Dohgon skrev 2012-08-15 15:44:43 följande:
men eftersom de har sådana bidrag på dig, anledning att du är sjuk antar jag? i så fall har man rätt att gå hem lite som man känner för det med fullt betalt! vi har två sådana på jobbet =)
Skulle du varit vanlig anställd skulle det bli löneavdrag ja, men vette tusan om det stämmer nu.
Angåend OB, är du med i facket? Det är viktigt att vara, då kan du anmäla och se till att få ditt OB nu! prata annars med AF och be dem prata med honom, det är ju en slags garanti du har där. missköter han sig kommer han aldrig få in någon ny på bidrag. så säg ifrån direkt! Finns många som nyttjar systemen sådär..
Min chef är lika illa. skriker o gormar o klagar o öser över en med arbete. men jag är heltidsanställd utan bidrag. dock uppsagd pga arbetsbrist nu så ja jag slutar den 25e. Håll ut sista tiden! du klarar det =)
Hoppas även du får andra jobbet, för inte kul att gå arbetslös heller.
Önskar dig all lycka. och se nu till at anmäla chefen o sätta dit han!
Ja, långtidssjukskriven och detta är min väg till ett friskt liv, eh... :P
Ja jag vet, men jag får alltid betala tillbaka pengar om jag har gått hem för att jag mått skitdåligt, alltså
betala tillbaka. En gång fick jag betala runt 1000 i kassan för timmar jag hade varit sjuk på? :S Han är dum i huvudet så enkelt är det.
Nej jag är inte med i facket, ska ändå byta, det blir inom transport istället och med af-medlare pratade med handels och de sa att de inte ville lägga sig i ärendet även om jag blev medlem.
Ne jag tror inte att han kommer att få fler bidragsanställda då vi har haft alldeles för många konflikter om vad som är rätt enligt papprena, inte enligt hans huvud.
Tack! :)