Hej,
Jag kan svara på några av dina frågor :) Rödby är närmast Köpenhamn, det ligger på ön Lolland söderut och det går tåg dit. Då kommer du till Rödby och Lalandia ligger ganska centralt i den lilla byn. Det är längre till Billund, det går också tåg fast inte hela vägen. Du kommer till Vejle och sedan är det buss sista biten. Alla tåg- och busstider, samt priser hittar du på www.dsb.dk
Fördelen med Billund är att Legoland ligger 500 m bort. Fördelen med Rödby är att det är ungefär lika långt till en härlig sandstrand så det är bara att välja det lockar mest ;)
Båda Lalandia är uppbyggda på ungefär samma sätt fast de är väldigt olika utseendemässigt. Badland, Monkey-tonk-land, butiker och restauranger är samlade i en huvudbyggnad och så ligger stugorna runt omkring. Det är väldigt olika hur långt bort huvudbyggnaden ligger, det handlar helt om var du får stugan - och vilken stugtyp du väljer. Det är ett blandat matutbud- allt från pizza, pasta till finare a la carte. Dessutom är det väldigt fint utrustade stugor så det är enkelt att laga vissa måltider själv om man önskar.
Värt pengarna? Ja, det tror jag absolut, Frågar jag min 6-åriga son är det inga tvivel. Han har varit i Billund 1 gång (förra sommaren) och tjatar hela tiden om när vi ska åka tillbaka. Det var hopplöst att få upp honom ur poolen... ;)
Jag tycker själv att det passar väldigt bra för några dagar så att man hinner med att koppla av lite också :)