• Rebecca1

Hjälp mig att hitta på korta rim om brudens familj och vänner (toastmadame)

Jag kommer att presentera talarna på brudens sida på ett bröllop. Toastmastern presenterar brudgummens sida. Jag har helt fått hjärnsläpp men vill hitta på korta rim som presentation av talarna. Det är brudens far, brudtärnan (brudens syster), brudens faster, en barndomsvän samt hennes fotbollskompisar (några tjejer från laget) som ska presenteras. Någon som är duktig på att hitta på korta, roliga rim? Helt ok om de är lite knäppa, det är inget pretto-bröllop. Tack!

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta på korta rim om brudens familj och vänner (toastmadame)
  • riboflavin

Vad i all sin dar, vilken (näsa/ful kavaj/el dyl.) han har, men det är med stor glädje jag presenterar brudens far. Stolt som en tupp med ett litet tal han ställer upp.

En flicka som sannerligen inte sitter tyster, vi välkomnar här brudens söta syster. Till en tärna med stil, ge applåd och ett smil.

En syster till han som (kavajen/näsan/el dyl.) har, inte sig för att tala drar. När brorsdottern nu blir fru vill faster gärna skåla ju.

Vänner för livet, det ska man inte ta för givet. Den som här näst tar ton är en gammal kompanjon.

Flickorna i världens bästa lag vill ge gratulationer denna härliga dag.( Fortsätt med någon om brudens position i laget)

Förslag.

Back - Flickorna säga grattis och tack till den som i laget spelar back.
    Målvakt - Flickorna nu vill säga skål till den som alltid står i mål.
    Ytter (mittfältare) - Här står de i ett enda gytter och grattar sin härliga ytter.
    Center (forward) Här vill ett gäng glada jänter gratta sin fantastiska center.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Hjälp mig att hitta på korta rim om brudens familj och vänner (toastmadame)