Anonym (E) skrev 2012-08-27 00:15:11 följande:
Hej
Jag är en kvinna på 55 år som förlorade min man för 2 år sedan, han hade varit sjuk länge och bott på olika boenden mm så vi har väl inte haft ett "riktigt förhållande" på säkert 10 år. Vi har 3 numera vuxna barn.
Jag funderar nu på att gå vidare och träffa någon annan men det känns som jag fortfarande är gift och det känns som jag är otrogen.
Ni som förlorat er livskamrat, när gick ni vidare? Hur tänker ni runt och och hur kändes det?
När jag blev förälskad, inget jag planerade. Men jag kan hålla med dig om att jag fortfarande kände mig gift ett tag. Det är ju en process som måste få ha sin tid. En sorgeperiod är egentligen 3 år och det håller jag med om för jag kände tydligt att efter 3,5 år så hände något. Allting kändes lättare på något sätt.
Jag visste att min man inte skulle ha något emot att jag gick vidare och träffade någon annan. Vi pratade om det vid ett tillfälle och han menade att den som blir kvar måste få lov att gå vidare och bli lycklig, kanske visste han vad som skulle ske. Du får gärna maila mig om du vill