Hur illa får en chef bete sig?
EnGladPingvin skrev 2012-08-15 13:09:37 följande:
Oavsett så skriker man inte som chef och svär på en anställd för att han eller hon försovit sig eller kommer försent. Spelar ingen roll om det skett en eller tio gånger. Man tar in den anställde på ett samtal och diskuterar i saklig ton. Man kan ge varning och i vissa fall även göra löneavdrag. Fortsätter problemen kan det bli grund för uppsägning. Såklart det är oerhört frustrerande med anställda som inte håller tiderna, jag har själv haft sådana samtal med personal, men man får naturligtvis inte bete sig hur som helst för det.Ts, jag är inte insatt i hur lönebidrag fungerar, men jag antar att du har en kontaktperson på AF? Jag tycker du ska ta kontakt med den personen och berätta om det här. Den här chefen beter sig inte ok och även om du förhoppningsvis slipper honom snart bör de veta om vilka arbetsplatser de skickar folk till.
Lycka till med det andra jobbet, ts!
Jag är själv medveten om att det ÄR fel av mig, och jag tycker ju inte att det är roligt att ha fastnat i den ovanan.
Men man har inte så stor arbetslust när man har en chef som skriker åt en. Vi hade en riktigt het diskussion över telefon (oprofessionellt gjort av honom) där jag bla tog upp det här om OB, det slutade med att han var fruktansvärt otrevlig, skrek, jag skrek och grät för att jag var så jävla arg och då hade jag bara velat be honom att dra åt helvete och aldrig med komma tillbaka.
Ja jag har pratat med henne massor av gånger över hur han beter sig, men inte fått någon vidare hjälp. OB;n fick jag ju hjälp med nu de senaste månaderna, eftersom MINA ord tydligen inte räckte trots att han fått papper från både AF och mig vad gäller OB-tillägg.
Jag ska absolut prata med arbetsförmedlingen så att någon annan stackare slipper vara här, för lönebidragare brukar kunna vara väldigt känsliga och sårbara, och någon sådan ska inte sättas här och han ska absolut inte få pengar för att ha någon slav här. Jag fick dock jobbet själv då min chef är vän till en som jobbade på det stället jag arbetstränade på, men visste jag hur det skulle bli så hade jag aldrig tackat ja.
Tack så mycket, det kan knappast bli sämre