• JUSTICE

Hur fortsätter låttexten? Hur mycket kan du om musik?

Här kommer lite låttexter med ganska nya låtar. Kan du fortsättningen? Se hur många rätt du får, UTAN ATT FUSKA!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur fortsätter låttexten? Hur mycket kan du om musik?
  • HannaS86

4 av 7. Kom på efter jag visat svaret vilken sista låten var, trodde att jag inte kunde den så den hade jag kunnat egentligen men å andra sidan fick jag rätt på en jag chansade vilt på :) Trodde att jag hade koll men tydligen inte.

• KaneL7
    Ditt bästa resultat är 7 rätt av 7 möjliga, du har försökt 1 gånger.
  • Elaifiknow

5 rätt av 7, har inte ens hört några av låtarna.

• Khaleesi

Oj! Jag gissade mig till 7 rätt! Jag kunde två. Resten känner jag inte ens igen. Gjorde som Mliten och satsade på det mest logiska (=klyschiga) alternativet.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • M C

Jag kunde alla men tog fel låtrad på Beyonces, den är inte med på min spellista. De andra är.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • SHAKAWKAW

Intressant dock att ingen av dem är låtar jag själv lyssnar på. Radioförgiftad

• Khaleesi
    SHAKAWKAW skrev 2012-07-23 08:51:35 följande:
    Intressant dock att ingen av dem är låtar jag själv lyssnar på. Radioförgiftad
    Jag känner snarare tvärtom. Att jag har missat mycket i och med att dagens flamsiga radiopratare gör att jag inte orkar lyssna på radio, och då får jag helt enkelt inte i mig tillräcklig dos av modern populärmusik för att hålla mig à jour. Rynkar på näsan

Vill gärna ha mer musik, men tycker att det borde vara förbjudet med mer än en programledare per radioprogram. Och reklamen kan man också spola ner i toaletten.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • SHAKAWKAW
    Khaleesi skrev 2012-07-23 11:54:39 följande:
    Jag känner snarare tvärtom. Att jag har missat mycket i och med att dagens flamsiga radiopratare gör att jag inte orkar lyssna på radio, och då får jag helt enkelt inte i mig tillräcklig dos av modern populärmusik för att hålla mig à jour. Rynkar på näsan

Vill gärna ha mer musik, men tycker att det borde vara förbjudet med mer än en programledare per radioprogram. Och reklamen kan man också spola ner i toaletten.
    Möjligt. Men de gånger det spelas musik (typ 45 minuter i RIX FM) är det bara skit. Vissa låtar spelas om och om igen - i flera veckor. Det tas aldrig upp ny musik, till exempel band som inte är speciellt kända ännu. Sådant vill jag ha mer av i radio...
Svar på tråden Hur fortsätter låttexten? Hur mycket kan du om musik?