Inlägg från: TrendyFarsa |Visa alla inlägg
  • TrendyFarsa

Hur illa får en chef bete sig?

Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:57:36 följande:

Men för femtielfte gången, VI ÖPPNAR SJU!!!!!!!!!!! De 30 min innan är till för att FÖRBEREDA INNAN VI ÖPPNAR vilket tar MAX 10 min!
    Och om din chef säger att du ska vara där klockan 05:00 men att ni öppnar 11:00 så SKA du vara där 05:00!

Du verkar inte fatta att det är chefen som bestämmer, inte du. Att DU anser att det bara tar 10 min att förbereda är helt ointressant.
  • TrendyFarsa
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 14:25:11 följande:

Men för i helvete människa!!!! JAG HAR INTE SAGT ATT JAG INTE SKA VARA DÄR SENARE ÄN NÄR JAG SKA BÖRJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Att det tar 10 min att förbereda är ett FAKTUM! Därav borde han korta av öppnnigsrutinen och lägga på en kvart extra/öppningsdag istället så får han mer ut av mitt arbete!
    Så gjorde vi med kvällsrutinen då det ansågs onödigt att gå hem 22.30 istf 22.15 som nu.

Jag vet väl förfan att man ska hålla tider! Herrejävlar! Men IBLAND händer det saker, och inte fan ska man ställa sig och svära och skrika på sin personal för det, det är jävligt oprofessionellt!
    "Han borde" ingenting. Han bestämmer när du ska vara där oavsett om det tar 10 min att förbereda eller två timmar. HAN bestämmer! Om han kommer försent eller sorterar papp fel eller vad det nu är har du in-gen-ting att göra med.

Nej, han ska inte ställa sig och skälla ut en inför anda människor, men jag har vart med om det själv när det gäller att jobba för utlänningar (i mitt fall greker), se det som kulturberikning!

"Man bör kanske tänka på att ofta är kulturkrockarna bara trevliga. Man lär sig mycket av dem, både turkar och svenskar" - Mona Sahlin
  • TrendyFarsa
    Kjell2 skrev 2012-08-15 14:45:18 följande:
    Du har helt rätt. Man ska inte skrika, svära och skälla på folk.
    Bahahahaaaaa!!!! Där blev TS "ägd" som kidsen säger.

Dagens garvSkrattande
  • TrendyFarsa
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 14:46:56 följande:

Det är själva principsaken jag pratar om, det som ska gälla för en ska gälla för alla. Om man som chef missköter sig så får mestadels av personalen fel uppfattning, för som chef ska man föregå med gott exempel.
    Han är iranie. Det är ju inte kulturkrock det handlar om, utan principer och felbehandling av en redan samhällsnedtrampad människa som han har accepterat ansvar över. Men som sagt så är det inte tiden det hela handlar om, det är vissa morgnar som jag kommer någon minut sent, och det är fel det vet jag men ibland händer det saker längs vägen etc, framförallt när jag åker från mitt nuvarande hem 12 mil bort. 
    Men det var ganska precis ett år sedan jag gjorde en liten försovning och jag hade sådan ångest. Det fick jag när jag såg att han ringde och paniken vällde ur mig, men att svära och skrika när man kommer som en hund med svansen mellan benen och ber om ursäkt, så är det inte den behandlingen man förväntar sig tillbaka. Han har all andledning till att vara arg. men som chef borde han ha mer vett till att ta det på en normal komminukationsnivå. Detta gör ju bara att respekten för honom brister ännu mer, han har liksom tappat sin status som chef, inte bara för mig, utan för andra "extrajobbare" också då jag är den enda fasta anställda plus chefen.
    Återigen då.
    Nej, nej, nej. Det gäller vissa saker för CHEFEN och andra saker för dig som ANSTÄLLD. Man kan tycka vad man vill om det, men det är så (arbets)livet ser ut. Det kommer du att få lära dig under livets gång.

Orättvist? Ja! Men så är det.
  • TrendyFarsa
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 14:49:24 följande:

Ägd? Vad är du? 14 år?
    Hehe, säger en som har 17tkr efter skatt och som inte ens kan behålla ett jobb. Hade jag så lite pengar efter skatt skulle jag inte ens som anonym outa det på ett forum.

Nej, jag är betydligt äldre än 14 år och har även haft personalansvar och spakat folk som dig som tror att ett jobb är någon rättighet som man kan komma och gå som man vill och sätta sina egna regler.

Du ursäktar dig till och med med att din väckarklocka ligger nerpackad 12 mil bort. Ett tips till dig som du ska få helt gratis av mig.

- Använd aldrig den ursäkten offentligt eftersom folk kan tro att du är efterbliven. Ok?
  • TrendyFarsa
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 15:03:09 följande:

17 k före skatt innan ob, vilket blir bra mycket mer. Det är JAG som sagt upp mig, så behålla ett jobb kan jag visst.

Jag tar det inte som en rättighet att komma och gå som jag vill, du har totalt tappat bort dig i din egen värld av uppfattningar. Jag ursäktar inte att min klocka ligger nerpackad, det var ett påpekande, den används aldrig iaf så.

Du kan få ett tips av mig;

Gå till personlig attack och skapa egna uppfattningar om människor du inte ens känner lönar sig inte. Jag hoppas att någon säger samma ord till ditt/dina barn någongång, för det är ju bara när man pratar om någons barn eller familj som sanningen svider, eller har jag fel?
    Jag tycker synd om dintt/dina barn som har en sådan pappa som måste klanka ner på andra över internet, att du inte skäms! Och att dessutom håna någons lön, när personen i fråga har fått kämpa sig till för att få igenom en löneförhöjning och mått skitdåligt över inkomsten är riktigt lågt.
    At någon anonym människa tycker synd om mina barn skiter jag i. Jag känner inte dig så dina åsikter om mig är ointressanta.

Det är DU som startat denna tråd, det är DU som vill ha råd men det enda du gör till dom som försöker hjälpa dig är att du blir förbannad och svär när DU inte får dom svar du vill ha.

Du skriver "Jag tar det inte som en rättighet att komma och gå som jag vill, du har totalt tappat bort dig i din egen värld av uppfattningar. "

men i din TS skriver du

"Jag brukar visserligen komma 5 min sent (dvs 6.35) men det skiter jag fullständigt i."
    Jo, du tar dig visst rätten att komma 5 minuter sent, du vet väl vad du själv skriver?

Du vill inte ha råd, du vill ha medhåll och inget annat.
  • TrendyFarsa
    Anonym (Kattis) skrev 2012-08-15 15:28:52 följande:

Hade du läst tråden ordentligt så har de i högsta grad med TS att göra då sopgubbar och postmän kmr till TS och skäller på henne för nåt hennes CHEF har gjort, inte TS.
    Och det är svinigt, det håller jag med om. Men så KAN det vara i arbetslivet. En chef kan göra fel trots att man varnat för att det kan gå åt h-e, och när det sedan går åt h-e så skyller chefen på dig.

Så KAN det vara. Orättvist? Ja. Men så är det ibland i yrkeslivet.
  • TrendyFarsa
    Anonym (ryys) skrev 2012-08-15 16:35:25 följande:
    Hon behövde ju faktiskt få TRÄÄNA på att komma i tid, 30+ (hon började 10.00)

WHAAT??!!
    Hehe, får jag gissa att personens vokabulär till stor del bestod av uttryck som "Meh" och "Bah" samt "Liksom". Får jag även gissa att webbhistoriken var smetfull med sidvisningar från Facebook istället för arbetsrelaterade saker?
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?