Inlägg från: Anonym (FÖRBANNAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FÖRBANNAD)

Hur illa får en chef bete sig?

EnGladPingvin skrev 2012-08-15 13:09:37 följande:
    Oavsett så skriker man inte som chef och svär på en anställd för att han eller hon försovit sig eller kommer försent. Spelar ingen roll om det skett en eller tio gånger. Man tar in den anställde på ett samtal och diskuterar i saklig ton. Man kan ge varning och i vissa fall även göra löneavdrag. Fortsätter problemen kan det bli grund för uppsägning. Såklart det är oerhört frustrerande med anställda som inte håller tiderna, jag har själv haft sådana samtal med personal, men man får naturligtvis inte bete sig hur som helst för det.

Ts, jag är inte insatt i hur lönebidrag fungerar, men jag antar att du har en kontaktperson på AF? Jag tycker du ska ta kontakt med den personen och berätta om det här. Den här chefen beter sig inte ok och även om du förhoppningsvis slipper honom snart bör de veta om vilka arbetsplatser de skickar folk till. 

Lycka till med det andra jobbet, ts!   

Jag är själv medveten om att det ÄR fel av mig, och jag tycker ju inte att det är roligt att ha fastnat i den ovanan.
    Men man har inte så stor arbetslust när man har en chef som skriker åt en. Vi hade en riktigt het diskussion över telefon (oprofessionellt gjort av honom) där jag bla tog upp det här om OB, det slutade med att han var fruktansvärt otrevlig, skrek, jag skrek och grät för att jag var så jävla arg och då hade jag bara velat be honom att dra åt helvete och aldrig med komma tillbaka.

Ja jag har pratat med henne massor av gånger över hur han beter sig, men inte fått någon vidare hjälp. OB;n fick jag ju hjälp med nu de senaste månaderna, eftersom MINA ord tydligen inte räckte trots att han fått papper från både AF och mig vad gäller OB-tillägg.
    Jag ska absolut prata med arbetsförmedlingen så att någon annan stackare slipper vara här, för lönebidragare brukar kunna vara väldigt känsliga och sårbara, och någon sådan ska inte sättas här och han ska absolut inte få pengar för att ha någon slav här. Jag fick dock jobbet själv då min chef är vän till en som jobbade på det stället jag arbetstränade på, men visste jag hur det skulle bli så hade jag aldrig tackat ja.

Tack så mycket, det kan knappast bli sämre Flört
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Pallas skrev 2012-08-15 13:00:17 följande:
    Hoppas det löser sig för dig, vet alltför väl hur det är att arbeta för oförstående chefer när man äter tunga mediciner och har dolda funktionshinder. Jag äter ibland en tilläggsmedicin som gör att jag sover ofantligt djupt, men vid de tillfällena så har jag en kommunikation med min chef, han vet om mina svårigheter och har backup om det skulle skita sig. Jag har försovit mig tre gånger på 2½ år pga medicinering och kommit försent några gånger pga trafikhändelser (har tre mit till jobbet på en olycksdrabbad vägsträcka) samt någon gång pga att schemat hade blivit ändrat och jag kollade på det gamla. Tack och lov gör min chef ingen affär av det hela utan jag får ta igen tiden en annan gång. Det är otroligt viktigt för mig att ha den här öppna komminukationen, annars skulle en massa energi gå åt till oro för att komma någon minut för sent.

Ja det är hemskt. Min karl är själv riktigt förbannad på hur min chef har och fortfarande behandlar mig, han vill ta ett rejält snack med honom men jag har sagt att det inte är någon idé. Jag håller mest tyst och orkar inte ens kommentera hans påhopp, men till slut rinner bägaren över :/

Ja jag önskar att han kunde vara den som vill ta ett samtal, det är många gånger jag har fått säga att jag vill prata när saker inte fungerar, bara det att då står vi bakom kassan med  kunder i butiken och där är det ju roligt att prata om problem, inte.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Kjell2 skrev 2012-08-15 13:32:51 följande:
    Ja TS - din chef har varit taskig och skällt överdrivet. Men - vänj dig, arbetslivet är fullt av dåliga chefer. Sen blir det inte bättre av att han tycker du kommer för sent och försover dig. Som tur är har man altid möjligheten att säga upp sig och dra till ett bättre ställe.

Ett råd på vägen är att gå med i facket. De kan hjälpa dig om det blir bråk eller diskussioner kring lön.

Jag har redan sagt upp mig Glad
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym skrev 2012-08-15 13:36:23 följande:
    Tyvärr jag är i Skåne men du är gärna välkommen! =) 

Hahah.. vad du lider av? Jo jag vet vad du lider av. Du är en lat jävel som inte vill följa regler. Du borde skickas ut på ett riktigt arbete så någon "väcker dig" ur din "åhh jag är så sjuk-bubbla"  

Du borde komma ut till verkligheten istället för att sitta bakom din jävla dator och spy ut en massa elakheter mot  folk! Frågan är vad det är DU lider av? Stormakthetsbehov? Genom att kränka andra för att bygga upp sitt eget välmående? Du är en sjuk människa och borde söka hjälp, din självkänsla är nere på minus, det är endast då man har behov av att trycka ner andra. Dra åt helvete ditt jävla as!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym skrev 2012-08-15 13:36:23 följande:
    Tyvärr jag är i Skåne men du är gärna välkommen! =) 

Hahah.. vad du lider av? Jo jag vet vad du lider av. Du är en lat jävel som inte vill följa regler. Du borde skickas ut på ett riktigt arbete så någon "väcker dig" ur din "åhh jag är så sjuk-bubbla"  

Och du, jag ska på ett RIKTIGT arbete, så end of story. Lämna tråden nu tack!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Kjell2 skrev 2012-08-15 13:48:08 följande:
    Ta det som en lärdom, bryt ihop och gå vidare.

Var beredd på att även i framtiden stöta på korkade chefer och kollegor. Sen är nog en fungerande väckarklocka ett tips.

Ja jag vet att världen är full av svin, det är ju bara att kolla i nästan alla trådar både här på fl och på flashback.

Jo jag har en väckarklocka, men den är nedpackad någonstans i mitt nya hem 12 mil bort. Men det blir inga problem sen, karln min börjar 5.30 eller 6 varje dag så vi kommer upp tillsammans :)
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Pallas skrev 2012-08-15 13:52:18 följande:
    Att skälla på någon för något de inte kan hjälpa är ju som att skälla på någon i rullstol för att de inte ställer sig upp och springer... När man har ett dolt handikapp är det viktigt att man får de anpassningar på sin arbetsplats man behöver, så att man kan göra sitt allra bästa med de förutsättningar man har.

Jag har en helt vanlig anställning, men jag har ändå en deal med min chef om speciella anpassningar för mig. Mina arbetskamrater vet också hur landet ligger och alla ställer upp när det behövs. Det gör att jag klarar en heltidstjänst alldeles förträffligt, trots ett par försovningar. Det låter som att du också behöver en sådan arbetsplats och jag hoppas att du hittar en! Kämpa på, du verkar göra det jättebra! 

Tack snälla du! Hjärta

Ja, jag har ett jobb på G ju, och sedan högskola, så det kommer att bli bra det här :) Flyttat ihop med världens snällaste och bästa kille så det enda som tynger mig är jobbet, men det är snart över! :)

Ja, om alla kunde fatta det där, men de är så jävla självgoda så att man kräks när de tror att de vet bäst och kan allt. De skulle inte ens bry sig om det bara var ett huvud som hoppade omkring, utan de ska jobba! Jävla folk det finns, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta för deras skull
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    MickeN1973 skrev 2012-08-15 13:57:35 följande:
    Oavsett hur du är anställd
    Oavsett hur chefen sköter sina arbetstider.

Då ska DU se till att komma i TID

Men det var ett förbannat jävla tjat! Kom med något som ingen redan har sagt. Och läser du så framgår det LITE mer än i den huvudsakliga berättelsen
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 13:56:29 följande:

Jag gjort fel? Vart någonstans? Slitit som ett jävla djur och är den enda som gör något på arbetsplatsen?
    Du kommer att gå åt helvete i livet så som du beter dig, du är redan på god väg.
    Du var säkert finnig och fet och mobbad i skolan och måste nu hävda dig genom att bete dig på samma sätt mot andra. Med det menar jag dock inte att det är fel att vara något utav de nämnda, men KAN vara en jävligt bra beskrivning på hur fan ditt liv började. Hur som helst, hur känns det att alltid kommer att vara hatad resten av livet? De enda få vännerna du får är livrädda för att lämna dig för att du är den elakaste jävlen de stött på?
    Stackars pojke

Och eftersom du sitter och trycker bakom anonymitet så är du en feg jävel som inte vågar stå för vem du är.
    Jag gör det enbart för att mitt jobb inte ska lida
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    frökenelisabeth skrev 2012-08-15 14:07:58 följande:
    Att försova sig två gånger på ett år tycker jag är för mycket. Där håller jag med din chef, men det är ju möjligt att du bör ha högre toleransnivå iom ditt specialkontrakt. Att själv bestämma att det är ok att komma 5 min försent bara för att det inte finns något att göra är inte heller ok enligt min mening.

OB och annat bör väl stå i kontraktet? Om inte, ta det med facket!

Två gånger på ett år, med svåra sömnstörningar och massa ångestfyllda nätter är fan inte mycket, han har blivit påpekad SÅ många gånger om vad som gäller för mig, i mitt kontrakt med AF.
    Jag säger inte att det är ok att komma fem minuter sent? Läs vad jag skriver istället.....

Nej det står inte i kontraktet, nej jag är inte med i facket som jag sagt minst två gånger tidigare då det inte ansågs vara lönt eftersom vi inte går enligt kollektivavtal, min af-medlare pratade med facket åt mig om det här med ob och fack osv osv, men de ville inte lämna ut uppgifter ellet hjälpa just pga inget kollektivavtal.
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?