• JoLu

Ont efter akutsnitt

Ni som gjort akut snitt, hur länge efter snittet hade ni ont? Jag gjorde mitt i söndags och har fortfarande väldigt ont. Hoppas på att det snart släpper. 

• Svar på tråden Ont efter akutsnitt
  • Emma Bjärgestad

Du har väl lika ont som de som gjort planerade snitt antar jag?

• Severus

Har två akuta snitt och tre planerade. Kan bara säga att hade mindre ont efter varje gång. Med det sista åkte jag hem efter två dygn och klippte gräset dagen efter. Lyft undvek jag givetvis

• Björn

Jag hade aldrig ont i själva snittet, däremot gjorde det ont i magen att röra sig och att resa sig upp från sängen och så i början. Sonen är sex månader nu och det gör fortfarande ont när han råkar sparka mig i magen vid blöjbyten och så.

Min läkare sa något som jag tyckte var klokt och enkelt att förstå vid utskrivningen från BB. Han sa att så länge det känns som att det går på rätt håll så är det bra. Om det går åt fel håll och blir sämre skulle jag kontakta läkare.

• JoLu
    Emma Bjärgestad skrev 2012-08-10 12:24:39 följande:
    Du har väl lika ont som de som gjort planerade snitt antar jag?
    Jag antar det, kanske var jag som uttryckte mig klumpigt.
  • SandraElias

jag gjorde akut snitt för ca 1,5 vecka sedan..kan röra mig hyffsat normalt igen, visst gör det ont i mellanåt vid vissa rörelser elle rnär jag har gått för långt ...gör fortfarande ont när jag reser mig från sängen

• LadyBond

Gjort ett UrAkut snitt.

Kunde inte stå på tre dagar efter.
    Kunde gå ca en vecka efter.
    Efter en månad inte bra-sökte och fick opereras igen.
    Fick ingen adekvat smärtlindring och de hade råkat ha sönder en muskel.

Återställd efter rätt lång tid. Hade förlorat mycket blod och hade 11 i S-ferretin.(Järn)
    Ingen tog på allvar när jag klagade på hur trött jag var. Det upptäcktes ca 5-6 mån senare.

Skitvård.

• beccagranen

Gjorde akutsnitt för 8dagar sedan och har ingen smärta alls. Var uppe och gick 3tim efter op, dagen efter kunde jag röra mig som vanligt igen, satt skräddare i sängen och amma utan smärta. andra dagen åkte jag hem och slutade med alla värktabletter. Har helt enkelt inte känt av något alls efter snittet, bara lite eftervärkar och avslag som nu också avtagit. Är själv väldigt förvånad då jag trodde att jag skulle vara sängliggande första veckan och ha väldigt ont, har ju tagit del av bekantas erfarenheter där vissa haft smärtor i månader efter. Så positivt överraskad är jag, får hejda mig själv i vardagen och försöka ta det lagom så att man inte får något bakslag. Tror helt enkelt att det är väldigt olika.

Svar på tråden Ont efter akutsnitt