vul nästa gång.. skriv gärna hur det gått

kramar till dej !!

• Patricia1984

Tack snälla Pia! Det var rörande att läsa din historia. 

Imorgon ska jag ta blodprov klockan 7:30 och sedan VUL. Berättar hur det har gått så fort jag har kommit hem!

Kram 

• Patricia1984

Är så glad!!! Vi såg den lilla med ett hjärta som slog i full fart :)))))

Mina värden hade stigit från 4100 i tisdags till 22000 idag. Det var fortfarande lite lågt men allt såg bra ut annars. Är 5 veckor + 6 dagar.

Stor kram från en glad tjej! 

• Anonym (pia)

Härligt vad glad jag blir nu hihi.

• FjällFlickan
    Patricia1984 skrev 2012-06-25 15:51:33 följande:

Är så glad!!! Vi såg den lilla med ett hjärta som slog i full fart :)))))

Mina värden hade stigit från 4100 i tisdags till 22000 idag. Det var fortfarande lite lågt men allt såg bra ut annars. Är 5 veckor + 6 dagar.

Stor kram från en glad tjej! 

Ska och ta prover imorgon igen jag och på ultraljud på torsdag. Blir så glad av att läsa detta! Hade 1600 i torsdags och 2000 i lördags så vågar inte hoppas. Är livrädd...
  • Anonym (Ida)

Fjällflickan om du ff hänger här? dina siffror var i praktiken exakt som mina är nu. Hur gick det för dig?

Svar på tråden Hcg värde ökar långsamt!