Anonym skrev 2012-08-15 21:26:32 följande:
Läs dina egna inlägg TS. Det är inte rimligt att allt som sker inte är ditt fel, utan att det är väckarfunktionens fel, det är dina tunga mediciners fel osv. Sedan skyller du på chefen och påstår att chefen fått dig att tappa respekten. Allt är alltså chefens fel.
Om det nu så illa att du är stenad till döds på morgonen och inte vaknar av sjutton väckarklockor som ringer, då kan du ärligt talat inte jobba på morgonen öht och det är ditt eget ansvar att då skaffa ett jobb där du inte jobbar på morgonen eller att prata med chefen om det. Det är inte chefens fel om du masar dig till jobbet fast du mår piss och blir less på jobbet pga det. Din chef ska inte tvingas lida för att du spelar martyr.
Jag är ofta på plats vid 7.40 på morgonen (börjar 8.20) för att hinna förbereda. Om jag då inte förbereder, då utför jag mina arbetsuppgifter sämre, eftersom jag måste jobba och "förbereda" samtidigt, alltså dubbeljobba och det blir hafsigt. Klart att det inte är okej! Och det är aldrig okej om man har som uppgift att låsa upp en dörr på morgonen, även om nu väldigt få skulle råka komma för tidigt. Om det nu var så.
Det är du som är psykiskt sjuk och beter dig oacceptabelt och inte din chef.
Men herregud människa, jag skyller inte på varken väckarklocka eller mediciner, det som hände idag var ren jävla otur, det är inget som sker dagligen!
Jag skyller inte på chefen heller, men han bryter mot vårat avtal och därav kan jag inte ta honom på allvar.
Nej jag SKA inte jobba tidiga morgnar, men han sätter mig på det iaf trots att af har sagt att det är olämpligt.
Jo det är visst hans fel om han tvingar mig till jobbet om jag är sjuk, det är fan inte mitt problem att han inte har folk nog för att kunna fylla ut eventuella sjukdomsfall.
och som jag har sagt en miljard gånger så ÖPPNAR VI SJU inte halv!
Ja jag är psykiskt sjuk, är det meningen att jag ska ta det som en förolämpning? Du vet inte ett piss om vad jag har varit utsatt för under mitt liv så tack för den.
Hade du dessutom läst hela tråden så har han gjort en massa lagbrott och avtalsbrott.