Hcg värde ökar långsamt!
Hej tjejer! Hoppas att ni mår bra. Jag behöver skriva av mig nu. Jag var hos gynakuten i söndags för att jag har varit lite orolig över min graviditet. Har inte blött och inte haft några större smärtor. Fick göra blodprov och VUL. Läkaren sa att jag kan inte vara i vecka 6 utan är i vecka 5. Men hon var orolig för att jag skulle råka ut för en utomhavanseskap. På VUL såg man inte så mycket mer än en uppklarning. Fick göra ett till blodprov igår (Tisdag) för att hCG värdet ska fördubblas på 2 dagar. Sedan ringde läkaren mig igår och sa att min hCG värde inte har fördubblats ( jag hade 3400 i söndags och igår 4500. Så dom bad mig komma in igen. Dom gjorde en VUL och sa att den är i livmodern och att jag inte behövde oroa mig att den satt i äggledaren. Däremot tyckte dom att min graviditet inte verkar vara normal. På VUL kunde dom bara se en svart hinna. Nu ska jag tillbaka på måndag för ytterligare blodprov och VUL. Vill veta så snart som möjligt om allting är OK. Hoppas att dagarna går fort. Kram på er!