Söker du en Doula?
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Hej
Jag och min sambo skall börja med bebisverkstan nu men jag är intresserad av att ha en doula men är vet inte vad det kostar så min fråga är då vad kostar det att ha en doula?
Jag är inte i behov av den doula men är väldigt intresserad att jobba som en sådan.
Vad för slags utbildning bör man ha?
Hej Eva!
Tack för starten av gruppen, du är så himla snabb
För er som inte vet vem jag är: hej, jag heter Juli och är verksam doula i Västmanland (dock flexibel om så önskas). Just nu väntar jag dock själv barn (mitt sjätte barn, bf december) och kommer därav ligga lite lågt ett tag framöver med att ta uppdrag. Jag finns dock gärna tillgänglig via telefon och mail för frågor eller pepp (mindoula@home.se)
Ha det bäst!
Ja, precis. Jag behöver ett par förlossningar till och avsluta utbildningen innan jag tar betalt.:)
Härligt att du är så "på" Eva! Tack vilken bra idé Hälsningar Åsa
Okey. För jag är sjukt intresserad av att ha en doula och då jag inte har en bra ekonomi så är det skönt att de finns billigare. För mig då alltså.
Just nu är det många som går utbildningen som jobbar ideellt. Annars kan man ta på avbetalning! En färdig Doula kostar allt mellan 3000-6000:- ska jag försöka hjälpa dig att hitta någon i närheten? Du kan ju ta kontakt med doulan och ta ett första möte och efter det bestämma om du vill ha henne med.:)
Hej hej! Jag heter Åsa, är doula och förlossningspedagog. Det här är en tråd helt i min smak!
Hej!
Här har ni en till doula! Jag gick min kurs på födelsehuset i göteborg hösten 2011 och finns med på www.doula.nu under Halland!
Jag är i dagsläget också "gratis" då jag fortfarande behöver 3 förlossningar för att få bli kallad ODIS-doula! Jag doular i göteborg och varberg! Hör gärna av er!