Johnny Mnemonic skrev 2012-08-15 18:33:34 följande:
Jag tycker uppriktigt sagt det är riktigt dåligt gjort av din handledare på AMS om dom inte tagit detta på allvar tidigare och jag skulle definitivt rikta lika mycket kritik mot dom som din chef. Jag förstår mycket väl att du känner dig illa behandlad av din chef. Och han ska följa avtal som OB och övertidstillägg precis som alla andra detta är också något du kan kräva honom på retroaktivt, ta det med ditt fack om du är fackansluten i annat fall får du väl i första hand vända dig till AMS så får dom peka dig till den instans du behöver vända dig till, du ska inte under några omständigheter acceptera att du inte fått betalt för utfört arbete sen är det skitsamma om arbetsgivaren går i konkurs för att kunna betala din lön.
Jag är ju inte ansluten till facket då min förmedlare fick till svar att handels inte ville lägga sig i mitt ärende även om jag hade varit ansluten, så jag känner mig bedragen från alla hörn. Det är massor med pengar som jag gått miste om, och min arbetsförmedlare vet inte hur hon ska bete sig. Jag ska prata med henne förhoppningsvis i veckan så att vi får reda ut hur jag kan få ut de pengar jag inte fått. För alla schemalagda tider finns fortfarande kvar som bevis på hur jag har jobbat.
Jag skulle säga till chefen att om han inte fixar fram detta omedelbart så skulle jag skulle ringa livsmedelsverket och tipsa om detta om jag vore i din situation. Det blir betydligt dyrare för verksamheten än vad en kartong handskar kostar kan jag lova. Det finns inte ett enda argument han kan komma med för att försvara sig i det här fallet.
Ja, om han lyssnade. Han lyssnar inte på något alls. Han bråkade med livsmedelsverket för att få kunna ha sallad i köket, och han lyckas tamejfan prata sig ur allt. Är det något han är bra på, så är det på att prata och få allt till sin egen vinning.
Jag håller med om att detta låter fördjävligt om så är fallet, vad står det på din anställning att du har för arbetsuppgift? Övrigt agerande som du säger är oacceptabelt och helt ogrundat, du ska under inga omständigheter stå för eller vara mål för något du inte är skyldig till. Det låter mer som trakasseri med detta sagt.
Men om jag vore i dina skor skulle jag göra mitt bästa för att sköta arbetstiderna fram till du slutar, aldrig att jag skulle ge en arbetsgivare några som helst underlag för att kunna försvara sådant aggerande om det skulle bli någon vidare process av det. Och som sagt lönen du inte fått ut SKA du ha, det är inget du ska se mellan fingrarna med på någotsätt.
Arbetsuppgift; Butiksbiträde, nothing more no less typ. Väldigt diffust, men ändå förståeligt att jag inte ska slavarbeta.
Nej du har helt rätt, jag ska vara mer än punktlig så att det inte finns några som helst grunder för honom att stå på, men oavsett så har han som skyldighet att betala mig mina ob-timmar ett år tillbaka, men som sagt, jag vetifan hur jag ska göra. Det låter som en lång och jobbig process... :(