Hur illa får en chef bete sig?
Anonym skrev 2012-08-15 10:41:04 följande:
Oj, mycket information. Nej, din chef verkar ju inte vara helt sympatisk och inte så förstående... MEN, ditt "specialavtal" frånskriver ju inte dig behovet av att meddela din chef om du blir sen pga mediciner eller andra orsaker. Sen har du ganska löjliga bortförklaringar till din sena ankomst, och ditt dåliga humör. Angående att komma i tid: Du skriver att du nästan alltid kommer 5 min för sent - varför. Du har en angiven tid, och ska vara där då. Det är inte ditt problem, utan chefens, om du får stå och rulla tummarna, men VAR DÄR I TID. Funkar det inte att ha väckning via mobilen, skaffa en back-up. Väckarklockor går att få tag på löjligt billigt... Och att skylla på din mamma är bara dålig stil, det kan aldrig vara hennes ansvar att se till att du kommer upp i tid! Utebliven OB: Ta kontakt med någon som kan det, och ställ krav på att få pengar retroaktivt. Det har du rätt till, och ska du ändå sluta spelar det kanske inte jättestor roll om chefen blir litet grinig... Ditt humör: Håll dig lugn, och var saklig. Det vinner du på i längden. Om du har humörsvängningar pga graviditet, eller medicinering eller annat, så får du försöka lära dig att hantera det. Jag hade också humörsvängningar när jag var gravid, mest dock att jag blev ledsen för typ ingenting. Men det är bara att bita ihop och vara proffsig... Du verkar dock vilja att folk ska förstå att du beter dig illa, pga detta. Det är ALDRIG ok, och man ska alltid försöka undvika att bete sig illa. Om det ändå råkar ske, kan man be om ursäkt efteråt, och förklara läget. Men som sagt, du verkar använda din medicinering och din ev graviditet som legitima ursäkter att bete dig illa...?Jag känner mig benägen att hålla med.
Grattis till eventuell graviditet, ts! Glöm inte att kontrollera att alla dina tunga mediciner går att äta under graviditet utan risk för barnet...