Inlägg från: Anonym (FÖRBANNAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FÖRBANNAD)

Hur illa får en chef bete sig?

Anonym (x) skrev 2012-08-15 14:57:14 följande:
    Du är gravid med ditt andra barn och går på tunga mediciner? Är det bra?

Vilket andra barn?! :S Vad har du fått det ifrån?! Jag har inga barn, och jag är KANSKE gravid, och håller på att sätta ut medicinerna som KAN skada barnet.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Julietta skrev 2012-08-15 15:06:47 följande:
    Det är oproffsigt av chefen att vara otrevlig men du ska komma i tid till ditt jobb. Inte 6.35 utan 6.30. Du ska vara där när chefen säger att du ska vara där och inte när du själv tycker det passar. Så är det att vara anställd. Att alltid komma försent, oavsett ursäkt, kommer med säkerhet inte vara ok på ditt nya jobb heller.
    Jag har tidigare skrivit att jag inte är där när det passar. IBLAND händer det att jag kommer sent, IBLAND, vad du fått alltid ifrån kan jag inte svara på
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    marla333 skrev 2012-08-15 15:12:22 följande:
    vissa jobb kan man inte komma och gå som man vill i. jobbar själv i butik och det passar inte att komma sent då man har öppningstiderna. eller ens sent när som. kommer man sent går det ut över kunder eller den man ska byta av som inte kan gå i tid. 

vet att i tex vissa butiker i gallerior, ska man öppna en viss tid, annars blir det dryga böter om man är nån minut sen med att öppna.  chefen kanske är less på att behöva betala böter för andra gången för att du inte varit i tid? 
    Så är det inte på mitt jobb, är inte i en galleria eller något. Han får inte betala något alls om någon är sen, så böter är uteslutet.
    Jag kommer och går inte som jag vill, jag får väldigt ofta vänta på att bli avlöst, av bla just chefen....
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 15:16:17 följande:
    At någon anonym människa tycker synd om mina barn skiter jag i. Jag känner inte dig så dina åsikter om mig är ointressanta.

Det är DU som startat denna tråd, det är DU som vill ha råd men det enda du gör till dom som försöker hjälpa dig är att du blir förbannad och svär när DU inte får dom svar du vill ha.

Du skriver "Jag tar det inte som en rättighet att komma och gå som jag vill, du har totalt tappat bort dig i din egen värld av uppfattningar. "

men i din TS skriver du

"Jag brukar visserligen komma 5 min sent (dvs 6.35) men det skiter jag fullständigt i."
    Jo, du tar dig visst rätten att komma 5 minuter sent, du vet väl vad du själv skriver?

Du vill inte ha råd, du vill ha medhåll och inget annat.
    Ja för att på senare tid dvs efter semestern som slutade för två veckor sedan har jag kommit sent, och jag skrev det där inlägget när jag fortfarande var flyförbannad på min chef. Att jag skiter i, är något jag anser efter att han betett sig så mot mig, jag har ingen respekt kvar alls för honom. Jag ser det inte som råd att folk påpekar att "alltid komma försent" bla bla bla utan påpekanden. Alla har vi olika åsikter, men att trycka ner folk är enbart onödigt.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Strumpans skrev 2012-08-15 15:18:37 följande:
    Självklart att det blir löneavdrag om man kommer sent till ett jobb utan flextid.

Att försova sig kan alla göra men klart det får konsekvenser.
    Jag har heller inte påstått att det är fel av honom att göra löneavdrag, det får han göra hur mycket han vill.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym skrev 2012-08-15 15:36:02 följande:
    Hej TS.
    Du hade jobbat där mer än ett år va? Då skulle jag börja studera på heltid och samtidigt få lön från din arbetsplats.
    Man kan vara och har rätt att vara en bitter chef men du kan göra det bittert för honom också. Betala för oanvänd arbetskraft svider nog på honom även om han får bidrag för dig :)
    Hejsan!
    Jepp det har jag, jag ska dock inte jobba kvar där när jag pluggar utan det är i en annan stad.
    Mjo jag vet, men det kommer bli ett enormt lass att bära om man egentligen ska gå in i alla pengar som jag har blivit lurad på :/
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Dohgon skrev 2012-08-15 15:44:43 följande:
    men eftersom de har sådana bidrag på dig, anledning att du är sjuk antar jag? i så fall har man rätt att gå hem lite som man känner för det med fullt betalt! vi har två sådana på jobbet =)
    Skulle du varit vanlig anställd skulle det bli löneavdrag ja, men vette tusan om det stämmer nu.

Angåend OB, är du med i facket? Det är viktigt att vara, då kan du anmäla och se till att få ditt OB nu! prata annars med AF och be dem prata med honom, det är ju en slags garanti du har där. missköter han sig kommer han aldrig få in någon ny på bidrag. så säg ifrån direkt! Finns många som nyttjar systemen sådär..

Min chef är lika illa. skriker o gormar o klagar o öser över en med arbete. men jag är heltidsanställd utan bidrag. dock uppsagd pga arbetsbrist nu så ja jag slutar den 25e. Håll ut sista tiden! du klarar det =)

Hoppas även du får andra jobbet, för inte kul att gå arbetslös heller.

Önskar dig all lycka. och se nu till at anmäla chefen o sätta dit han!
    Ja, långtidssjukskriven och detta är min väg till ett friskt liv, eh... :P
    Ja jag vet, men jag får alltid betala tillbaka pengar om jag har gått hem för att jag mått skitdåligt, alltså betala tillbaka. En gång fick jag betala runt 1000 i kassan för timmar jag hade varit sjuk på? :S Han är dum i huvudet så enkelt är det.

Nej jag är inte med i facket, ska ändå byta, det blir inom transport istället och med af-medlare pratade med handels och de sa att de inte ville lägga sig i ärendet även om jag blev medlem.
    Ne jag tror inte att han kommer att få fler bidragsanställda då vi har haft alldeles för många konflikter om vad som är rätt enligt papprena, inte enligt hans huvud.

Tack! :)
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Dohgon skrev 2012-08-15 15:47:01 följande:
    OCH FÖR ÖVRIGT, facket hjälper dig visst för även fast det inte finns kollektivavtal så finns det lagar att följa. men eftersom du inte varit med s är du inte heller skyddad och kan få hjälp där.

Man skiter sig själv i näven om man inte går med i facket.. bra att veta tills nästa gång om inte annat
    Nej de hade inte hjälpt mig. Min af-medlare hade ju som jag tidigare berättat pratat med dem då de varken ville ju ut med kollektivavtalspapper eller lägga sig i mitt ärende oavsett om jag band mig till facket eller inte, så nje, handels är bara skit.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (konstigt) skrev 2012-08-15 15:53:36 följande:
    Tycker det låter konstigt att sätta en människa som inte alltid är arbetsför, på en arbetsplats där man är helt ensam.
    Mjo det håller jag med om... Det är ju inte bara honom det drabbar om jag är sjuk, det är ju även jag då jag många gånger har fått jobba kvar fast jag hade hög feber och kräktes. Fullkomligt trevligt
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    elmadumle skrev 2012-08-15 16:11:05 följande:
    Att vara i tid till jobbet är a och o oavsett när chefen sen dyker upp, och att skylla på att mamma inte väckt dig håller inte när man är vuxen. Det är inte ok att han skriker åt dig, det måste af ta på allvar och ta tag rejält i problemet och sedan får man hoppas att de inte placerar någon annan där. Du skriver också att du får sitta på toa mycker pga glutenallergireaktion? varför då inte undvika det du inte kan äta istället så borde du slippa de problemet.
    Jag skyller inte på min mamma -.- det jag menade var att hade klockan ringt så hade även hon vaknat. Jag låter inte min mamma ta något som helst ansvar över mig, skärp dig.

Nej, det var en gång jag blev jättedålig då jag hanterar massor med varor som innehåller gluten, även korvförsäljning osv osv, och jag har sagt till chefen sedan dag ETT att jag vill ha engångshandskar så att jag slipper bli sjuk, men han har alltså fortfarande efter mer än ett år, inte inhandlat några.
    Jag vet att jag lika väl kan gå och handla, lämna kvitto till honom och få tillbaka pengar, men där kommer vi till saken att han skulle inte betala tillbaka pengar alls.
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?