Inlägg från: Anonym (FÖRBANNAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FÖRBANNAD)

Hur illa får en chef bete sig?

Anonym skrev 2012-08-15 12:26:59 följande:
    Ja? Det är inget ovanligt men du kan inte arbetsvägra för att det har hänt. Klart dom skulle ha hjälpt dej ändå.

Jag arbetsvägrar inte. Men som jag tidigare nämnt så har han skrivit på papper om att jag lider av svåra sömnstörningar och därav KAN försova mig och att jag egentligen inte ska öppna, utan att han ska öppna jag och jag börja senare för att sedan bytas av igen. Det står i kontraktet som han skrev på, därav agerar han fel, och jag missbedömer tid ibland och sedan bilköer trots att jag åker långt innan jag ska ibland. MEN jag är inte bra på att hålla tider, det erkänner jag, men jag känner inte heller ett behov av att anstränga mig när jag har så kort tid kvar. Men det är inte så att jag ligger kvar i sängen och tänker "åh jag skulle egentlige åka nu, men jag ligger kvar en stund till" utan jag vaknar i panik, kastar in mig i bilen 15 min innan jag börjar, det tar 10 till jobbet, men jag lyckas alltid komma sent iaf.
    Jag försöker inte bortförklara mig, jag vet bara inte hur jag lyckas.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (oxå) skrev 2012-08-15 12:27:28 följande:

plugga skulle vara nåt... hur ska du finansiera det??? csn??

Jupp, cns och extrajobb
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (Jag) skrev 2012-08-15 12:36:13 följande:
    Du ger intryck av att vara ansvarslös TS.

Fattar du inte hur viktigt det är att komma i tid till ett arbete? Fattar du inte att du inte ska köra bil på tunga mediciner? Fattar du inte att man köper en väckarklocka om den man har inte fungerar?

90-talist, visst?

Jag är allt annat än ansvarslös. Jag har skött butiken och fick sköta den i två veckor då chefen reste bort typ två veckor efter att han öppnat butiken. Jag sköter allt jag ska och mer därtill, han är väldigt nöjd med mig och vill inte att jag ska sluta, så ansvarslös? Nej.

Jag kommer i tid om jag ska lösa av någon men råkar jag komma en minut sent och slå av larmet 06.31 så är det bara onödigt att kalla mig ansvarslös.
    Jag har även skrivit att om jag känner mig dåsig så kör jag inte, och jag är fullt kapabel till att köra, jag kör inte ens om jag är trött, så det är väl klart som fan att jag inte sätter mig bakom ratten om jag är dåsig. MEN jag har inga symptom av medicinerna mer än att jag är lite slö, så. Inget fel med reaktionstid osv.
    Jag har en väckarklocka, men den ligger nedpackad någonstans hos min sambo som bor 12 mil härifrån så jag bor stundvis hos min mamma som bor kvar i denna stad. Jag har precis flyttat så att hålla koll på saker är inte det lättaste just nu, framförallt inte eftersom jag inte är klar med min gamla lägenhet heller.

90-talist? Ledsen att göra dig besviken Solig
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    CAL skrev 2012-08-15 12:43:45 följande:
    Håll tiden så slipper du löneavdrag. Enkelt.

Det är inte löneavdraget jag stör mig på -.- Läs så slipper jag kommentera gång på gång om samma sak.
    Jag har sagt att han får göra hur mycket avdrag han vill då det är mitt minsta problem med mitt jobb,
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Pallas skrev 2012-08-15 12:39:04 följande:
    Du har förstås aldrig försovit dig eller råkat ut för något på vägen till jobbet så att du blivit sen?

Det är helt ok att göra löneavdrag för sen ankomst, men man skriker och svär inte åt sina anställda för saker som är mänskliga och som TS inte kan rå för. När han dessutom inte betalat ut OB, så kanske man kan se det som att TS tjänat in lite komptid, iaf rent moraliskt. 

Tack för dem fina orden {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Morriiss skrev 2012-08-15 12:36:59 följande:

vilken jävla krass inställning.... Hon jobbar som många andra inte gör... bara lite dålig på att passa tiden.

BLÄ för såna som du! 

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym skrev 2012-08-15 12:54:41 följande:
    Men ts, om du börjar 6.30 så måste du ju vara på plats innan, för att vara klar att sätta igång arbetet kl. 6.30. Det förstår du väl?

Men för femtielfte gången, VI ÖPPNAR SJU!!!!!!!!!!! De 30 min innan är till för att FÖRBEREDA INNAN VI ÖPPNAR vilket tar MAX 10 min!
  • Anonym (FÖRBANNAD)

Sedan tidigare hade vi sortering på ett annat sätt än nu, wellpapp ska vara i wellpapp, tidningar ska till brännbart. Jag fick skäll av en gubbe som jobbar på återvinningen för att de som jobbar hade klagat på att det låg tidningar i wellpappen. Jag sa att det är min chef som gör så, jag gör det inte. Jag meddelade min chef om detta och han sa "ok". Några veckor senare var det samma jävla sak igen, han slänger skiten i wellpapp. Jag sa åt honom att de ska i brännbart, och han säger "vadå? skitsamma det är ju papper?" och jag fick återigen säga om han på återvinningen.

För ett tag sedan kom posten in och sa att det inte går in mer post för att den är smockfull. Det är hans ansvar att tömma den då den ligger på annat ställe än butiken. Men nu kommer jag att få hämta skiten och lämna butiken utan uppsyn eftersom han inte går att få tag på.

Otaliga gånger har jag också fått arga människor från diverse ställen som han har obetalda räkningar ifrån. Så han av någon är varken ansvarsfull eller ordentlig utan rent ut sagt jävligt slarvig. Så jag tycker att hans minsta bekymmer borde vara att jag kommer 5 min sent, när det är jag som får ta all skit som HAN ställt till med.

• Anonym (FÖRBANNAD)
    Waldo skrev 2012-08-15 12:58:45 följande:
    Problemet ligger i att du har ett lönebidragsarbete och att AF inte har lyckats kommuninicera med din arbetsgivare vilka skyldigheter han har, när han har sagt jag till detta

Han får bidrag för att du ska kunna , som i ditt fall, gå ifrån arbetet, i bland komma senare osv.
    Då kan han inte heller förvänta sig att sätta dig på en tjänst där det ingår ansvar som omöjliggör detta
    Om han vill ha detta måste han betala full lön och få en fullt frisk och arbetsför person.
    Inget är gratis här i världen, inte ens lönebidragare.

Att du sedan bara får 17 tkr beror på att du har en snål jävla arbetsgivare och att du själv har varit en dålig förhandlare
    Gränsen för lönebidrag ligger runt den summan, därutöver får han betala allt själv och det vill han ju inte.
    Hade du däremot krävt din rätt till OB från början så hade han blivit tvingad att betala för det som du har rätt till

I fortsättningen behöver du duvara ordentligt påläst på dina rättigheter och skyldigheter.
    Du måste vara på det klara med att din nya arbetsgivare vet precis vad som gäller för dig och vad gäller för denne

Grejen är att vi har suttit i massor av möten med både han, jag och af, och de har förklarat gång på gång, men han fattar aldrig. Han säger "jag förstår" sedan efter fem sekunder så är det som att han aldrig har hört det.
    Anledning till 17k är för att det var nystartat och jag accepterade det av omtanke för att jag fått ett jobb och för att jag förstod att han skulle ha det tufft. Men OB-försökte jag prata med honom om hur många gånger som helst, men som jag påpekat tusen gånger tidigare, han fattar inte vad man pratar om. Alltså, han förstår verkligen inte, det är ofattbart hur man kan vara så virrig, för enligt honom så har han ju stenkoll på allt!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym skrev 2012-08-15 13:08:30 följande:
    Har du pratat med Af om problemen?

Otaliga gånger, vi har haft massor med möten, men inget händer, för han fattar ingenting :/
    man kan ibland undra om han är smått efterbliven, han har väldigt svårt att hänga med på vad som händer och sker.
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?